• Anonym (tveksam)

Svärdotter från hell

Min svärdotter är en mycket besvärlig person som jag helst inte vill träffa. Naturligtvis vill jag behålla kontakten men min son. Hur gör jag bäst? Berätta för sonen eller spela teater?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-30 09:02
    Tack alla som tagit sig tid att komma med synpunkter. Mycket värdefullt att få ta del av andra människors syn på problemet.Vissa rabiata svärmorshatare verkar inte förstå vad tråden handlade om men det är deras problem.Tack alla ni andra!

• Svar på tråden Svärdotter från hell
  • Petite Chérie
    Anonym (.) skrev 2013-08-01 13:51:05 följande:

Fast det är väl inte svärdotterns problem om svärmodern inte kan anpassa sig efter sin sons nya liv och eventuellt familj? Att hon är bitter för att sonen växer upp är ju knappast något svärdottern kan få skit för.
    You know for a guy, you act like a little bitch.
  • Petite Chérie
    Lindsey Egot NO1 skrev 2013-08-01 15:34:07 följande:
    Ja dessa flickor har blivit uppfostrade till självständiga kvinnor som klarar av ett hushåll utan mamma medan svärmodern tror att varken sonen eller svärdottern är kapabla att ta hand om sig själva. När ska söner tillåtas bli vuxna?
  • Petite Chérie
    Lindsey Egot NO1 skrev 2013-08-01 03:00:54 följande:
    AngieT:s svärmor är inte mer än 40-55 år så nja hjälplös äldre mamma är hon inte utan mitt i livet. Kan inte en kvinna i 40-55 års åldern klara sig själv ja då vet jag inte vad!
    Lite äldre är hon ju faktiskt, men hon är inte gammal och hjälplös. Min mormor och min svärmor är samma generation och båda har varit utan make sedan 40års åldern. Skillnaden är att mormor grew a pair och började ta hand om sig och sitt hem själv. Tanten klyver fortfarande ved, bär lådor upp och ner, byter glödlampor, powerwalkar och hoppar upp på taket och lagar det om det behövs. Hon är 8 år äldre än svärmor. 
  • Anonym (svärmor 2)
    Anonym (Ò_ó) skrev 2013-08-01 09:22:17 följande:
    ah ok men då handlar det ju inte om barnuppfostran egentligen utan om bristande respekt för föräldrarnas gränser och regler, precis samma problem som många upplever med sina svärföräldrar, att deras hem/regler/gränser inte respekteras.
    Är barnbarnet autistiskt kanske det inte alltid är fråga om att föräldrarna misslyckats med uppfostran av en tvååring.
  • sirisdotter
    Eerie skrev 2013-08-01 14:09:07 följande:
    fast alltså har inte föräldern i fråga klarat den omställningen LÅNGT innan det vuxna barnet skaffat barn själv så kan jag tycka att det är något som är jävligt fel.
  • Anonym (Ò_ó)
    Anonym (svärmor 2) skrev 2013-08-01 17:21:45 följande:
    Är barnbarnet autistiskt kanske det inte alltid är fråga om att föräldrarna misslyckats med uppfostran av en tvååring.
    jag förstår inte vad det är du svarar på här, det jag sa var ju att det inte var en fråga om uppfostran?
    vad har barnets autism med något att göra alls?
  • Anonym (svärmor 2)
    Anonym (Ò_ó) skrev 2013-08-01 17:59:14 följande:
    jag förstår inte vad det är du svarar på här, det jag sa var ju att det inte var en fråga om uppfostran?
    vad har barnets autism med något att göra alls?
    Hur mycket man som småbarnsförälder än vill respektera värdfolkets regler är det troligen svårare med ett autistiskt litet barn att tvinga ner /upp!  det i en stol för att sitta stilla vid matbordet och äta sin gröt etc,  eller?
  • Anonym (Ò_ó)
    Anonym (svärmor 2) skrev 2013-08-01 18:14:56 följande:
    Hur mycket man som småbarnsförälder än vill respektera värdfolkets regler är det troligen svårare med ett autistiskt litet barn att tvinga ner /upp!  det i en stol för att sitta stilla vid matbordet och äta sin gröt etc,  eller?
    ja, vad har jag sagt som talar emot detta?
  • Anonym (svärmor 2)
    Anonym (Ò_ó) skrev 2013-08-01 18:16:20 följande:
    ja, vad har jag sagt som talar emot detta?
    Vill minnas att någon skrev att alla unga föräldrar/familjer måste respektera den äldre generationens regler vid besök där.  Och det kanske var någon helt annan som skrev det.
  • Anonym (Ò_ó)
    Anonym (svärmor 2) skrev 2013-08-01 18:23:33 följande:
    Vill minnas att någon skrev att alla unga föräldrar/familjer måste respektera den äldre generationens regler vid besök där.  Och det kanske var någon helt annan som skrev det.
    varför citerar du något jag skrivit om det är något helt annat du svarar på?
Svar på tråden Svärdotter från hell