• Fröken Smilla

Utredning sommar/höst 2013

Hej på er!

Tänkte starta en liten tråd för oss som påbörjar/påbörjat utredning nu i sommar eller till hösten.

Jag och mannen var på vårt första möte idag och man har ju en massa tankar!

• Svar på tråden Utredning sommar/höst 2013
  • Fröken Smilla

Jo det är samma sak. Min gyn förklarade processen innan hon skickade remissen för äggledarspolning och då berättade hon att de sprutar in kontrast. Så länge ägglossningen håller sig borta är det min tur på tisdag.

• Pommac

Vi ska på provtagning på gyn i morgon. Nu har jag världens halsont (haft en vecka) och hosta. Kommer detta påverka mina prover tror ni?

• Lillagris

Jag förstod det som om dom röntgar för att se ifall det finns fripassage i äggledarna. VAd händer om det inte finns det?? Jo då spolar dom rent...

Vilket fall som helst verkar det ju vara positivt för fertiliteten, så det är ju värt det, Är så jävla nervös, grät som ett barn när jag pratade och bad om bedövning,, haha!! Nu känns det mycket bättre när jag läs om er här inne som gjort det och det har gått bra.

Det är den sista undersökningen för mig, hittar dom inget så finns det inga fel på mig förutom möjligtvis en mild hormonrubbning som gör min mesn oregelbunden. Ska även få pergotime på Onsdag efter spolningen.

Hur har era mäns spermaprova varit??

• Lillagris

Nu har jag läst på lite och tydligen är en spolning och en kontrast röntgen INTE samma sak.
    Dom sprutar endast in en kontrastvätska för att se om det är fripassage, Skulle det inte vara det, gör dom vid ett annat tillfälle en spolning, med koksalt.

Jag länkar den tråden från familjeliv

• Fröken Smilla

Jag har precis varit hos gyn och på mig användes både koksalt och kontrast, dock såg allting bra ut. Tom så att de tog koksalt först sen kontrast så jag tror att även om det kan kallas två saker så utförs det samtidigt. Ingen jätterolig upplevelse, har mensvärk och blödningar nu men jag är glad att det såg fint ut och att det är avklarat. Nu får jag invänta att min läkare ringer så vi får prata om hur vi går vidare nu.

• sama12

Är så nervös här!
    Imorgon är det dags att besöka doktorn och lära mig att ta sprutor med stimulering.. Så får vi se hur det går vidare sen. Gillar inte att inte veta.

• Axsson

Jag vill ja våra provsvar!! Hoppas vi får dom i slutet på veckan nu men det är nog att vara FÖR positiv.. Jag ringer på måndag om vi inte fått veta något då. Väntat tillräckligt nu tycker jag!!

Sama12: inför ivf? Nä att inte veta är inget kul. Hoppas ni får mer info imorgon om hur allt ska bli :)

• sama12

Inte ivf ännu. Först ska vi antingen testa själva eller insemination. Vet inte vilket som kan vara bäst? Två olika doktorer har sagt vars en sak och jag vet inte vilken av dom jag ska träffa imorgon...

• sama12

Nu har jag varit hos doktorn. Imorgon ska jag börja med sprutor; gonalf tror jag dom heter.
    Sen på onsdag ska vi se hur mina äggblåsor växt och antingen ändra dosen eller blir det ägglossningsspruta och sedan insemination. Så spännande nu!

Svar på tråden Utredning sommar/höst 2013