• Fröken Smilla

Utredning sommar/höst 2013

Hej på er!

Tänkte starta en liten tråd för oss som påbörjar/påbörjat utredning nu i sommar eller till hösten.

Jag och mannen var på vårt första möte idag och man har ju en massa tankar!

• Svar på tråden Utredning sommar/höst 2013
  • villbligravid2012
    Maria678 skrev 2013-09-30 13:18:05 följande:
    Äntligen en tråd för mig! Får man hoppa in här?

Vi påbörjade utredning 23/9, var rätt i cykeln så jag fick göra VUL direkt och det visade att allt var bra, inga cystor eller så. Tyvärr så är jag väldigt överviktig så det känns som att det blev tvärstopp pga det. Läkaren var väldigt snäll men sa rent ut att jag måste ha ett BMI på 30 om jag ska göra IVF och troligtvis måste jag ha det för att bli gravid också. Vilket i slutändan betyder att jag måste gå ner 25 kilo! Jag gick raka vägen till gymet och bokade in 40 PT-lektioner. Det är nu eller aldrig känns det som.

Nu är det blodprov imorgon och min man ska göra spermaprov på onsdag och sen tillbaka för spolning 21/10. Känns som en evighet. Ni som har gjort spolningen, gör det ont? Stod att man skulle ta alvedon innan men räcker det? Tar gärna något starkare om det behövs.

Någon mer än jag som har endometrios?
    hej :) jag ska också gå ner 25 kg, och min utredning börjar 22 oktober!! super nervös.
    men idag började jag banta på allvar, pulver i några veckor tills jag har kommit till mitt delmål som är -10 kg
    så alltså 87 kg, när jag väger det ska jag börja med 5:2 dieten tänkte jag., hur ska du äta? :) 
  • Pommac

Vad tror ni??? Jag sitter här med en mens som är fyra dagar tidig. Vi ska på gyn måndagen den 21/10. Jag antar att jag ska ta blodprov (det står inte vad vi ska göra i kallelsen). Jag kommer vara i dag 15 i min cykel. Jag skulle ha varit i dag 11. Spelar det någon roll tror ni? Borde jag ringa dit och höra?

• Maria678
    villbligravid2012 skrev 2013-10-07 15:52:02 följande:
    hej :) jag ska också gå ner 25 kg, och min utredning börjar 22 oktober!! super nervös. men idag började jag banta på allvar, pulver i några veckor tills jag har kommit till mitt delmål som är -10 kg så alltså 87 kg, när jag väger det ska jag börja med 5:2 dieten tänkte jag., hur ska du äta? :) 

Jag har fått strikt diet av min PT. Eftersom jag är sockerberoende får jag inte äta några kolhydrater alls i början. Träningen ska jag börja med på riktigt denna veckan, under tiden måste jag köra powerwalk varje dag innan frukost och det går bra än så länge. Jag har testat pulver tidigare och det funkade bra men blir så galet sockersugen efter dieten. :-S Nu kör jag en blandning av GI och lchf, känner mig mätt länge och är inte sugen än så länge. Delar gärna med mig av kostschemat om du behöver det. Himla skönt att slippa tänka själv, lättare när någon annan styr upp måltiderna! -4 kg än så länge. Hejja oss!
  • prettysusan
    Axsson skrev 2013-10-03 17:54:57 följande:

Skönt att det är igång och härligt med ägglossning :D Kör hårt!

Jag tog ett neg test imorse så mensen kommer på lördag så blir blodprov på måndag för min del :) Sen borde vi få veta svaren på våra prover nästa vecka eller veckan efter det. Snart 3 veckor sen mannen lämnade sitt prov. Så då blir det bokning av spolning om hans prov är bra. 
    aaa jag hoppas på att de tagit sig nu.. men de känns som att de blir som alla andra månader men de återstår o se.. jaa så du har lämnat prover?? Sj får jag göra de snart om mensen kommer.. o som sagt denna väntande gör jue en toookig!!!!!
  • Axsson
    prettysusan skrev 2013-10-09 18:30:12 följande:
    aaa jag hoppas på att de tagit sig nu.. men de känns som att de blir som alla andra månader men de återstår o se.. jaa så du har lämnat prover?? Sj får jag göra de snart om mensen kommer.. o som sagt denna väntande gör jue en toookig!!!!!

Jag lämnade i måndags men tar 3 veckor till att få svar på dom.. seg väntan alltså!!
    Håller tummarna att du blir gravid innan! 
  • prettysusan
    Axsson skrev 2013-10-09 18:59:19 följande:

Jag lämnade i måndags men tar 3 veckor till att få svar på dom.. seg väntan alltså!!
    Håller tummarna att du blir gravid innan! 
    ja de hoppas jag med, och detsamma hoppas de tar sig för alla oss..!!!!! varför ska det vara så svårt?!!!
  • Axsson
    prettysusan skrev 2013-10-10 09:52:15 följande:
    ja de hoppas jag med, och detsamma hoppas de tar sig för alla oss..!!!!! varför ska det vara så svårt?!!!
    Ja du, bra  fråga!! såååå segt och orättvist!
  • Juronjaure

Tjejer... Verkar som om äggledarspolningen satte fart på nånting... Jag plussade nyss!!! :O Vågar inte hoppas helt pga missfallen, men... Jag måste våga. GRAVID!!!

• Axsson

Grattis här med!! :D vad roligt, den här gången ska det gå hela vägen. Hoppas verkligen att spolning kommer hjälpa här med!!

• Juronjaure
    Axsson skrev 2013-10-11 12:05:25 följande:
    Grattis här med!! :D vad roligt, den här gången ska det gå hela vägen. Hoppas verkligen att spolning kommer hjälpa här med!!
    Tack! Jag håller tummarna att det hjälper för dig med!
Svar på tråden Utredning sommar/höst 2013