Utredning sommar/höst 2013
Hej på er!
Tänkte starta en liten tråd för oss som påbörjar/påbörjat utredning nu i sommar eller till hösten.
Jag och mannen var på vårt första möte idag och man har ju en massa tankar!
Hej på er!
Tänkte starta en liten tråd för oss som påbörjar/påbörjat utredning nu i sommar eller till hösten.
Jag och mannen var på vårt första möte idag och man har ju en massa tankar!
Tog blodprov i söndags på mensdag tre, sambon gjorde sitt spermaprov idag och jag har har precis varit och gjort äggledarspolning. Det såg jättebra ut, fria passager på båda sidor och många ägg. Så som det verkar så kunde det inte vara bättre för mig. Gynekologen kommenterade att jag hade en bakåtlutad livmoder men det hade ingen egentlig betydelse utan bara en observation. Så skönt besked!
Planeringsmöte med kliniken om ca 2 veckor för att få reda på resultat och plan för framtiden
Ska bli så skönt att få besked om det är något som ställer till det för oss och vad man då kan göra. Gynekologen sa även att det är många som blir gravida efter äggledarspolningen så får hoppas på det ;)
Ska bli så skönt att få besked om det är något som ställer till det för oss och vad man då kan göra. Gynekologen sa även att det är många som blir gravida efter äggledarspolningen så får hoppas på det ;)Ja du, någon vidare förklaring till det påståendet fick jag inte... ;) Förstår ditt resonemang men fick som sagt ingen förklaring får bara hoppas att det stämmer för oss!
Skönt Hallonbacken!
Min kropp är skitlurig just nu. Ägglossningen lyser med sin frånvaro, och idag fick jag en spotting som försvann lika fort som den kom. Fattar ingenting. Ska ju boka äggledarspolning, har en tid inbokad men det är ju osäkert att jag kan gå då eftersom jag inte har någon koll alls på när mensen ska komma. Är toksäker på att mensen kommer på semestern och då kan jag varken göra äggledarspolning eller boka in en tid. Så då blir det ytterligare en månads väntan *suck*. Man vill ju att allting ska flyta på nu.
På måndag får vi troligtvis svaren på sambons spermaprov. Det är ju också lite spännande...!
Hej! Jag och min man har precis startat en utredning efter 1,5 år försök. Jag ska och ta blodprov på dag 11 i min nästa cykel. Det är ca en månad dit. Förstår inte riktigt varför jag ska dit på dag 11. Jag har hört att många tar blodprov från dag 2-5 i cykeln. Men. Jag hoppas att jag får mer information framöver. Just nu vet jag inte alls vad som kommer att göras vid vårt första besök. Vi vet bara att mannen ska lämna in spermaprov veckan innan.
Välkommen Pommac!
Jag tog blodprov vid två tillfällen i cykeln. En gång runt ägglossning (då finns ökade halter av vissa hormoner som inte finns andra tider i cykeln) samt ett dag 3. Så det låter inte konstigt, men du ska nog komma tillbaka en gång till.
Tack! Ja, så kan det nog vara. Men jag har vanligtvis ägglossning sent så dag 11 känns ju lite konstigt ändå. Men förhoppningsvis får jag veta mer framöver. Just denna cykel verkar ägglossningen dock komma tidigt. Konstigt nog. :)
Hej får man hoppa in här?
min och sambons utredning börjar den 22:e oktober då ska jag göra ultraljud
nervös som attan men det ska bli skönt att få veta om det är något fel på mig.