• Fröken Smilla

Utredning sommar/höst 2013

Hej på er!

Tänkte starta en liten tråd för oss som påbörjar/påbörjat utredning nu i sommar eller till hösten.

Jag och mannen var på vårt första möte idag och man har ju en massa tankar!

• Svar på tråden Utredning sommar/höst 2013
  • Mijon79
    Juronjaure skrev 2013-10-11 11:20:49 följande:
    Tjejer... Verkar som om äggledarspolningen satte fart på nånting... Jag plussade nyss!!! :O Vågar inte hoppas helt pga missfallen, men... Jag måste våga. GRAVID!!!

Stort grattis. Vad skoj. Själv hoppas jag att det ska vara samma sak för mig. BIm den 19:e.
  • Juronjaure
    sama12 skrev 2013-10-11 15:58:24 följande:
    Åh grattis juronjaure!!!
    Mijon79 skrev 2013-10-12 22:34:59 följande:

Stort grattis. Vad skoj. Själv hoppas jag att det ska vara samma sak för mig. BIm den 19:e.

Tacktack!!! Håller tummarna för fler plus nu i höst!
  • dandelion87

Jag ska ringa till fertilitetskliniken imorgon och boka tid för spolning, om det finns någon..Ringde förra veckan och då sa dom att det var fullt då, och att jag skulle ringa imorgon. Annars får jag vänta till nästa mens. Känns sådär, hoppas jag får tid imorgon!

Min bror och hans tjej fick barn natten mellan fre/lör, och nu är jag rätt peppad, denna gången ska jag plussa!! :)

• dandelion87

Fick nyss en tid för spolning imorgon. Oj, vad nervös jag blev :s Hoppas det inte kommer göra så ont.

• Pommac

Nästa måndag ska vi på vårt första besök på gyn. Mannen lämnade spermaprov i fredags. Börjar bli grymt nervös.

• FliniLinis

hoppar in här jag med.
    har precis påbörjat utredning efter 3 missfall, för 6 vekor sedan va jag å lämnade 9 st rör blod å idag fick jag provreslutaten att allt såg bra ut, ja är besviken så lång vänta för att veta att allt är normalt när jag vet att de inte är det, ja blir ledsen, uppgiven, efter 4 års försök att bli gravid å bara tre graviditeter som har slutat med missfall. folk säger att man ska sluta tänka på det, men det är ju som å tala om för en drogberoende att inte tänka på droger, suck nu väntar jag iaf på remiss för kontrastultraljud, någon som har gjort det? 

• Juronjaure
    dandelion87 skrev 2013-10-14 08:34:14 följande:
    Fick nyss en tid för spolning imorgon. Oj, vad nervös jag blev :s Hoppas det inte kommer göra så ont.
    Om man googlar så får man intrycket att det gör jätteont. För mig och många andra kändes det ingenting. (Det är mest de som får ont som har behov av att skriva av sig på nätet!) Oroa dig inte :)
  • dandelion87
    Juronjaure skrev 2013-10-14 16:44:27 följande:
    Om man googlar så får man intrycket att det gör jätteont. För mig och många andra kändes det ingenting. (Det är mest de som får ont som har behov av att skriva av sig på nätet!) Oroa dig inte :)
    Hoppas det inte känns någonting för mig heller :)
  • dandelion87

Googlade precis runt lite snabbt, och attans vad nervös jag blir :o Bäst kanske att inte läsa mer om spolning ikväll. Har läst att det går rätt fort att genomföra dock?

Svar på tråden Utredning sommar/höst 2013