• Fröken Smilla

Utredning sommar/höst 2013

Hej på er!

Tänkte starta en liten tråd för oss som påbörjar/påbörjat utredning nu i sommar eller till hösten.

Jag och mannen var på vårt första möte idag och man har ju en massa tankar!

• Svar på tråden Utredning sommar/höst 2013
  • Pommac
    Fröken Smilla skrev 2013-11-05 19:54:36 följande:
    Igår ringde min gyn, mitt TSH låg för högt så nu får jag ÄNTLIGEN levaxin!! Hoppas man mår bättre nu och att allt tar sig
    Håller tummarna! I morgon väntar jag på mitt besked. Har nästan helt slutat tänka på det men nu blir det väl ännu mer att tänka på i helgen. Jag antar att jag ska göra en röntgen men jag hoppas jag får medicin redan i morgon, Men de kanske inte vill börja behandla innan de vet vad. Men De borde väl behandla prolaktinnivån hur som helst? Eller? 
  • Fröken Smilla
    Pommac skrev 2013-11-07 21:59:58 följande:
    Håller tummarna! I morgon väntar jag på mitt besked. Har nästan helt slutat tänka på det men nu blir det väl ännu mer att tänka på i helgen. Jag antar att jag ska göra en röntgen men jag hoppas jag får medicin redan i morgon, Men de kanske inte vill börja behandla innan de vet vad. Men De borde väl behandla prolaktinnivån hur som helst? Eller? 

Jo de bör behandla direkt tycker jag. Men de kanske inväntar röntgen för att sätta rätt medicinering? Är inte helt hemma på det...
  • Lillagris
    Juronjaure skrev 2013-11-07 21:22:17 följande:
    Ring och fråga! Jag skulle kolla upp det om jag vore du, för många får antibiotikatabletter efteråt för att minsta infektionsrisken...

Fortsätter hålla tummarna för er tjejer!!!!
    Ja jag vet inte vrf det e så olika. Jag frågade ändå om det va ok med sex samma dag och såvidare och det va bara att köra på.

Ja det kanske e värt att kolla upp!!
  • Lillagris

På tal om annat, nån som haft svampinfektion??
    Jag tror jag har det nu nämligen och har köt hem från apoteket, nån som vet om man kan få lite rosa flytningar av det??
    Kom efter min spolning och kliar rätt mycket utvändigt,,

• Axsson

Auroraja: Oj! Jag blöder bara precis efteråt och sen inget mer. Hade sex igår efter två dagar och kändes lite känsligt "där uppe".
    Om jag var du skulle jag kollat upp det så det inte blivit någon infektion :) men vad konstigt att du inte fick antibiotika efteråt. Blir så trött på att allt är så olika från kommun till kommun..

• Maria678

Idag är det min tur att spola äggledarna. Är så himla nervös! Håll tummarna att det går bra. Får även blodprovsresultat, det ska bli skönt att äntligen få veta..!

• Pommac

Jag har fått svar att mitt prolaktinvärde fortfarande är för högt och att jag ska få göra en röntgen. Eftersom jag har en väldigt regelbunden cykel så tror läkaren på gyn att det är enbart stress som. Gör det. Men vi får väl se. Har inte fått någon remiss än. Så det går segt! Jag startade min fertilitetsmonitor på första mensedagen och idag visade den hög. Så på fredag har jag troligen ägglossning) vi hade störst changs att bli gravida innan ÄL så nu kör vi varannan dag och inte mer för det fick vi inte heller. Eller ja, fick och fick men varannan är bättre då mannens spermier var lite sega. Har köpt glidmedel som ska vara bra också.

• Maria678
    Pommac skrev 2013-11-18 11:57:50 följande:
    Jag har fått svar att mitt prolaktinvärde fortfarande är för högt och att jag ska få göra en röntgen. Eftersom jag har en väldigt regelbunden cykel så tror läkaren på gyn att det är enbart stress som. Gör det. Men vi får väl se. Har inte fått någon remiss än. Så det går segt! Jag startade min fertilitetsmonitor på första mensedagen och idag visade den hög. Så på fredag har jag troligen ägglossning) vi hade störst changs att bli gravida innan ÄL så nu kör vi varannan dag och inte mer för det fick vi inte heller. Eller ja, fick och fick men varannan är bättre då mannens spermier var lite sega. Har köpt glidmedel som ska vara bra också.

Jag har varit nyfiken på en fertilitetsmonitor, hur tycker du din fungerar? Tror jag lagt ut 5000:- på stickor nu ändå, kunde lika gärna köpt den från början. Vilken modell använder ni? 

Hur vet ni att ni har störts chans att bli gravida innan ägglossningen?   
  • Pommac
    Maria678 skrev 2013-11-18 18:13:59 följande:

Jag har varit nyfiken på en fertilitetsmonitor, hur tycker du din fungerar? Tror jag lagt ut 5000:- på stickor nu ändå, kunde lika gärna köpt den från början. Vilken modell använder ni? 

Hur vet ni att ni har störts chans att bli gravida innan ägglossningen?   
    eftersom spermierna simmar så långsamt så har vi störst chans inna äl. Annars hinner de troligen inte fram. Hoppas dock att glidmedlet kan hjälpa. Jag köpte min monitor på tradera under tusenlappen med 20 tester. Dock kostar testerna bra mycket så det blir rätt dyrt ändå. Men jag tänkte att den var bra att ha nu när vi fått domen. Den visar först låg fertilitet sedan hög fertilitet och till sist max fertilitet. Så det är alltså när den är hög som vi ska sattsa. Dock är min cykel som en klocka och vi har sex rätt ofta ändå. Men det kan vara skönt att veta att det stämmer med kalendern.

• Maria678
    Pommac skrev 2013-11-18 19:30:58 följande:
    eftersom spermierna simmar så långsamt så har vi störst chans inna äl. Annars hinner de troligen inte fram. Hoppas dock att glidmedlet kan hjälpa. Jag köpte min monitor på tradera under tusenlappen med 20 tester. Dock kostar testerna bra mycket så det blir rätt dyrt ändå. Men jag tänkte att den var bra att ha nu när vi fått domen. Den visar först låg fertilitet sedan hög fertilitet och till sist max fertilitet. Så det är alltså när den är hög som vi ska sattsa. Dock är min cykel som en klocka och vi har sex rätt ofta ändå. Men det kan vara skönt att veta att det stämmer med kalendern.

Ahaaa, vi har ännu inte fått veta hur mannens simmare är men bra att veta hur det funkar.. 9 dec är det magiska datumet för honom, denna eviga väntan.

Vi använder preseed som glidmedel, det har funkat klockrent för mig, lyckats bli gravid en gång iaf även om det slutade i missfall. Ska fundera på en monitor ändå, mannen fick nån knäpp och köpte nyss 100 stickor så får väl göra slut dem först.
Svar på tråden Utredning sommar/höst 2013