Utredning sommar/höst 2013
Hej på er!
Tänkte starta en liten tråd för oss som påbörjar/påbörjat utredning nu i sommar eller till hösten.
Jag och mannen var på vårt första möte idag och man har ju en massa tankar!
Hej på er!
Tänkte starta en liten tråd för oss som påbörjar/påbörjat utredning nu i sommar eller till hösten.
Jag och mannen var på vårt första möte idag och man har ju en massa tankar!
Idag tog jag sjätte sprutan gonal f. Imorgon ska jag på undersökning för att se om äggblåsorna växt.
Har haft lite ont liknande mensvärk de sista dagarna. Är väldigt svullen om magen (två har frågat vilken månad jag är i... Inte alls kul, speciellt inte när man försöker allt vad man kan och längtar som en tok) och känslorna är som en berg och dalbana.
Hoppas på lite positiva besked imorgon.
Äggblåsorna hade växt och jag har en som är riktigt på gång. Dock var min slemhinna inte tillräckligt tjock så nu ska jag gå på lite mindre dos gonal f för att sedan åka på återbesök på söndag. Spännande! Hoppas jag får ta ägglossningssprutan sen. Detta olidliga väntade!
Nu har vi fått svar på våra prover och allt ser bra ut. Äggledarundersökning på tisdag nästa vecka!
ÄNTLIGEN går det framåt igen!
*lever på hoppet*
Maria678 - helt rätt inställning!
Vi har varit hos vår läkare idag för en sk sammanställning nu när alla prover är klara. Mannens spermieprov var otroligt bra, och min spolning såg också riktigt bra ut. Dock så fick jag ta ett nytt blodprov för att mäta TSH. Är det ens lite för högt så kommer läkaren att skriva ut läkemedel för att sänka nivån. Jag har varit uppe i 4.6 tidigare och låg i slutet av sommaren på 3.1 så det går lite upp och ner. Läkaren vill ha ner det till runt 2. Jag hoppas verkligen jag får ta medicinerna för jag har känt mig i lite obalans en längre tid. I övrigt ser allt bra ut så därför ska vi avvakta tills det gått ännu ett år av barnlöshet innan vi går vidare till IVF. Vi har ju ett kommande bröllop så tankarna ligger inte bara på att bli gravid. När vi gift oss och varit på bröllopsresa kommer vi kontakta dem igen. Känns helt ok!
Jag och sambon har tagit prover, jag har gjort undersökning av äggledarna osv, och på kliniken sa dom att om inget har hänt i februari nästa år så ska vi höra av oss igen. Någon som "kommit så långt"? Vad är nästa steg i utredningen i så fall?