Utredning sommar/höst 2013
Hej på er!
Tänkte starta en liten tråd för oss som påbörjar/påbörjat utredning nu i sommar eller till hösten.
Jag och mannen var på vårt första möte idag och man har ju en massa tankar!
Hej på er!
Tänkte starta en liten tråd för oss som påbörjar/påbörjat utredning nu i sommar eller till hösten.
Jag och mannen var på vårt första möte idag och man har ju en massa tankar!
Hej! Nu har varit på gyn och fått provsvar. Vi fick veta att mannens spermier var lite slöa men de var inte färre än vanligt. Det skulle gå att bli gravid även om det tog lite längre tid. På mig hade de hittat ett stresshormon som finns i hjärnan och detta kunde tydligen påverka om körteln eller vad det nu heter är för stor. Jag fick lämna ett nytt blodprov och är det lika dåligt som det förra ska jag få röntga hjärnan. Visst låter det läskigt! Men det var ingen fara för det gick att behandla med tabletter. Phu! Efter det svaret fick jag göra VUL och den första äggstocken såg helt normal ut. Sedan kom hon till den andra äggstocken och där såg hon vätska. Hon började fråga när jag hade mens senast osv. Sedan sa hon att det är normalt att det samlas vätska där innan mens. Så ja. Nu behöver jag inte testa med gravtest. Typiskt! Antar att jag får mens nu då! Hon trodde den skulle komma redan tidigare än vad jag sa. Typiskt!!! Jaja. Nu kör vi vidare tills jag har ett bim på 30. Då ska vi få göra ivf. :) otroligt lättad trots allt. Hon trodde vi kunde klara att bli gravida själva.
Nin: Dom kollade äggstockafunktion, sköldrteln och lite annat som jag inte riktigt har koll på. Allt såg bra ut iallafall :)
Igår ringde min gyn, mitt TSH låg för högt så nu får jag ÄNTLIGEN levaxin!! Hoppas man mår bättre nu och att allt tar sig