• Fröken Smilla

Utredning sommar/höst 2013

Hej på er!

Tänkte starta en liten tråd för oss som påbörjar/påbörjat utredning nu i sommar eller till hösten.

Jag och mannen var på vårt första möte idag och man har ju en massa tankar!

• Svar på tråden Utredning sommar/höst 2013
  • sama12

Dom kilona kommer du att fixa Maria678! Ett är ju redan borta.
    Om det blir aktuellt att prova själva nån gång ska jag testa två gånger per dag :)

• prettysusan

sååå nu är bollen i rullning=)=) Va i dag hos gyn me sambon och nu är utredningen igång!!!! ska gå o ta blodbrov när jag fått min mens och sambon har fått remiss till spermaprov =)=)
    och idag hos gyn så sa hon att allt ser bra ut och att jjag har ÄGGLOSSNING ;) gissa va jag ska göra idag haha =)=)
    lääängtar så till plusset.. hur går de för er andra?

• Jempa82

Efter över ett år utan att plusset visat sig på stickan startar vi äntligen igång våran utredning.Den startar igång den 9 Oktober. Förhoppningarna är stora att det inte ska vara något större problem på någon av oss utan bara behöver en liten kick på vägen!Skulle vara intressant att få följa varandra till det efterlängtade plusset   

• Axsson
    prettysusan skrev 2013-10-03 13:36:23 följande:
    sååå nu är bollen i rullning=)=) Va i dag hos gyn me sambon och nu är utredningen igång!!!! ska gå o ta blodbrov när jag fått min mens och sambon har fått remiss till spermaprov =)=)
    och idag hos gyn så sa hon att allt ser bra ut och att jjag har ÄGGLOSSNING ;) gissa va jag ska göra idag haha =)=)
    lääängtar så till plusset.. hur går de för er andra?

Skönt att det är igång och härligt med ägglossning :D Kör hårt!

Jag tog ett neg test imorse så mensen kommer på lördag så blir blodprov på måndag för min del :) Sen borde vi få veta svaren på våra prover nästa vecka eller veckan efter det. Snart 3 veckor sen mannen lämnade sitt prov. Så då blir det bokning av spolning om hans prov är bra. 
  • Fröken Smilla

Många som påbörjar sin utredning nu! Heja er! Vi fick svar på sambons spermaprov och där var allt normalt. Nu inväntar jag mens nästa vecka och sen blir det en äggledarspolning. Sista steget innan... ja vad egentligen?

• Juronjaure
    Fröken Smilla skrev 2013-10-04 23:25:12 följande:
    Många som påbörjar sin utredning nu! Heja er! Vi fick svar på sambons spermaprov och där var allt normalt. Nu inväntar jag mens nästa vecka och sen blir det en äggledarspolning. Sista steget innan... ja vad egentligen?
    Undrar samma sak! Har gjort äggledarspolning (allt bra), vul (allt bra), får svar på blodprov och spermieprov på måndag, men vad händer om allt visar sig vara okej? Måste man fortsätta försöka på egen hand (SOM VANLIGT?) då?
  • AML

Jag hoppar också in! Vår läkare sa till oss att om vi inte hittar nåt fel blir det IVF vilket känns skönt. Jag ska ta nya blodprov på dag 3. Då mina förra var konstiga. Mannens tester var ok. Vi har försökt länge så det är skönt att det händer nåt äntligen - även om det känns lite nervöst! Kul att följas åt med er... Ibland känns det ensamt.

• Axsson

Var precis och lämnade blod och hormonprovet tar ca 3 veckor!! Att få svar på.. Alltid denna väntan alltså!

• sama12

Fick nyss samtal från doktorn. Fick veta att jag ändå inte behövde ta en klimakteriespruta till utan skulle istället börja med nässpray den 17.e. Och den 23.e ska jag börja med stimulering och förhoppningsvis få ägglossning i början på november. Så nu blev jag helt nervös här!!

• Juronjaure

Har varit på läkarbesök och fått veta att blodproverna såg bra ut, och spermieprovet. Fick veta att ivf-kön är ett år, men att man kan pröva ägglossningsstimulering och insemination innan dess. Så. Nu väntar jag på mens för att kunna ringa och boka tid för ägglossningtjosvejsan-piller/sprutor.

Konstigt att få höra att allt är bra när man sitter här ogravid efter 1,5 år...

Svar på tråden Utredning sommar/höst 2013