• Fröken Smilla

Utredning sommar/höst 2013

Hej på er!

Tänkte starta en liten tråd för oss som påbörjar/påbörjat utredning nu i sommar eller till hösten.

Jag och mannen var på vårt första möte idag och man har ju en massa tankar!

• Svar på tråden Utredning sommar/höst 2013
  • Fröken Smilla

Jag fick diklofenak i samma brev som kallelsen till äggledarspolningen. Så slipper stolpiller Men visst blir man lite nervös. Är dock rätt glad att få vänta till nästa cykel. Vi ska snart på semester och jag vill gärna slippa tänka på tester osv just nu. Men sen, efter semestern, kommer jag bli lite mer "het på gröten". Försöker ta allt detta med ro, men det är inte så lätt alltid...

• Juronjaure
    Axsson skrev 2013-09-13 20:00:14 följande:
    Ja det förstod jag, haha. Men nej fy! :P
    Hellre det än att det gör ont :P
  • Mijon79

Jaha, då har jag varit och lämnat blodprov idag. Dag 21 i cykeln. Nästa steg är spolning av äggledarna som är inbokat till onsdag nästa vecka. Oroar mig en del inför detta och hoppas så otroligt mycket på att det ska bli ett plus nu i helgen så jag får lov att avboka tiden (ha drömma går ju)
    Hur snabbt fick ni svaren på era blodprov och visade de något? 

• Fröken Smilla

Mina blodprov tog ca 4 arbetsdagar. Första gången visade de en avvikelse, andra gången var de normala, så ingen åtgärd där (tyvärr).

• prettysusan

hej.. =) Hoppar in här jagmed.. jag  o min sambo har försökt sen nov 2011 o inget har hänt så nu har jag bokat min första tid 3 okt.. så nu är det dax!!! Frustrerande när inget händer :/ Men så nu har man snart iaf kommit igång med utredning och snart förhoppningsvis + på stickan :D
    va fick ni göra på första besöket?

• Axsson
    prettysusan skrev 2013-09-18 15:23:05 följande:
    hej.. =) Hoppar in här jagmed.. jag  o min sambo har försökt sen nov 2011 o inget har hänt så nu har jag bokat min första tid 3 okt.. så nu är det dax!!! Frustrerande när inget händer :/ Men så nu har man snart iaf kommit igång med utredning och snart förhoppningsvis + på stickan :D
    va fick ni göra på första besöket?

Hej hej! Trist att ni försökt så länge utan plus, men skönt att vara igång med utredning snart Glad
    Vi var på vårt första besök förra veckan och då frågade läkaren lite saker bla. Vikt/längd, rökning, hur ofta vi har sex, hur lång menscykel och om jag känner av äl osv, sjukdomar.. Sen undersökte han sambons pung och sen fick jag göra ett VUL. Sen skickade han remiss för spermaprov så igår var sambon och lämnade det. Så nu får vi vänta ca 3 veckor på svar och jag ska lämna blodprov nästa menscykel på dag 3! Så skönt att det händer något nu Glad 
  • prettysusan

Axsson :
    jaa verkligen jätte trist, varje gång mensen dyker upp blir man lika lessen och nu dök den upp igen så nu tänkte jag att de är dax..!!! ja o skönt att man äntligen tog tag i det o ringde de där samtalet till gyn!! =) Ah ok så de va lite det jag misstänkte att skulle hända på första besöket =) Nu vill jag bara att dagen ska komma så man verkligen är igång!!! ja o hoppas att ni oxå får de där efterlängtade plusset snart =)
    haha min sambo är ju inte direkt överlycklig över de här med sperma prov men de e värt de sa han!!!

• Axsson
    prettysusan skrev 2013-09-18 15:52:40 följande:
    Axsson :
    jaa verkligen jätte trist, varje gång mensen dyker upp blir man lika lessen och nu dök den upp igen så nu tänkte jag att de är dax..!!! ja o skönt att man äntligen tog tag i det o ringde de där samtalet till gyn!! =) Ah ok så de va lite det jag misstänkte att skulle hända på första besöket =) Nu vill jag bara att dagen ska komma så man verkligen är igång!!! ja o hoppas att ni oxå får de där efterlängtade plusset snart =)
    haha min sambo är ju inte direkt överlycklig över de här med sperma prov men de e värt de sa han!!!

Nej men precis! Så jobbigt att få den där jäkla mensen.. Men snart måste vi ha våra plus! Varje mens är ju ett steg närmre i alla fall Glad

Ja allt är ju värt det och tycker ändå det är vi tjejer som får stå ut mest med blodprover, gynundersökningar, äggledarspolning, hormoner osv Flört Dom kan gott lämna ett spermaprov, haha!  
  • prettysusan
    Axsson skrev 2013-09-18 15:59:15 följande:

Nej men precis! Så jobbigt att få den där jäkla mensen.. Men snart måste vi ha våra plus! Varje mens är ju ett steg närmre i alla fall Glad

Ja allt är ju värt det och tycker ändå det är vi tjejer som får stå ut mest med blodprover, gynundersökningar, äggledarspolning, hormoner osv Flört Dom kan gott lämna ett spermaprov, haha!  
    hahah de håller jag med om!!! Vi får nog stå ut me lite mer haha.. så han får knipa igen;)
    Jaa o plusset får se till o komma snart!!! för oss alla :D
  • Juronjaure
    Axsson skrev 2013-09-18 15:59:15 följande:
    ...för att inte tala om att det är vi tjejer som ska klämma ut ungarna också...

Svar på tråden Utredning sommar/höst 2013