Utredning sommar/höst 2013
Hej på er!
Tänkte starta en liten tråd för oss som påbörjar/påbörjat utredning nu i sommar eller till hösten.
Jag och mannen var på vårt första möte idag och man har ju en massa tankar!
Hej på er!
Tänkte starta en liten tråd för oss som påbörjar/påbörjat utredning nu i sommar eller till hösten.
Jag och mannen var på vårt första möte idag och man har ju en massa tankar!
Jag fick diklofenak i samma brev som kallelsen till äggledarspolningen. Så slipper stolpiller
Men visst blir man lite nervös. Är dock rätt glad att få vänta till nästa cykel. Vi ska snart på semester och jag vill gärna slippa tänka på tester osv just nu. Men sen, efter semestern, kommer jag bli lite mer "het på gröten". Försöker ta allt detta med ro, men det är inte så lätt alltid...
Jaha, då har jag varit och lämnat blodprov idag. Dag 21 i cykeln. Nästa steg är spolning av äggledarna som är inbokat till onsdag nästa vecka. Oroar mig en del inför detta och hoppas så otroligt mycket på att det ska bli ett plus nu i helgen så jag får lov att avboka tiden (ha drömma går ju)
Hur snabbt fick ni svaren på era blodprov och visade de något?
Mina blodprov tog ca 4 arbetsdagar. Första gången visade de en avvikelse, andra gången var de normala, så ingen åtgärd där (tyvärr).
hej.. =) Hoppar in här jagmed.. jag o min sambo har försökt sen nov 2011 o inget har hänt så nu har jag bokat min första tid 3 okt.. så nu är det dax!!! Frustrerande när inget händer :/ Men så nu har man snart iaf kommit igång med utredning och snart förhoppningsvis + på stickan :D
va fick ni göra på första besöket?

Axsson :
jaa verkligen jätte trist, varje gång mensen dyker upp blir man lika lessen och nu dök den upp igen så nu tänkte jag att de är dax..!!! ja o skönt att man äntligen tog tag i det o ringde de där samtalet till gyn!! =) Ah ok så de va lite det jag misstänkte att skulle hända på första besöket =) Nu vill jag bara att dagen ska komma så man verkligen är igång!!! ja o hoppas att ni oxå får de där efterlängtade plusset snart =)
haha min sambo är ju inte direkt överlycklig över de här med sperma prov men de e värt de sa han!!!

Dom kan gott lämna ett spermaprov, haha!