• Fröken Smilla

Utredning sommar/höst 2013

Hej på er!

Tänkte starta en liten tråd för oss som påbörjar/påbörjat utredning nu i sommar eller till hösten.

Jag och mannen var på vårt första möte idag och man har ju en massa tankar!

• Svar på tråden Utredning sommar/höst 2013
  • Juronjaure
    sama12 skrev 2013-09-21 23:31:03 följande:
    Alla har ju olika smärttrösklar och min är inte så hög. Så på mig gjorde det fruktansvärt ont. Men man överlever för det är ju för en god sak :)
    Men visst är det så, mest skräckhistorier man hör på nätet om både det ena och andra.

Jag ska bli vaccinerad mot röda hund på torsdag och sen är det fyra veckors väntetid till att börja behandling. Segt, men nödvändigt.
    Jo, det är klart att det är olika från person till person. Kanske gör ondare om det finns nån förträngnng i äggledaren också. Men det tjänar iaf ingenting till att oroa sig i förväg ;) (Lätt att säga, jag var skitnervös...)

Just ja, hur är det nu med röda hund-vaccinet? Man fick ju i mellanstadiet, men när måste man vaccinera sig igen?
  • Axsson

Det var ju som alla skräckhistorier om hur hemskt cellprov var. Kändes ju knappt! Är väl mer om man har stopp i äggledaren som det gör ont :) men klart det kan kännas obehagligt.

• Juronjaure

Jag tyckte det var lite roligt förresten... Gynekologen jag var hos var jättesnäll och beskrev allting hon gjorde och allt hon såg. Men det känns lite så där skumt när man ligger med benen i luften och skrevar och nån är inne och rotar med instrument och utbrister "JÄTTEFIN livmodertapp!"

:D Vad svarar man på det?

Om jag nån gång får extremt dåligt självförtroende och är missnöjd med resten av min kropp så ska jag komma ihåg att jag iaf har en jättefin livmodertapp ;)

• Axsson

Haha ja det är rätt mysko. Har fått höra "det ser heeeelt perfekt ut här nere. Jättefin färg och allt!" Och man ligger där "öh tack!" :P

Men sån lättnad att höra sånt! :)

• Mijon79

Själv har jag min spolning att vänta på onsdag. Jag är mest nervös nu på att min mens inte har kommit, ska komma idag eller möjligtvis morgon. Har testat men inte ens en liten skugga till streck. Vid vårt mf plussade jag först på BIM+3. Får ringa kliniken imorgon om inte mensen har dykt upp för att fråga hur vi ska göra.
    Jag är så trött på denna väntan hela tiden, är den inte mensen man väntar på så är det äl. 

• Juronjaure
    Mijon79 skrev 2013-09-22 14:38:48 följande:
    Själv har jag min spolning att vänta på onsdag. Jag är mest nervös nu på att min mens inte har kommit, ska komma idag eller möjligtvis morgon. Har testat men inte ens en liten skugga till streck. Vid vårt mf plussade jag först på BIM+3. Får ringa kliniken imorgon om inte mensen har dykt upp för att fråga hur vi ska göra.
    Jag är så trött på denna väntan hela tiden, är den inte mensen man väntar på så är det äl. 
    Åh, tänk vad kul om du är gravid :)  Kanske kan du göra ett gravtest på nån klinik, de är väl känsligare än de man köper?
  • Mijon79

Ja det skulle verkligen vara drömmen
    Det jobbiga är ju att det bara är att vänta och se, inget man kan göra för att påverka svaret. Så en dag i taget, så kommer svaret så småningom. Men håll tummarna för mig  

• Juronjaure
    Mijon79 skrev 2013-09-22 15:31:57 följande:
    Ja det skulle verkligen vara drömmen
    Det jobbiga är ju att det bara är att vänta och se, inget man kan göra för att påverka svaret. Så en dag i taget, så kommer svaret så småningom. Men håll tummarna för mig  
    Håller tummar!!!
  • sama12
    Juronjaure skrev 2013-09-22 09:44:38 följande:
    Jo, det är klart att det är olika från person till person. Kanske gör ondare om det finns nån förträngnng i äggledaren också. Men det tjänar iaf ingenting till att oroa sig i förväg ;) (Lätt att säga, jag var skitnervös...)

Just ja, hur är det nu med röda hund-vaccinet? Man fick ju i mellanstadiet, men när måste man vaccinera sig igen?

Man ska ju inte behöva vaccinera sig igen. Men tydligen så är det så för vissa att vaccinet går ur kroppen om jag fattade det rätt.

• sama12
    Juronjaure skrev 2013-09-22 12:11:07 följande:
    Jag tyckte det var lite roligt förresten... Gynekologen jag var hos var jättesnäll och beskrev allting hon gjorde och allt hon såg. Men det känns lite så där skumt när man ligger med benen i luften och skrevar och nån är inne och rotar med instrument och utbrister "JÄTTEFIN livmodertapp!"

:D Vad svarar man på det?

Om jag nån gång får extremt dåligt självförtroende och är missnöjd med resten av min kropp så ska jag komma ihåg att jag iaf har en jättefin livmodertapp ;)

Haha, ja vad svarar man? Tack?

Svar på tråden Utredning sommar/höst 2013