Utredning sommar/höst 2013
Hej på er!
Tänkte starta en liten tråd för oss som påbörjar/påbörjat utredning nu i sommar eller till hösten.
Jag och mannen var på vårt första möte idag och man har ju en massa tankar!
Hej på er!
Tänkte starta en liten tråd för oss som påbörjar/påbörjat utredning nu i sommar eller till hösten.
Jag och mannen var på vårt första möte idag och man har ju en massa tankar!
Det var ju som alla skräckhistorier om hur hemskt cellprov var. Kändes ju knappt! Är väl mer om man har stopp i äggledaren som det gör ont :) men klart det kan kännas obehagligt.
Jag tyckte det var lite roligt förresten... Gynekologen jag var hos var jättesnäll och beskrev allting hon gjorde och allt hon såg. Men det känns lite så där skumt när man ligger med benen i luften och skrevar och nån är inne och rotar med instrument och utbrister "JÄTTEFIN livmodertapp!"
:D Vad svarar man på det?
Om jag nån gång får extremt dåligt självförtroende och är missnöjd med resten av min kropp så ska jag komma ihåg att jag iaf har en jättefin livmodertapp ;)
Haha ja det är rätt mysko. Har fått höra "det ser heeeelt perfekt ut här nere. Jättefin färg och allt!" Och man ligger där "öh tack!" :P
Men sån lättnad att höra sånt! :)
Själv har jag min spolning att vänta på onsdag. Jag är mest nervös nu på att min mens inte har kommit, ska komma idag eller möjligtvis morgon. Har testat men inte ens en liten skugga till streck. Vid vårt mf plussade jag först på BIM+3. Får ringa kliniken imorgon om inte mensen har dykt upp för att fråga hur vi ska göra.
Jag är så trött på denna väntan hela tiden, är den inte mensen man väntar på så är det äl.
Ja det skulle verkligen vara drömmen
Det jobbiga är ju att det bara är att vänta och se, inget man kan göra för att påverka svaret. Så en dag i taget, så kommer svaret så småningom. Men håll tummarna för mig