Utredning sommar/höst 2013
Hej på er!
Tänkte starta en liten tråd för oss som påbörjar/påbörjat utredning nu i sommar eller till hösten.
Jag och mannen var på vårt första möte idag och man har ju en massa tankar!
Hej på er!
Tänkte starta en liten tråd för oss som påbörjar/påbörjat utredning nu i sommar eller till hösten.
Jag och mannen var på vårt första möte idag och man har ju en massa tankar!
Juronjaure: Exakt!! Dra en runk kan dom allt göra då ;P
Hej ska på min första gynundersökning och är skit nervös tänk om dom hittar nått?? tänk om dom inte hittar nått??
Förstår det lillagris! Hoppas att det går bra!
Jaha, då kom menen så nu blir det blodprov och gynundersökning + äggledarspolning för mig och spermaprov för sambon. Skönt att gå vidare med utredningen, nu får vi förhoppningsvis reda på anledningen till att det inte har tagit sig.. Det hade såklart varit ännu bättre om det hade tagit sig men det går ju framåt nu iaf.
Jag inväntar ägglossning... Det kändes en del i måndags men det känns inte som att jag skulle få ÄL en vecka efter första mensdagen. Nu har jag börjat få känningar igen så jag hoppas jag har ÄL imorgon eller på söndag för då behöver jag inte boka om tiden för äggledarspolning. Hade ju varit typiskt om jag missar nästa månad med pga att vi är i Spanien... Eller så är det bara att hålla tummarna att det tar sig denna gången, man hoppas ju in i det sista att slippa äggledarspolning.
Ägglossningen är här för min del så nu jäklar!!
Heja er Axsson!
Allt såg bra ut! Va ett litet minus på mannen sperma, dom kollar ju antal/kavlite och rörelse. Och antaltet var dubbelt så mycket som normalt och dom va super friska va ett litet minus på att dom rörde sig mer åt sida än rakt fram, men ett näst intill perfekt sperma prov.
Nu inväntar jag mensen så dom kan göra en kontrast rötngen på mina äggledare!! Så det är fri passage. Är det det så kommer jag få pregotime nästa gång, och är det block spolar dom det direkt och sen får jag pregotime..
Jag gjorde äggledarundersökningen igår, och det var lugnt, fri passage och allt såg fint ut. Det kändes knappt nåt alls, förutom lite svag "mensvärk" efteråt. Så, till er som inte gjort den ännu, oroa er inte!!! När man läser på nätet verkar det som att alla tycker det gör skitont, men i själva verket är det nog bara så att det är de få människor som får ont som känner ett behov av att prata av sig på nätet efteråt...
Alla har ju olika smärttrösklar och min är inte så hög. Så på mig gjorde det fruktansvärt ont. Men man överlever för det är ju för en god sak :)
Men visst är det så, mest skräckhistorier man hör på nätet om både det ena och andra.
Jag ska bli vaccinerad mot röda hund på torsdag och sen är det fyra veckors väntetid till att börja behandling. Segt, men nödvändigt.