• Anonym (vad göra?)

Hittade stringtrosor i dotterns rum :-(

Jag har varit väldigt noga i uppfostran av henne att inte låta henne bära plagg som kan sexualisera henne, varken för sig själv eller för andra. Därför får hon inte ha stringtrosor, även om de sitter under ett par rejäla byxor och inte syns.

Igår hittade jag av ren slump ett par stringtrosor i hennes rum. Hon vet ej om att jag sett dem, har inte pratat med henne om detta än för jag fick en chock. Hon måste ha köpt dem för sin månadspeng och utan min vetskap. Jag har aldrig sett dem i tvätten heller, så hon vill gömma dem för mig.

Varför vill hon använda string trots att jag så tydligt sagt hur hemska de är på yngre tjejer, och vad de kan leda till? Jag vet inte om jag ska vara besviken på henne, eller bara arg. Har ju så tydligt sagt ifrån när string tagits upp att det har ingenting på yngre tjejer att göra! Och ändå gör hon så här.

Vad är det bästa att göra nu? Ska jag bli arg och läxa upp henne, eller ska jag beslagta trosorna och vänligt men bestämt säga att hon inte är mogen för dem ännu?

Hur tycker ni jag ska gå tillväga? Hoppas på svar innan helgen är över...

• Svar på tråden Hittade stringtrosor i dotterns rum :-(
  • Anonym (eva)

ja det undra jag också vad kan det leda till?

Ungdomar idag är inte som när vi var små, sex förkommer redan vis 12 års åldern

om jag hade hittat cigg, öl eller något sånt fy f-n då alltså

• Anonym (eh nej)
    Anonym (vad göra?) skrev 2013-08-24 08:36:41 följande:
    På vilket sätt är hennes exakta ålder relevant? Hon är inte 15 än=ej byxmyndig än. Vad spelar det för roll om hon är 10, 12 eller 14 för dig? I den åldern utvecklas man väldigt individuellt. Det är därför det finns en gräns för alla då man anses vara redo för sex, och den gränsen är satt till 15.

Nja, det stämmer inte längre. Gränsen är individuell numer, men ligger på ca 15.
  • viseversa
    Anonym (vad göra?) skrev 2013-08-24 08:36:41 följande:
    På vilket sätt är hennes exakta ålder relevant? Hon är inte 15 än=ej byxmyndig än. Vad spelar det för roll om hon är 10, 12 eller 14 för dig? I den åldern utvecklas man väldigt individuellt. Det är därför det finns en gräns för alla då man anses vara redo för sex, och den gränsen är satt till 15.
    Det har jävligt stor betydelse. är hon 14 tycker jag du ska tagga ner liksom. Är hon 7 förstår jag att du reagerar. Ser du inte skillnaden?
    Instagram...LOVALOVISA
  • viseversa
    LillGris skrev 2013-08-24 08:39:27 följande:
    Vad har byxmyndighetsålder med saken att göra?! :o
    För att string=Sex vet du inte det? Och man får itne ha sex innan man är 15.
    Instagram...LOVALOVISA
  • Anonym (vad göra?)
    Anonym (eva) skrev 2013-08-24 08:37:24 följande:
    ja det undra jag också vad kan det leda till?

Ungdomar idag är inte som när vi var små, sex förkommer redan vis 12 års åldern

om jag hade hittat cigg, öl eller något sånt fy f-n då alltså
    Så du tycker det är OK att ha sex när man är 12? Eller missuppfattade jag dig nu?
    Anonym (eh nej) skrev 2013-08-24 08:38:20 följande:

Nja, det stämmer inte längre. Gränsen är individuell numer, men ligger på ca 15.
    Det är olagligt att ha sex innan du fyllt 15.
    LillGris skrev 2013-08-24 08:39:27 följande:
    Vad har byxmyndighetsålder med saken att göra?! :o
    Det är en gräns som är dragen då man anses vara redo för sex. Stringtrosor är ett sexuellt laddat plagg vars främsta syfte är att visa rumpan. (Vill man dölja troskanter kan man skaffa sömlösa vanliga trosor.)

• dance

Chilla, trosorna behöver ju automatiskt inte vara hennes bara för att du hittade dom i hennes rum, kan ju vara hennes flickväns kvarglömda, tex.

Oroa dig inte 

• LillGris
    viseversa skrev 2013-08-24 08:42:09 följande:
    För att string=Sex vet du inte det? Och man får itne ha sex innan man är 15.

JAHAAA
  • GrodanHopp

Så fort hon har flytt 15år så går hon bli ett sexualliserat objekt för dig, men absolut inte bära ett par string om hon är 14 år?? Märklig syn du har!

• Anonym (Chilla)

Hade själv köpt ett par stringtrosor när jag fyllde 13 år. Hade sett andra tjejer i skolan med liknande som stack upp och ville väl göra detsamma. Hade på mig dem en gång för de var jävligt obekväma och lät de sedan ligga kvar i troslådan. Min mamma hade ingen aning.

Chilla det är normalt.

Svar på tråden Hittade stringtrosor i dotterns rum :-(