• Anonym (vad göra?)

Hittade stringtrosor i dotterns rum :-(

Jag har varit väldigt noga i uppfostran av henne att inte låta henne bära plagg som kan sexualisera henne, varken för sig själv eller för andra. Därför får hon inte ha stringtrosor, även om de sitter under ett par rejäla byxor och inte syns.

Igår hittade jag av ren slump ett par stringtrosor i hennes rum. Hon vet ej om att jag sett dem, har inte pratat med henne om detta än för jag fick en chock. Hon måste ha köpt dem för sin månadspeng och utan min vetskap. Jag har aldrig sett dem i tvätten heller, så hon vill gömma dem för mig.

Varför vill hon använda string trots att jag så tydligt sagt hur hemska de är på yngre tjejer, och vad de kan leda till? Jag vet inte om jag ska vara besviken på henne, eller bara arg. Har ju så tydligt sagt ifrån när string tagits upp att det har ingenting på yngre tjejer att göra! Och ändå gör hon så här.

Vad är det bästa att göra nu? Ska jag bli arg och läxa upp henne, eller ska jag beslagta trosorna och vänligt men bestämt säga att hon inte är mogen för dem ännu?

Hur tycker ni jag ska gå tillväga? Hoppas på svar innan helgen är över...

• Svar på tråden Hittade stringtrosor i dotterns rum :-(
  • Anonym (nejnejnej)
    Anonym (vad göra?) skrev 2013-08-24 11:57:11 följande:
    Klart att string är ett sexplagg. Ursprungligen kommer ju string från sexindustrin, så bara det faktumet borde vara bevis nog.

Hon har inte slöja, hon har vanliga sköna byxor som hon kan röra sig i, som inte sitter tight runt rumpan. Tighta byxor är precis som string sexualiserande. Varför ska hon ha tighta byxor för så man ser formen på hennes bakdel?
    Du har fel. Jag tror faktiskt att du driver. Men det värsta är ju att det finns folk med såna här åsikter och uppfattningar på riktigt.

Inte heller tighta byxor säger "knulla mig"  Tex om hon skulle rida (på en häst får jag väl tillägga till dig som bara tänker på sex) så är ridbyxor tighta av en funktionell anledning. Samma med tighta löparbrallor.

Stringstrosor är bekvämt då man inte känner av stringen till skillnad från vanliga trosor som åker in i arslet och korvar sig.

• Anonym (nejnejnej)
    Anonym (vad göra?) skrev 2013-08-24 12:13:37 följande:
    Hon får ha det hemma nu har vi bestämt. Dessutom passar hon inte ens i det.
    Haha. Hon passar inte i stringtrosor? Bad du henne sätta på sig dom och avgöra om hon va snygg nog eller inte?

Jag vet att det finns folk till allt men den här går jag inte på.
  • Anonym (lilla TS)

Men lilla lilla TS, hon är på väg in i puberteten. Man vill utforska nya saker. När jag var yngre skaffade jag också stringtrosor, det handlade INTE OM SEX. Jag ville se hur det var, inte ha för att visa upp och ses som ett sexuellt objekt.

Ta det lugnt Ts! onanera!!!

• Anonym (ta de lugnt)

Man kan nog bli våldtagen i vanliga trosor och även i mamelucker.Jag vet inte hur gammal din dotter är TS men det är faktiskt inte så farligt med stringtrosor. Jag är 42 och använder enbart stringtrosor i bomull,det har jag gjort sedan mitten av 90talet. Nu tycker jag att vanliga trosor är obehagliga och det är alldeles för mycket tyg som korvar sig under byxorna och vrider sig och åker in i baken så man måste dra ut dem.För mig har stringtrosor inte det minsta sexuell betydelse de är vardag för mig.

Jag satt en gräns för mina döttrar att de fick börja med stringtrosor när de var 13 år. Min äldsta dotter valde att köpa killkalsonger för att hon tyckte det var skönare än trosor. Tja jag tyckte det var lite märkligt men hon fick hållas idag är hon 21 och har använt trosor i flera år :)

Jag tror inte att din dotter helt plötsligt kommer att ha sex till höger och vänster för att hon har ett par stringtrosor utan hon vill nog mest känna sig lite fin under och vilken tjej/kvinna vill inte det :) 

• Spöktuss
    EnAnonumius skrev 2013-08-24 11:38:22 följande:
    Nej det är de INTE. Det finns många kulturer som inte ser bröst som något sexuellt. Många afrikanska stammar ser inte brösten som något sexuellt enligt deras EGNA kulturer ej heller rumpan.

Nu när någon komer in och  påtalar dig detta så skall du genast sitta och fjanta runt om "jag är så trött på detta argument" och så skall du genast få det till att det skulle handla om att din motpart baserar argumenten på  att "man är individer".  Drömmer

Precis! De flesta stammar påverkas inte av västvärldens synsätt och sexualisering.
  • RosaMoln

Oj jösses, hon kommer bli en plåga när hon blir äldre. Just för att du förbjuder henne för minsta lilla skitsak.. Hon kommer bli den tjejen som ska testa och våga göra allt just för att hon inte får eller lärt sig av sina misstag.

• elmadumle
    Anonym (vad göra?) skrev 2013-08-24 12:13:37 följande:
    Hon får ha det hemma nu har vi bestämt. Dessutom passar hon inte ens i det.

Vadå inte passar i string? du har alltså tvingat henne visa dig med de på? du har nog större problem än att hon börjat använda string.  Det syns knappt när de sitter på under ett par jeans. Dags att sluta sexualisera din dotter, för det är du som gör det inte kläderna. Låt henne bestämma själv vad hon vill ha på sig.
  • Anonym (vad göra?)
    Anonym (nejnejnej) skrev 2013-08-24 12:13:55 följande:
    Du har fel. Jag tror faktiskt att du driver. Men det värsta är ju att det finns folk med såna här åsikter och uppfattningar på riktigt.

Inte heller tighta byxor säger "knulla mig"  Tex om hon skulle rida (på en häst får jag väl tillägga till dig som bara tänker på sex) så är ridbyxor tighta av en funktionell anledning. Samma med tighta löparbrallor.

Stringstrosor är bekvämt då man inte känner av stringen till skillnad från vanliga trosor som åker in i arslet och korvar sig.

Tighta byxor skickar sexuella signaler som hon inte är mogen för. Inte svårare än så.
    Anonym (nejnejnej) skrev 2013-08-24 12:15:58 följande:
    Haha. Hon passar inte i stringtrosor? Bad du henne sätta på sig dom och avgöra om hon va snygg nog eller inte?

Jag vet att det finns folk till allt men den här går jag inte på.
    Nej, har självklart inte sagt det till henne. Men hon gör sig inte bra i string helt enkelt. Dock inte därför hon inte får ha utanför hemmet.
    Anonym (lilla TS) skrev 2013-08-24 12:17:03 följande:
    Men lilla lilla TS, hon är på väg in i puberteten. Man vill utforska nya saker. När jag var yngre skaffade jag också stringtrosor, det handlade INTE OM SEX. Jag ville se hur det var, inte ha för att visa upp och ses som ett sexuellt objekt.

Ta det lugnt Ts! onanera!!!
    "lilla lilla"? Försöker du använda härskartekniker?

Och hur tyckte du det var?

• Anonym (lilla TS)

Härskartekniker? Hihihi Skål
    Det är kul att det var det du reagerade på, som så många andra inlägg. Jag hoppas din unge blir en riktigt busig tonåring. Flört

• Anonym (lilla TS)
    Anonym (vad göra?) skrev 2013-08-24 12:21:13 följande:
    Tighta byxor skickar sexuella signaler som hon inte är mogen för. Inte svårare än så.

Så leggings/tights är också förbjudet?
Svar på tråden Hittade stringtrosor i dotterns rum :-(