Anonym (tjej22) skrev 2013-08-24 10:31:21 följande:
Nej det behöver absolut inte vara sexuellt. Kläderna sitter bättre över rumpan om man inte ser troskanten, och det behöver ju inte vara sexuellt.
Jag fick stringtrosor när jag gick i 5:an/6:an i skolan, det var inget sexuellt, det var bara lite vuxet för mig, och det kändes häftigt. Det var ju ingen förutom jag och tjejerna i min klass som visste att jag hade det. (Det var modernt just då).
Lita lite på henne, att hon vill ha ett par stringtrosor är inte så farligt, hon kommer säkert inte hoppa i säng med första bästa kille för det! :) Det behöver som sagt inte vara sexuellt :)
Skojar du? Tycker du på ALLVAR att det är passande att just barn ska ha kläder över "rumpan", som är så tighta att ett plagg på högst ett par mm "förstör" designen?
Vi lever knappast i ett oskylldigt samhälle, och förutom att barn av naturliga orsaker ska få vara barn så länge som möjligt, måste föräldrars förnuft också vara en skyddande hand över barnen, som varken har levnadserfarenhet nog eller ens fysiska möjligheten att försvara sig själva, om något skulle inträffa.
Att bli vuxen, omfattar även att visa ett större mått av förstånd och anpassande av sig själv efter både situation och tillfälle, och jag törs lova att majoriteten av kvinnor INTE går omkring med stringtrosor. För det första kan det omöjligen vara "bekvämt", för det andra knappast heller särskilt hygieniskt. För det tredje kan faktiska syftet till att ens inneha dom ( förutom fåtalet som har det till sportbruk ) knappast härledas till något annat än rent utmanande. Ingenting av detta, är värden som vuxenvärlden behöver konfrontera barn med, innan dom är mentalt vuxna att hantera aspekterna av innebörden. Och att "gömma" ansvaret i den frågan som någon form av oskylldighet, är ungefär i paritet med att ge sitt barn nikotintugummi under förevändningen att dom röker det i vart fall inte, men får samma upplevelse som dom hippa rökarna.
Nej TS, jag tycker du ska hålla på din regel, inga stringtrosor innan hon själv är myndig. Den dagen får hon bestämma själv, men innan dess får hon glatt finna sig i att mamma har ett ord med i laget. Det är för hennes eget bästa, och även om barn inte förstår det här/nu, kommer dom förstå det senare i livet när dom själva blir föräldrar. Att det är en omtanke och kärlek bakom.