petrina skrev 2013-08-26 00:08:35 följande:
Då e de väl fel i systemet, folk ska kunna ringa o be om hjälp. Sen om man skickar en ambulans för små sår e ju dumt.. att skylla på världen e fel skyll på systemet. 112 kan koppla vidare till 1177 som i sin tur kan hjälpa vidare.
Om 112 fungerar som taxi e de inte vårt fel de ska inte skicka ut bilar för ett skavsår.
Men du e tokig som säger att brutna ben är för lite för att ringa efter ambulans.. samhällets krav måste fundera ihop. Socialen skulle troligen se ner på den föräldern som inte såg till att barnet får snabbast o bäst vård. O att sitta på akuten i 1 -12 timmar med benbrott är fel mot småbarn. O försök inte trycka in att de går snabbare!
Nu ska man attan inte göra folk rädda för att ringa 112 då gör du ju VÄRLDENS misstag. Om de e som du påstår skall de ändra ambulans från att vara taxi till att vara ambulans igen.
Man ska kunna ringa angående allt o bli bemött med respekt. Vidarekopplad till rätt insatts.
För få vågar ringa ambulans idag när de gäller allvar. O du gör det värre just med detta inlägg.
Klaga på politiker som håller i pengar så att de inte finns nog av bilar. Klaga på onödiga körnkngar som tas emot inte på att folk ringer o ber om hjälp!!!!!!
Ge politikerna lite tips om att taxiresor till sjukhuset skall vara gratis eller något då får ambulansen avlastning o mindre jobb. Då kan personer med nageltrång åka taxi eftersom 112 e fega o inte kan säga nej längre! !
Konstigt att folk inte får / blir neckade ambulans o dör för att de e så sjuka... Går inte ihop med de du påstår... Eller e detta något nytt att ambulans e som en taxi???
De skickar ut ambulanser utrifrån vad folk säger att de har för besvär. Önska man sig en ambulans ser man till att få en....
Var säger jag att brutet ben är för litet att ringa ambulans, snälla visa mig! Vad har sitta på akuten med ambulans att göra? Om barnet inte har mer ont utan man kan sätta det i bilen, varför kan man inte göra det, tror du man får socialen på sig? Ibland är det bäst vård att inte blanda in ambulans till ett redan ledset och oroligt barn, tro mig!
112 är INGEN telefonväxel. Ringer man för att det verkligen är AKUT (som han är ovan) då ska dom också svara och inte sitta upptagna med att koppla runt folk som inte tar eget ansvar!
Extremt MÅNGA vågar ringa 112 idag, och många vågar dessutom hota personalen om de inte får som de vill....frågor på det?
Varför ska det vara gratis att åka till sjukhus? Akutmottagningarna lär ju vara än mer belastade...
Du läser Expressen ser jag. Läs igen och tänk på artiklarna ur fler perspetiv och ibland, fråga dig, varför dröjde ambulansen!?!?!? Var inte så enkelspårig.
Lätt så är 50% av våra körningar med patienter som visst, säkert behöver till doktorn, men de behöver inte åka ambulans dit! Dvs taxikörningar!