• TrueMeaning

Hur lång tid tog eran FÖRSTA förlossning?

Jag väntar första barnet nu och har BF om 59 dagar. 

Så fort någon frågar om jag är rädd inför förlossningen så säger jag nej. Men är mer rädd för resan till förlossningen, har ca 35 minuter med bil på dålig landsväg.

Men får alltid höra "Ja men du vet att första gången tar förlossningen lång tid så det är inget att fundera på".

Så, hur lång tid tog eran första förlossning?  
    Skriv gärna också vilken vecka ni födde i :) 

Smurfen beräknas titta ut 29/10 -13
  • Svar på tråden Hur lång tid tog eran FÖRSTA förlossning?
  • tulip79

En kvart innan vi skulle ska in till förlossningen på överburenhetskontroll satte värkarna igång . Då var kl 7.45. Allt gick smidigt, använde Tens o lustgas som bedövning. Sonen var ute vid 19.15. Så från första tecknet på att något var på gång, dvs första värken, tills han var ute tog 11,5 timmar. Han föddes i vecka 42+0.

• MeAndBaby

Ca 30 tim från första värken t o m att jag fick barnet på bröstet. En pers var det, trodde aldrig det skulle ta slut. Men slutet gott allting gott:)

• MeAndBaby

Glömde skriva att det var på bf-dagen.

MeAndBaby skrev 2013-09-18 12:05:25 följande:
    Ca 30 tim från första värken t o m att jag fick barnet på bröstet. En pers var det, trodde aldrig det skulle ta slut. Men slutet gott allting gott:)

• Snowsee

Har en dotter född 09,född i v 38+2. Från vattenavgång tills hon va ute tog det 36 timmar. Två timmar med krystvärkar o sugklocka på slutet... Väntar nr två nu. :)

• Miram

Över 80 timmar från första värk. Var på förlossningen i 42 timmar. Född två dagar innan bf.

• Nix

Vattnet gick kl 6 och han var ute 4, alltså 10 h. 40+6

• AAS10

Vecka 40+5 Värkar hemma 2dygn 22timmar på sjukhus med värkstimulerande dropp sista ca 10timmarna slutade i snitt

Svar på tråden Hur lång tid tog eran FÖRSTA förlossning?