• TrueMeaning

Hur lång tid tog eran FÖRSTA förlossning?

Jag väntar första barnet nu och har BF om 59 dagar. 

Så fort någon frågar om jag är rädd inför förlossningen så säger jag nej. Men är mer rädd för resan till förlossningen, har ca 35 minuter med bil på dålig landsväg.

Men får alltid höra "Ja men du vet att första gången tar förlossningen lång tid så det är inget att fundera på".

Så, hur lång tid tog eran första förlossning?  
    Skriv gärna också vilken vecka ni födde i :) 

Smurfen beräknas titta ut 29/10 -13
  • Svar på tråden Hur lång tid tog eran FÖRSTA förlossning?
  • ReasonWhy

Igångsättningen började tisdagsmorgon. Vattnet togs torsdagsmorgon och dottern tittade ut kl 3 på fredagsmorgon. Hoppas nr 2 har en mer "normal" resa...

• momalolinon

Vecka 37+ 4 tog 4,5 timme från att vattnet gick, kände inget innan. Fick skämtsamt rådet om att tälta utanför förlossningen från v36 nästa gång, det behövdes inte men nästa kom på 3,5 tim.

• Shibby 78

Första barnet kom på BF +6 Vid 19 på kvällen fick jag en liten blödning så vi fick komma in på förlossningen för koll. På väg in vid 20 började de första värkarna regelbundet med en gång. Inte starka men jag förstod att nu börjar det kanske hända grejer. Vid 21 kollade dom mig, då var jag öppen 5 cm. Vattnet gick 22:40 och strax efter det började krystvärkarna. Var fullt öppen då 23:15 kom vår första prins till världen

• Petroleum

Vaknade 02.00 av en värk och de blev regelbundna direkt. Var hemma 23 timmar, skrevs in ganska precis efter ett dygn och efter ytterligare 10 timmar var han ute. Så 34 timmar totalt.

Tror du att det finns något okänt där ute? Som mirakulöst förblev oupptäckt...
  • Enevighet

Mitt vatten gick 20.36, åkte in till förlossningen 22 men blev hemskickade då jag inte öppnat mig något, åkte in 03.50 och var då öppen 6cm sen kom hon ut 06.43. :) så ca 10 timmar. (39+4)

• gröna L

Jag blev igångsatt på 42+0. Totalt tog det ett dygn, aktiv fas (med riktiga värkar alltså) var nog ca 7 timmar (varav 2,5 timmes krystfas).

• SolSolSol

född 37+1. 33h med värkar. Vattnet hade gått 3h innan värkarna satte igång. Långdragen historia...

• Frykisen

Bf+2 tog 1.5 Tim.... Väntar andra nu och har igångsättningssamtal snart.. Vill helst inte föda i bilen:/

Bobbo 26/7-10
Svar på tråden Hur lång tid tog eran FÖRSTA förlossning?