• TrueMeaning

Hur lång tid tog eran FÖRSTA förlossning?

Jag väntar första barnet nu och har BF om 59 dagar. 

Så fort någon frågar om jag är rädd inför förlossningen så säger jag nej. Men är mer rädd för resan till förlossningen, har ca 35 minuter med bil på dålig landsväg.

Men får alltid höra "Ja men du vet att första gången tar förlossningen lång tid så det är inget att fundera på".

Så, hur lång tid tog eran första förlossning?  
    Skriv gärna också vilken vecka ni födde i :) 

Smurfen beräknas titta ut 29/10 -13
  • Svar på tråden Hur lång tid tog eran FÖRSTA förlossning?
  • Gonee

Född vecka 36. Va på förlossningen i ca 20 min sen kom hon.

• kotten91

Kände av värkar vid 05:00. Vid 11 tyckte jag dom gjorde onda, 14:00 skrevs vi in och 19:08 var de klart. 40 min krystvätkar.

Jag hade aldrig regelbundna eller täta värkar, men kraftiga så jag fick stanna kvar pga det å de va tur för de gick ju fort ändå ;)

• Annsiss

39 +4 första barnet, 30 h från första värk hade krystvärkarna i 1.5 h av dessa.

• Gudinnan

24 tim V 42 41+1

Da solen lyser op over Danmark, så ved jeg , at jeg får en chance til ♥ ♥
  • lipa3646

6 timmar från första värk, krystade 40 min av dom 6 timmarna. Livrädd inför nr 2 nu.

• Apopan

Nästan prick 3dygn efter att jag kommit in med värkar med 1minuts mellanrum under småtimmarna. De trodde jag skulle föda närsomhelst då, men så var ju inte fallet. Utan värkarna kom mer sällan men jag blev ändå inte hemskickad då jag hade så ont och de hade som tur var gott om plats också.
    Fick "morfinpaus" efter halva tiden ungefär så jag kunde få sova några timmar. Ett dygn senare så krystades det i ungefär en halvtimme. Det har jag dock inget minne av, men dygnen innan var fruktansvärda.

• frökenelisabeth

7,5 timmar från vattenavgång. Ca 6 h från värkstart. Knappt 3 h från att det började göra riktigt ont. Var inne på förlossningsrummet i 1h15min.

Svar på tråden Hur lång tid tog eran FÖRSTA förlossning?