• TrueMeaning

Hur lång tid tog eran FÖRSTA förlossning?

Jag väntar första barnet nu och har BF om 59 dagar. 

Så fort någon frågar om jag är rädd inför förlossningen så säger jag nej. Men är mer rädd för resan till förlossningen, har ca 35 minuter med bil på dålig landsväg.

Men får alltid höra "Ja men du vet att första gången tar förlossningen lång tid så det är inget att fundera på".

Så, hur lång tid tog eran första förlossning?  
    Skriv gärna också vilken vecka ni födde i :) 

Smurfen beräknas titta ut 29/10 -13
  • Svar på tråden Hur lång tid tog eran FÖRSTA förlossning?
  • Nénharma

Oj vad det har varierat! Spännande! Väntar första barnet så jag följer tråden nyfiket  

• TrueMeaning

verkar vara oerhört blandat så jag kommer inte lyssna på att det tar lång tid för förstföderskor! 
    Jag är nu inställd på att det kan gå hur som helst :) Och oavsett, bebisen tittar ju alltid ut tillslut :)  

Smurfen beräknas titta ut 29/10 -13
  • Stina31

Från första känning 1tim och 15 min. 55min efter vattenavgång. Jag är nu glad att vi då bodde 10 min från förlossningen, fast blev ambulans för att hinna.

• SessanM

Värkarna började vid 00. Var inne på förlossningen 05.15 och lilla fröken är född 9.22. Var öppen 7 cm när vi kom in.

Ca 40 min hemifrån till sjukhuset.

• Mamma Mia 90

Födde 121212 hade förvärkar i 3 dygn innan värkarna kom igång ordentligt vid 22 på kvällen. Åkte in vid 02. Var då öppen 4,5 cm . Men efter att jag fått epiduralbedövning vid 6 så avtog värkarna och försvann till slut. Samt att hjärtljuden gick ner. Så det blev kejsarsnitt vid 12. Och dottern föddes 12.03. Så 14 timmar.

• Bong

Lite drygt 9 timmar räknat från när vattnet gick, värkarna startade och slemproppen släppte. Allt hände samtidigt.

Vi hann vara på förlossningen i 8 timmar.
    Jag födde tidigt på morgonen på BF.

Svar på tråden Hur lång tid tog eran FÖRSTA förlossning?