• TrueMeaning

Hur lång tid tog eran FÖRSTA förlossning?

Jag väntar första barnet nu och har BF om 59 dagar. 

Så fort någon frågar om jag är rädd inför förlossningen så säger jag nej. Men är mer rädd för resan till förlossningen, har ca 35 minuter med bil på dålig landsväg.

Men får alltid höra "Ja men du vet att första gången tar förlossningen lång tid så det är inget att fundera på".

Så, hur lång tid tog eran första förlossning?  
    Skriv gärna också vilken vecka ni födde i :) 

Smurfen beräknas titta ut 29/10 -13
  • Svar på tråden Hur lång tid tog eran FÖRSTA förlossning?
  • sowe81

Första värk vid 22. Sov sedan hela natten med två värkar bara, ca 45-30min mellan värkarna fram till 15. Då började det bli mer ont (var dock en tur till Apoteket med t-banan) då. Sen vid 17 startade det ordentligt, åkte in 21, var öppen 7cm, de tog vattnet där och hon kom ut efter 5 krystvärkar vid 22.25.

• Jeulina

Min första föddes i vecka 36 och från första värken tog det 7 1/2 timme. :)

• Koppkaka

10 timmar från inskrivning på förlossningen. Men om man räknar från första värken så är det ungefär ca 60 timmar.

• EvelinasSyster

Vattnet gick 01.30, värkarna kom vid 02 och dottern är född kl 13.01 i vecka 39+3 Åkte in vid 06 på morgonen och hade ca 30 min med bil in till förlossningen och det snöade satan... Inte så skitkul men in kom vi och ut kom hon

• Körsbär

Ca 9 timmar efter att dom tog hål på hinnorna, jag blev igångsatt. 37tim från att jag fick första dosen utav cytotec

• Lovely

BF+9. Det tog 26 timmar från första värken.

Med ena foten utanför
  • princess77

Från vattenavgång till värkarna startade 12 Tim,fram värk till bebis 12 Tim.
    Så totalt 24 timmar.

Svar på tråden Hur lång tid tog eran FÖRSTA förlossning?