Yllraz skrev 2014-01-17 08:58:59 följande:
Toppentråd! Första barnet och har bf om 10 dagar. Har ev lite känningar att det skulle kunna vara på g (molvärk sen i förrgår, spår av proppen, mer rejäla sd även om de inte gör ont). Min nervositet ligger heller inte i själva förlossningen egentligen. Utan det är mest att vi har 1,5 timme landsväg mitt i vintern till förlossningen. Och dessutom var vi med om en olycka för ett par veckor sedan, så bilen är på skroten (vi hade änglavakt så det gick bra med oss) och svärmor som skulle skjutsa oss hann ta en sista minuten till Spanien... Så hon har bilen på flygplatsen och kommer inte hem förrän om fyra dagar. Vi måste alltså beställa sjuktaxi (det tar ca 30-90 minuter för den att komma och sen är det 90 minuter in till förlossningen). Får väl se det som positivt att denna resa gör mig så nervös att jag inte ens hinner vara nervös inför själva förlossningen haha Men som sagt skönt att hitta den här tråden. Kan väl summeras med att: ja, det tar ofta tillräckligt lång tid så man faktiskt hinner in till förlossningen... MEN. Lyssna på magkänslan. Eller vad säger ni? :P
De allra flesta förstföderskor har gott om tid ja.

Men du har rätt, gå på känslan! Jag gick på den och efter smärtgraden. När det kändes som att jag ville ha smärtlindring åkte vi. Och kom ihåg att ringa dem och berätta att ni är på väg innan.

Vi hade ca 45 min resväg men fick beställa taxi så tog en halvtimme innan den kom och en timme tills vi var på förlossningen. Kul att du är laddad.

Hur har du tänkt ang smärtlindring?