• TrueMeaning

Hur lång tid tog eran FÖRSTA förlossning?

Jag väntar första barnet nu och har BF om 59 dagar. 

Så fort någon frågar om jag är rädd inför förlossningen så säger jag nej. Men är mer rädd för resan till förlossningen, har ca 35 minuter med bil på dålig landsväg.

Men får alltid höra "Ja men du vet att första gången tar förlossningen lång tid så det är inget att fundera på".

Så, hur lång tid tog eran första förlossning?  
    Skriv gärna också vilken vecka ni födde i :) 

Smurfen beräknas titta ut 29/10 -13
  • Svar på tråden Hur lång tid tog eran FÖRSTA förlossning?
  • tobiq

Första dottern föddes på BF+14, slemproppen gick vid 13-tiden på måndag eftermiddag och värkarna började direkt. Hon var ute 9.24 onsdagmorgon;) Det var en långdragen historia och när hon väl kom ut hade jag inte sovit på över 2 dygn.

• Pissenisse

Började ana att något var på gång vid 01, inga direkta tecken utan mer en konstig känsla.. 03,30 gick vattnet plötsligt, 09 var han ute.

• SamsonS

9 timmar från vattenavgång, 8,5 från värkstart. Blev inskriven på förlossningen runt 1 på natten och hon föddes 8.45 på morgonen :) var i v 39+1 :)

• Ftosha

40+6, det tog 6 timmer från första smärtan till min dotter född alltså 00,30 till 7,15 på morgonen

• WillhiamsMamma

Första barnet tog 7 timmar och han är född i v 36. Andra barnet tog 42 timmar och hon är född i v 40 så i mitt fall tog första inte speciellt lång tid ;)

• 3way

8 timmar från första värken, 1,5 timme på förlossnigen varav 15 min i förlossningsrummet.

• lövet2

Ganska precis 3 timmar från allra första känningen. Födde på bf -12.

Svar på tråden Hur lång tid tog eran FÖRSTA förlossning?