• TrueMeaning

Hur lång tid tog eran FÖRSTA förlossning?

Jag väntar första barnet nu och har BF om 59 dagar. 

Så fort någon frågar om jag är rädd inför förlossningen så säger jag nej. Men är mer rädd för resan till förlossningen, har ca 35 minuter med bil på dålig landsväg.

Men får alltid höra "Ja men du vet att första gången tar förlossningen lång tid så det är inget att fundera på".

Så, hur lång tid tog eran första förlossning?  
    Skriv gärna också vilken vecka ni födde i :) 

Smurfen beräknas titta ut 29/10 -13
  • Svar på tråden Hur lång tid tog eran FÖRSTA förlossning?
  • Archandra

Värkarna började vid tre på natten och vi åkte in till förlossningen vid nio på förmiddagen. Då var jag öppen 3-4 cm. Klockan fyra på eftermiddagen var jag fortfarande öppen fyra centimeter och barnet började må dåligt. Äldsta dottern föddes med akutsnitt kl 16:28.

• KaeJ

Vaknade klockan 08.00 med regelbundna värkar 2 min emellan, dock ej så kraftiga.

Åkte in straxt innan 12, landsbyggsväg tog ca 30 min.

Kom in 12.30 på förlossningen var då 5cm öppen, vid 14.50 var hon ute.

Så nästan 7 timmar

• Sagolina

Igångsättning kl.10 på BF+14, svaga, men regelbundna värkar ( först med 5-6min emellan, 6h senare 3-4min emellan) i 23,5h.
    Hål på hinnorna kl. 13.30 på BF+15, kraftigare värkar och värkstimulerande dropp efter 2h.  
    Epidural och lite sömn vid 23.
    Värkarna ändrade vid 09.30 på BF+16 och 10.05 första ordentliga krystvärken. 10.21 är sonen född, så gick snabbt sen när vi äntligen kom så långt:)  

• Majken03

18 timmar från första värk till hon var ute, varav cirka 11 timmar på förlossningen.

• Vitblomma

Från första värken tog det en och en halv timme innan han var ute. (För första barnet)

• mee79

vattnet gick 02 natten mellan fre och lör och då började värkarna. dottern föddes söndag kl 16. så 38 timmar...

Svar på tråden Hur lång tid tog eran FÖRSTA förlossning?