• TrueMeaning

Hur lång tid tog eran FÖRSTA förlossning?

Jag väntar första barnet nu och har BF om 59 dagar. 

Så fort någon frågar om jag är rädd inför förlossningen så säger jag nej. Men är mer rädd för resan till förlossningen, har ca 35 minuter med bil på dålig landsväg.

Men får alltid höra "Ja men du vet att första gången tar förlossningen lång tid så det är inget att fundera på".

Så, hur lång tid tog eran första förlossning?  
    Skriv gärna också vilken vecka ni födde i :) 

Smurfen beräknas titta ut 29/10 -13
  • Svar på tråden Hur lång tid tog eran FÖRSTA förlossning?
  • Tanja

9 timmar efter vattnet gått föddes han, 03.00 gick vattnet, 03.15 började värkarna, 07.00 var vi på förlossningen och kl 12.00 var han ute :) 2 v innan bf!

• snabbt

Min första startade med vattenavgång 05:45 sonen föddes 09:43 så ca 4 tim totalt . Sen har det bara gått fortare; -) Andra barnet föddes på väg in till förlossningen min man fick agera barnmorska 35 min från första känning til född 3an hann vi in!

• Calliope

Födde i v.39 och förlossningen tog tre dygn från att värkarna startade tills sonen var född.

• princess77

Startade med vattenavgång 02.00, 15.00 på dagen därefter kom värkarna och 02.55 är sonen född.
    Så totalt 24 timmar/10 timmar värkar och 2 timmar krystvärkar.
    Gick jättebra och fick bara sy 2 små stygn.

• Zirap

Min första förlossning tog 4 h och 50 min från första tecknet (vattenavgång). Han föddes i v 38+1.

• mussepigg

70 timmar räknat från när det började göra riktigt ont, han föddes i 39+4 .. vi har ca 40 min till sjukhuset och är lite rädd för att nästa ska gå för fort istället :p

• Spartacus

Vatten o slempropp o värkar från ca 8, lite känningar under morgonkvisten. Född 15.19 så ca 7 timmar från etablerade värkar. Då med uppehåll efter EDA. Andra barnet ca 2 tim. Så det går rätt snabbt de hade svårt att tro mig på förlossningen...

• Gudinnan

vecka 41+1 24 timmar från att jag kom till sjukhuset öppn 4 cm tills ungen var ute dagen efter.
    ASS jobbigt.
    Då hade vattnet och slemmsen gått 2 dagar efter

5 juni 05 vattenavgång och slemmisen
    värkar 6 juni 05 värkar pangbom morgonen kl 09.00 åkte in kl 10.30 ca öppen 4cm och vilda kraftiga värkar
    hon föddes 7 juni 05

Da solen lyser op over Danmark, så ved jeg , at jeg får en chance til ♥ ♥
Svar på tråden Hur lång tid tog eran FÖRSTA förlossning?