• Anonym (Rewind)

Vad ni än gör! Skaffa aldrig barn!!

Ful, degig mage med massor av bristningar. Platta, hängiga bröst med massor av bristningar. Kilon som är svåra att bli av med. Ingen sexlust på flera år. Extrem sömnbrist som gör en galen. Förhållandet går i bitar (säkert mycket pga ovanstående obefintliga sex och sömnbrist plus att man plötsligt ser andra sidor hos sin respektive som man inte vetat innan eftersom man inte hade barn ihop).
    Klängigt barn som är helt låst vid en förälder som helst skall göra ALLT som har med barnet att göra HELA TIDEN, för annars blir det skrik och hysteriska utbrott. Noll energi, tålamod och livsgnista. Ingen att prata med eftersom man aldrig kan ta med barnet och umgås "normalt" med någon för att barnet måste passas på exakt hela tiden om man inte är hemma där saker och ting är barnsäkrat. (Och då är det ändå en 2,5 åring vi pratar om och ingen bebis.) Alltså finns i princip inga vänner kvar. Umgängeskretsen består av kollegorna man träffar under arbetstid, maken och barnet. Släkt ibland, när man känner att man har lite energi till att vara social (eller helt enkelt känner sig tvungen eftersom det var så längesedan man träffades sist).
    Träffade en vän (som ej har barn) ute på en lekplats och hon har i efterhand berättat att hon vart helt slut efteråt. Hon fattade inte hur jag orkar ha det så varje dag, hela tiden. Inte jag heller var mitt svar.....
    Längtade mycket efter barn innan, men i efterhand har jag många gånger tänkt att om jag vetat hur det skulle bli så hade jag aldrig skaffat barn.
    Helst av allt vill jag spola tillbaka bandet, men det går ju inte.
    Vet att jag är en vidrig människa som inte är värd att ha ett barn och att det är synd om mitt barn eftersom det inte valt att bli född. Så det behöver vi inte ta upp en miljon gånger.
    Vill bara varna alla som är sugna på barn. Prepare for hell on earth!

• Svar på tråden Vad ni än gör! Skaffa aldrig barn!!
  • Anonym (Rewind)
    Ilovemyself skrev 2013-09-03 22:35:33 följande:

Ta upp ditt barns beteende på BVC! Det finns hjälp att få! Vad säger förskolan? Är barnet likadant där?

Ja, vi får väl se. Har ju som sagt tidigare försökt ta upp beteendet och andra problem med BVC men har alltid blivit bortviftad. Allt förminskas och allt är normalt.

När jag nämnde nån gång att jag inte mådde så bra eftersom jag knappt fick sova så var det samma sak där. "Så är det med barn, det går över".

Och ja jag VET ju att barn sover dåligt (iallafall i perioder för de flesta) men efter 2 år med konstant sömnbrist och ingen hjälp eller stöd från BVC så gav jag upp tanken på att de skulle kunna hjälpa mig på något sätt.
  • Anonym (Rewind)
    Flisan79 skrev 2013-09-03 22:24:03 följande:

Brösten tänker jag "fixa" smile1.gif . Problemet löst!

Jo, visst kan man operera både bröst och mage och förhoppningsvis se bättre ut. Men då ska man ju ha pengar till det med. Visste inte att jag skulle sparat ihop en plastikbuffert innan barnafödandet tyvärr.

Vi har absolut inga ekonomiska problem, men plastikoperationer för mig känns inte direkt som något vi prioriterar och lägger pengar på....
  • Anonym (Underbart)

VAD NI ÄN GÖR! SKAFFA BARN!!!!

Dom tar all energi ibland men dom är underbara ändå!!!!!!!!!

• Anonym (Rewind)
    Adri skrev 2013-09-03 22:49:34 följande:

Barnvakt ibland???

Ja, det är ju morföräldrarna då. De har passat barnet en helg.

Men med tanke på att åtminstone morfadern visar tydligt att han tycker det är jobbigt bara de gånger vi är där och hälsar på och jag själv vet hur jobbigt det är plus vidriga nätter så har jag helt ärligt inte mage att lämna barnet.

Det är jag som valt att skaffa barnet och känner inte att jag kan lämpa över det på mina föräldrar när jag vet hur det är. Så även om jag tycker det är jättejobbigt och hatar det så fattar jag ju att det är jag själv som satt mig i skiten. Varför ska andra behöva lida pga mitt dåliga beslut?
  • Anonym (Rewind)
    Anonym (Underbart) skrev 2013-09-03 22:54:31 följande:

VAD NI ÄN GÖR! SKAFFA BARN!!!!

Dom tar all energi ibland men dom är underbara ändå!!!!!!!!!

Det är ju lite skönt att se att andra har en annan syn på livet med barn. Fast jag har svårt att se det. Man kan väl bara se det man själv lever i.
  • Anonym (Underbart)
    Anonym (Rewind) skrev 2013-09-03 22:57:37 följande:
    Det är ju lite skönt att se att andra har en annan syn på livet med barn. Fast jag har svårt att se det. Man kan väl bara se det man själv lever i.
    Ja men åk bort med din man själv en helg så får ni nog igång gnistan igen... Sen kan ni väl skaffa barnvakt kanske en gång i månaden eller något så ni får egen tid... Sen tror jag att din man skiter i ur du ser ut efter du född barn man får lite hängigare mage helt normalt och inte hela världen
  • Anonym (Sorgligt)

Det är sorgligt att läsa din trådstart TS. Med risk för att få FL-maffian på mig tänker jag ändå berätta hur det var för mig. Vi hade det också väldigt jobbigt med vårt ena barn. Men allt var normalt när man pratade med BVC, ringde till och med bup för rådgivning och de svarade också att mitt barns beteende lät normalt.

Men vid något tillfälle sa någon att "när inte vardagen funderar, då är det dags att söka hjälp". Jag tycker det stämmer. Det blir lätt så att när man berättar saker om sitt barn, t.ex. att det inte äter, så säger folk att det är vanligt att barn äter dåligt. När man berättar att barnet sover dåligt, så säger folk att det är vanligt att barn sover dåligt. När man berättar att barnet är så vilt att det är svårt att träffa vänner. Ja men säger folk, så där är ju barn. Och så vidare. Ingen förstår att det är helheten det handlar om, att just mitt barn har flera av de här sakerna samtidigt och som gör att situationen blir ohållbar.

Mitt barn har en diagnos. Ditt barn kanske inte har det. Men att inte kunna leva åtminstone ungefär som andra föräldrar när man har fått barn, det är faktiskt inte normalt som jag ser det.

• Anonym (Rewind)
    Anonym (Underbart) skrev 2013-09-03 23:04:03 följande:
    Ja men åk bort med din man själv en helg så får ni nog igång gnistan igen... Sen kan ni väl skaffa barnvakt kanske en gång i månaden eller något så ni får egen tid... Sen tror jag att din man skiter i ur du ser ut efter du född barn man får lite hängigare mage helt normalt och inte hela världen
    Alltså som det är just nu så känns det som att vi (eller mest jag) bara irriterar oss på varandra och bråkar. Är inte det mista sugen på att åka iväg en helg. Och jag vill helst inte att han ens tar i mig.

För min del kvittar det med sex. Hade lätt kunnat klara mig utan, men han tjatar och frågar hela tiden.

Han får tycka vad han vill om min kropp. Det handlar mest om att jag inte trivs med den. Mår dåligt av att se mig själv.

Angående barnvakt så har jag skrivit om det här ovanför. En gång i månaden är helt orimligt och inte genomförbart.
  • Anonym (psykolog)

Säg till på bvc att du vill ha kontakt med en psykolog. Om inte sköterskan lyssnar på problemen ät det kanske bättre att ta det direkt med en bvc-psykolog. Vi har fått mycket hjälp av vår.

Svar på tråden Vad ni än gör! Skaffa aldrig barn!!