• Anonym (Rewind)

Vad ni än gör! Skaffa aldrig barn!!

Ful, degig mage med massor av bristningar. Platta, hängiga bröst med massor av bristningar. Kilon som är svåra att bli av med. Ingen sexlust på flera år. Extrem sömnbrist som gör en galen. Förhållandet går i bitar (säkert mycket pga ovanstående obefintliga sex och sömnbrist plus att man plötsligt ser andra sidor hos sin respektive som man inte vetat innan eftersom man inte hade barn ihop).
    Klängigt barn som är helt låst vid en förälder som helst skall göra ALLT som har med barnet att göra HELA TIDEN, för annars blir det skrik och hysteriska utbrott. Noll energi, tålamod och livsgnista. Ingen att prata med eftersom man aldrig kan ta med barnet och umgås "normalt" med någon för att barnet måste passas på exakt hela tiden om man inte är hemma där saker och ting är barnsäkrat. (Och då är det ändå en 2,5 åring vi pratar om och ingen bebis.) Alltså finns i princip inga vänner kvar. Umgängeskretsen består av kollegorna man träffar under arbetstid, maken och barnet. Släkt ibland, när man känner att man har lite energi till att vara social (eller helt enkelt känner sig tvungen eftersom det var så längesedan man träffades sist).
    Träffade en vän (som ej har barn) ute på en lekplats och hon har i efterhand berättat att hon vart helt slut efteråt. Hon fattade inte hur jag orkar ha det så varje dag, hela tiden. Inte jag heller var mitt svar.....
    Längtade mycket efter barn innan, men i efterhand har jag många gånger tänkt att om jag vetat hur det skulle bli så hade jag aldrig skaffat barn.
    Helst av allt vill jag spola tillbaka bandet, men det går ju inte.
    Vet att jag är en vidrig människa som inte är värd att ha ett barn och att det är synd om mitt barn eftersom det inte valt att bli född. Så det behöver vi inte ta upp en miljon gånger.
    Vill bara varna alla som är sugna på barn. Prepare for hell on earth!

• Svar på tråden Vad ni än gör! Skaffa aldrig barn!!
  • RoxXxylicious

jag har degig mage full med bristningar, pattar som jag kan använda som åror till min eka, sexlusten har försvunnit , sömnbrist har jag levt med länge
    och än har jag inte en enda unge :) men lika glad för det är jag men gladast är nog räven^^

• Anonym (mmm)

Känner inte igen mig i det du skriver är ju. Pappan ska vara lika stor del i barnets liv och tahand lika mycket från dag ett så blir det inte som du har det.

• Anonym (barnfri)
    EllisBell skrev 2013-09-04 09:45:06 följande:
    louloufox: different strokes...vet du. Jag förstår inte hur någon in their right mind vill tillbringa hela livet i en egobubbla där det roligaste som händer är att hänga på krogen som man gjorde när man var 20-25 och där nagellack och nya handväskor eller gå på gym 5 dar i veckan och pilla sig i naveln resten är vad livet består av. Olika liv passar olika människor. Fler borde dock tänka efter mer innan de skaffar barn eftersom de uppenbarligen inte klarar att sätta sig själv åt sidan i den utsträckning som föräldraskap kräver.

Jag är barnfri och gör ingenting av det du skriver, jag har aldrig nagellack, äger få handväskor och går aldrig på krogen eller gym 5 dar i veckan. Du borde jobba med dina fördomar. 
  • Mrs Moneybags

Du måste försöka få avlastning. 
    Sådär kan man inte ha det.

Egen tid till att träna och ta hand om dig själv!

Har en kompis som tar en "mammasemester" varje år, åker ensam till något trevligt hotell i Sverige och bara vilar upp sig med avstängd telefon...  Det ska jag införa när min son blir större. 

"If mama ain't happy, ain't nobody happy!" Det är bäst för din man att han ser till att du mår bra och njuter av livet! 

• Det är bara jag
    Ascendere skrev 2013-09-04 09:34:39 följande:
    Japp, det är jobbigt, jag känner med dig. 
    MEN som tröst kan jag säga att det blir bättre.
    Åldern 2-4,5 ungefär tycker jag var den absolut jobbigaste (mina äldsta är 6 och 8 nu).

Men nånstans 4-5 år blir det plötsligt mycket lättare, de kan klä på sig själva, de kissar inte på sig, de kan gå ganska långt utan att man behöver bära dem, de kan roa sig själva en längre stund, det blir MYCKET lättare att hitta saker att göra tillsammans som alla får ut något av, de kommer med en massa roliga frågor och man kan ha samtal som är givande för båda parter, de delar med sig av funderingar kring livet, kompisar, sagor, filmer, de börjar gå över till kompisar och leka på egen hand osv osv.

Så HÅLL UT, det kommer inte att vara sådär tungt för alltid, utan det handlar om kanske 2 max 3 år till, sen blir det lättare igen!

Ja.. men det är från 5 dom "kan allt själv" och tror världen kretsar runt dom och får dom inte sin vilja igenom så blir det hell igen! Det blir tyvärr inte lättare förrän barn flyttar hemifrån. Små barn - små problem, stora barn - stora problem, säger jag! Och plus det som händer med kroppen. Håller med TS! MEN... är det ändå inte vackert att veta att den där lilla varelsen är receptet på vad du och din man skapade?? Att den där lilla varelsen kommer att älska dig villkorslöst? Jag kan säga att jag ALDRIG skrek åt mina föräldrar att jag hatade dom och fick sådana utbrott som "är vanligt hos tonåringar". Jag hade och har en stor respekt gentemot mina föräldrar. Det är det enda som krävs! Lycka till och hoppas du kan se ljuset i tunneln! Det blir aldrig som man tänkt sig, jag vet... Men det låter som att du är inne i depression och du måste skaffa hjälp! Inte mediciner - utan någon som kan hjälpa dig att inte känna dig ensam!
  • Anonym ((blir bättre!))

Håller med om att barn verkligen prövar ens förhållande. Allt var så "lätt" innan barnen, man kunde ge varandra frihet att göra saker på egen hand. Nu känns det som att varje helg är ett race för att hinna med allt som måste göras. Lider också av sömnbrist sedan 2 år tillbaka (mitt äldre barn har däremot alltid sovit bra, men självklart får man inte två som är lika!) och det är tufft men tänk på att det blir bättre snart. Och då kommer du inte komma ihåg att det var jobbigt. Åldern 2 år är väldigt intensiv, känner mig hemsk då jag ibland önskar man kunde snabbspola framåt.  Tänk att kunna göra saker med bägge barnen utan att det slutar i skrik och gnäll. 

Det kroppsliga känner jag inte alls igen mig i, har väl haft tur. Väger väl 7 kg mer nu än för 10 år sedan. Brösten är mycket snyggare efter barnen (ammade dock inte något av barnen speciellt länge). Inga bristningar heller. Känner ett inre lugn och en acceptens för mig själv och för min kropp som jag inte hade innan vi fick barn. 

• Det är bara jag
    RoxXxylicious skrev 2013-09-04 09:47:38 följande:
    jag har degig mage full med bristningar, pattar som jag kan använda som åror till min eka, sexlusten har försvunnit , sömnbrist har jag levt med länge
    och än har jag inte en enda unge :) men lika glad för det är jag men gladast är nog räven^^
    Ha ha ha!! Kul med lite humor! Skrattande
  • Mimmis rum

Det låter verkligen som att du behöver få hjälp, inte bara för din skulle men för barnens.....

Lycka till!!  

• Ljuvaliv

Fast vad trodde du småbarnslivet handlade om? Du har glömt alla sjukdomar med oro, snor, gnäll, kräk osv. Jag var beredd på hela denna biten när jag fick barn. Jag tror de flesta räknar med allt detta.. Men det är lite orättvist att skriva en sådan här tråd eftersom det fina med att ha barn inte riktigt går att återge i ord. Och det är ju känslor som inte kan föreställas innan man upplever dem. Och tänk att de FLESTA ändå anser att det är värt att utstå allt det flera gånger om ;) men jag håller med TS, tänk efter före man försöker få barn för det är inte lätt, däremot önskar man barn och man kan ge barnet vad det behöver så ska inte TS text skämma bara informera :)

• Ljuvaliv

Läste lite noggrannare nu, du mår ju inte bra. Då är det en annan femma :( lycka till.

Svar på tråden Vad ni än gör! Skaffa aldrig barn!!