• Anonym (Rewind)

Vad ni än gör! Skaffa aldrig barn!!

Ful, degig mage med massor av bristningar. Platta, hängiga bröst med massor av bristningar. Kilon som är svåra att bli av med. Ingen sexlust på flera år. Extrem sömnbrist som gör en galen. Förhållandet går i bitar (säkert mycket pga ovanstående obefintliga sex och sömnbrist plus att man plötsligt ser andra sidor hos sin respektive som man inte vetat innan eftersom man inte hade barn ihop).
    Klängigt barn som är helt låst vid en förälder som helst skall göra ALLT som har med barnet att göra HELA TIDEN, för annars blir det skrik och hysteriska utbrott. Noll energi, tålamod och livsgnista. Ingen att prata med eftersom man aldrig kan ta med barnet och umgås "normalt" med någon för att barnet måste passas på exakt hela tiden om man inte är hemma där saker och ting är barnsäkrat. (Och då är det ändå en 2,5 åring vi pratar om och ingen bebis.) Alltså finns i princip inga vänner kvar. Umgängeskretsen består av kollegorna man träffar under arbetstid, maken och barnet. Släkt ibland, när man känner att man har lite energi till att vara social (eller helt enkelt känner sig tvungen eftersom det var så längesedan man träffades sist).
    Träffade en vän (som ej har barn) ute på en lekplats och hon har i efterhand berättat att hon vart helt slut efteråt. Hon fattade inte hur jag orkar ha det så varje dag, hela tiden. Inte jag heller var mitt svar.....
    Längtade mycket efter barn innan, men i efterhand har jag många gånger tänkt att om jag vetat hur det skulle bli så hade jag aldrig skaffat barn.
    Helst av allt vill jag spola tillbaka bandet, men det går ju inte.
    Vet att jag är en vidrig människa som inte är värd att ha ett barn och att det är synd om mitt barn eftersom det inte valt att bli född. Så det behöver vi inte ta upp en miljon gånger.
    Vill bara varna alla som är sugna på barn. Prepare for hell on earth!

• Svar på tråden Vad ni än gör! Skaffa aldrig barn!!
  • lövet2

Nej, en del människor borde inte skaffa barn. Alla passar inte att bli föräldrar, lika lite som att alla skulle passa till att bli läkare eller gruvarbetare. Tråkigt att du inte har det liv du önskat, TS, men om du får professionell hjälp för din depression kommer också livet att bli lättare att leva ...

• Alexi

Men sök hjälp! Att inte kunna leva ett normalt liv med vänner osv när man har ett barn på 2.5 år är inte normalt. Och som bup sa när vi hade kontakt meddem en kortare period, det är att när vardagen inte fungerar, då ska man ta tag i det.

Mina barn är 2.5 år och 4.5 år och vi umgås med vänner och släkt, kan ha barnvakt till båda osv. Min äldsta var klart svår i 1-3-årsåldern (därav bup-kontakten) men har mognat oerhört.

Sen fattar inte jag vem som säger att man inte får känna det man känner osv. Man behöver ju inte berätta att man ångrar barnet, man kan bara berätta hur tung vardagen är. Vi fick bara beröm från alla håll för att vi sökte hjälp när vår äldsta var 2.5 år.

• view

Känner likadant hela första tre -4 åren av deras liv, har två och det vänder... Det blir bättre och lättare dom blir självständiga, den åldern din är i nu TS är den värsta! Det suger och man vill sälja dom usch säger ja bara! Ang sexlust.. Har du p-stav eller nått sånt så titta på andra skydd, skydd med hormoner dödar sexlusten för mig, den finns inte alls, ska ta ut min här så man kan knulla igen utan att ligga och fundera på om man ska måla om..... Det blir lättare och roligare, men skaffa inte en till då det blir precis likadant igen... Så du vet kramar!

• Rocket Mania

Jag har 3 barn och lyckas inte nå upp till något av vad du skriver så du får nog ta på dig lite ansvar själv.

• Anonym (Mnh)
    Rocket Mania skrev 2013-09-04 08:18:06 följande:
    Jag har 3 barn och lyckas inte nå upp till något av vad du skriver så du får nog ta på dig lite ansvar själv.
    De ssom har typiska "normala" barn måste vara extremt empatiskt begåvade för att förstå vad en närvarande förälder till ett otypiskt barn går igenom.

• EllisBell

Anonym (Mnh): Jag tycker att TS barn låter högst normalt. Jag har tre ungar varav två varit (är) allt annat än lätta. Värre än det TS beskriver. Men det handlar ju om ens egen inställning också. Som allt annat.

• Anonym (kingdom come)

Men sen har vi ju en annan sak, att vissa dagar är piss vare sig man har "jobbiga" ungar eller inte.

Det finns stunder när man velat trycka ner ungarna i toan och trycka på spolknappen, hur normala de nu än är.

Man blir trött på föräldraskapet helt enkelt.

Problem blir det när detta inte går över och man hamnar i en ond jobbig cirkel.

• louloufox

Förstår att du ångrar dig.

Nu var jag smart och skaffade aldrig några plus att jag snart ska sterilisera mig.

Förstår inte hur någon in their right mind vill förstöra sitt liv, sluta leva och ge upp allt för att förstöra sin kropp och sen föda upp ungar som är helt useless fram till dom är tonåringar då hatar dom dig istället... sounds like a fucking nightmare.

• Suzén

Oj då, så tråkigt att du känner så. Men nu när du fått beklaga dig, kan du inte göra ngt åt situationen? Spara pengar t brösten? Träna? Fixa barnvakt? Få lite egentid m mannen? Läckage går oxå att operera så du inte kissar. Hitta lösningar istället för att se problem! Har själv två barn, bebis på 1 mån och 19 mån son. Har inga bristningar, tuttarna är lika fina trots amning, såg till att få snittas istället för föda ut (tips till de andra oroliga mammor), har gått ner alla mina kg.
    Så det finns fall där det även går bra! Men försök att ändra din sits ts så du kan njuta av livet och din familj.

• Anonym (morgon)
    Anonym (Rewind) skrev 2013-09-03 22:37:23 följande:
    Tror inte det har med min negativitet att göra eftersom jag inte delar den med någon. Ingen vet vad jag känner eftersom jag kan dölja det för folk.
    Tränar gör jag, men det är inte lätt att hitta energi till det när man inte får sova ordentligt på över 2 år.
    Vet inte vad du menar med att om man är 2 vuxna så blir det lagom trötthet? Vad är lagom trötthet?
    Min man tar inga nätter. Eller jo, han har passat barnet själv kanske 10 nätter totalt sen det föddes. Annars tar jag ALLT! Varför? För att jag är lättväckt och han inte vaknar förrän barnet illvrålar/har vaknat till så mycket att det inte går att söva igen. Så att man är 2 innebär inte det automatiskt att allt blir delat på.... Har jag lärt mig såhär i efterhand.
    Det problemet har vi också haft. Jag vaknar lätt och somnar om barnen. MEN då har vi bestämt att då får maken gå upp med dem på morgonen, så jag kan sova lite då i stället. Kanske är det något som kan funka för er?

Ta hand om dig! Be om hjälp! Eller nej, KRÄV hjälp!

Kram!
Svar på tråden Vad ni än gör! Skaffa aldrig barn!!