• honey1

Bf Juni 2014

Hej! Hoppas det är fler som vill följas åt från olika delar av Sverige :)

Fick reda på att jag var gravid igår, är så sjukt glad, första månaden vi "gav upp" på försökandet. 
    Har en dotter på 8 månader som kommer vara 1,5 år när nästa bebbe kommer :)

Så skriv gärna in er här så följs vi åt!       

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:54
    BF-LISTA:

EMTP - 31/5 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:57
    Honey1 - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-24 08:02
    Snuttens - 30/1 2014
    S85 - 6/6 2014
    Pronomen - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:05
    SE BORT FRÅN MIN FELSKRIVNING DÄR UPPE
    Snuttens - 30/5
    Skorpan89 - 3/6
    CherstinBovington - 3/6
    Ankanm - 4/6

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:08
    LokesMammi - 31/5 - 1/6

• Svar på tråden Bf Juni 2014
  • Tizi

Låter som det definitivt är på gång om du kan räkna så. Lycka till!

CeciliaJL skrev 2014-06-15 19:04:08 följande:
    Jag har nu regelbundna sammandragningar som gör ont i nedre delen av magen och i ryggen. De håller i sig i cirka 50 sekunder och har gått från var 6-9onde minut till var 5-6 på typ tre timmar. Jag vill verkligen att vi ska åka till BB ikväll/inatt men jag vågar ännu inte tro på det.

Jag hade rätt ont i ryggslutet och nedre delen av magen ett tag nu på kvällen när jag lagade mat, men det ökar inte i styrka eller kommer regelbundet utan är mer konstant som mensvärk under en halvtimme sådär.. Sååå frustrerande, dra igång nudå!!
  • LokesMammi
    JAg hade inga tecken direkt innan sonen föddes. Fick en hinnsvepning på onsdagen, tittade på studentvagnarna på torsdagen. På kvällen började jag klocka värkar. På natten avtog värkarna. Började igen vid 9 på fredan. Han föddes sen på kvällen.

Med första sonen tömde jag tarmen 4-5ggr/dag i 3 dagar några dagar innan vattnet gick.

Denna gång gick vattnet som sagt en kvart innan han var ute! =)
    Loke 11/1-11,
  • CeciliaJL

Klockan 00:55 inatt föddes vår lilla dotter :) Förlossningen gick fort och smidigt. Extrem skillnad mot tidigare förlossning :)

• rosii

Ceciliajl; stort grattis! Bf+4 idag, fortfarande gravid. Enda skillnaden är väl att jag varit upp 4 ggr på toa inatt istället för 1 ggn. Trött haha! Tycker magen har sjunkit, kanske större belastning på blåsan...

• Ponyo

CeciliaJL oj grattis! Vad härligt! Och skönt att höra allt gått bra och ni mår bra!!

• barilla
    CeciliaJL skrev 2014-06-16 07:21:16 följande:

Klockan 00:55 inatt föddes vår lilla dotter :) Förlossningen gick fort och smidigt. Extrem skillnad mot tidigare förlossning :)

Stort grattis! Och va skönt att allt har gått så bra :)
  • DevilsDaughter
    Cakes: oj, ja då förstår jag att du inte litar på de känningar du har.. Jag har också haft förvärkar ganska länge nu, men tycker att de blir intensivare för varje dag så varje dag tror jag att NU...

rosii: jo, jag har hört det, men aldrig själv varit med om det.

cecilia: Skriver grattis här också!
  • Cakes

Bf + 14 idag! Puh!

Sitter just nu och väntar på samtalet från förlossningen som ska meddela mig vilken tid jag ska till dem för kontroll och igångsättning i morgon. Får väl försöka se det positiva i det hela och "njuta" av sista dagen (förhoppningsvis) som gravid, även fast jag inte direkt njutit något under hela graviditeten ;)

• Sickan12
    Cakes skrev 2014-06-16 09:41:03 följande:
    Bf + 14 idag! Puh! Sitter just nu och väntar på samtalet från förlossningen som ska meddela mig vilken tid jag ska till dem för kontroll och igångsättning i morgon. Får väl försöka se det positiva i det hela och "njuta" av sista dagen (förhoppningsvis) som gravid, även fast jag inte direkt njutit något under hela graviditeten ;)

Åh lycka till!!
  • DevilsDaughter

cakes. åhh va nära du är nu!! Tycker också det är svårt att njuta, men om du inte kan njuta av sista dagen som gravid så njut av att det är SISTA dagen som du måste vara gravid och att det inte alls är långt kvar nu!