• honey1

Bf Juni 2014

Hej! Hoppas det är fler som vill följas åt från olika delar av Sverige :)

Fick reda på att jag var gravid igår, är så sjukt glad, första månaden vi "gav upp" på försökandet. 
    Har en dotter på 8 månader som kommer vara 1,5 år när nästa bebbe kommer :)

Så skriv gärna in er här så följs vi åt!       

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:54
    BF-LISTA:

EMTP - 31/5 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:57
    Honey1 - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-24 08:02
    Snuttens - 30/1 2014
    S85 - 6/6 2014
    Pronomen - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:05
    SE BORT FRÅN MIN FELSKRIVNING DÄR UPPE
    Snuttens - 30/5
    Skorpan89 - 3/6
    CherstinBovington - 3/6
    Ankanm - 4/6

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:08
    LokesMammi - 31/5 - 1/6

• Svar på tråden Bf Juni 2014
  • Fröetjuni13
    Tizi skrev 2014-06-17 10:45:55 följande:

Kul Sickan, då är bebis säkert här idag!

Nån som gått över längre än mig? Bf+7 och jag känner mig bara mindre och mindre gravid för varje dag som går. Knappt några sd längre, magen känns mindre o bebis är ganska slö. Jag har tappat hoppet om att komma igång av mig självt. Fruktansvärt humör är jag på och lipig som bara den. Det suger verkligen att gå över tiden!!!

Jag är på Bf+9 och här händer inget alls. Har ställt in mig på igångsättning eftersom jag inte har några känningar alls :(
  • DevilsDaughter

Tizi: Tror de kan ta hänsyn till sådant ibland om det passar med personal/dagar för dem.. Dock är det nog troligare att du får igångsättning senare än tidigare isf.

• Cakes

Nu ligger jag här på förlossningen, bf + 15! Hoppas igångsättningen går snabbt! Nu har de satt en ballong i tappen :p

• Ponyo

Åh hejja hejja dig Cakes!! Snart har du din bebis hos dig! Go go go!!

• Sessan4

Idag har jag haft massor av sammandragningar. Bm sa igår att bebis ännu inte va helt fixerad.. det måste han ha fixat idag för jag har sååå sjukt ont med starkt tryck och stickningar i bäckenet Skrikandes

Lycka till Cakes!!!!! Solig

• Sickan12

Oregelbundna värkar här, men de har börjat göra riktigt ont. Ringt förlossningen, som har fullt just nu!! Fy f*n, just det jag oroat mig för. Vi har bara 5-10 minuter att åka dit, så det vore verkligen typiskt att bli hänvisad till ett annat sjukhus!

• Ponyo

Hjälp! Jag känner mig förvirrad!

Ont i nedre delen av ryggen, illamående, bajsnödig, sammandragningar- allt kastat huller om buller - är det förvärkar och gravidåkommor vi pratar om eller en magåkomma?

Blir inte klok på min kropp men minns ju maken masserade så skönt precis där vid ryggen där det gör ont när dottern föddes. Skräck blandat med förvåning och misstro är allt jag känner nu haha huuu och någonstans känns det som det bara är en dröm eller fantasi och att allt ebbar ut snart. Vet inte vad jag önskar just nu faktiskt, v 36+5 typ

• DevilsDaughter

sickan: Hur långt är det till nästa sjukhus? Det var likadant för oss när vi skulle ha vår första, dock tog de emot oss ändå och tyvärr så blev det så att en annan och jag var i samma stadie av förlossningen samtidigt och BM fick springa mellan oss när vi skulle krysta. Dock tyckte jag det var helt ok, för jag hade inget emot att få vara ifred lite emellanåt.. Dock fanns det ju såklart undersköterskor som hade koll när BM inte var där.

Ponyo: Hade likdant för ett tag sen, visste inte heller om det var förlossning eller magen som spökade, dock blev det ingen bebis av det så jag är fortfarande osäker på vad det där handlade om.. Dock kan det ju vara så att om magen/tarmarna är i olag så kan det reta livmodern till att få värkar/förvärkar vilket kan göra att man får värkliknande symptom samtidigt som magen är igång.. Sen kan det vara tvärt om också, att om förlossningen är påväg att starta så sätter tarmar och mage igång för att driva ut innan förlossningen.. Är nog bara att avvakta och se.Hur pass nära BF fick du dottern?

• DevilsDaughter
    BF+1 Vaknade med samma känsla idag som igår- Det kommer ingen bebis idag.. Vet ni vad min man sa igår när jag beklagade mig lite.. Att vill "vi" verkligen att bebisen kommer denna veckan då? Jag bara ehh va? Varför inte? Då sa han: Det är ju inte jättefint väder och det hade ju varit roligare att vara pappaledig när det är riktigt sommarväder. 
    Han tyckte alltså att vi gott kunde vänta med att få barnet ialla fall en vecka till så att han får riktigt semesterväder när han är ledig.. Kann ju säga att han kan vara glad att han lever idag! Jag är hemma hela dagarna rastlös med tre barn som bara vill hitta på saker (såklart)  medan jag helst vill gräva ner mig och varje dag känner mig som en värdelös mamma som inte kan njuta av att vara ledig tillsammans med mina barn.. 
  • Tizi

Precis vart hos bm. Bf+8 och fick en ny hinnsvepning som jag VERKLIGEN hoppas hjälper till att få igång det. Bebis huvud är fortfarande jätterörligt och hjälper ju inte till att trycka på inifrån direkt.. Bm öppna upp till 2 cm. Imorrn ska jag till spec mvc och göra viktuppskattning och få tid för igångsättning. Sen är det bara att fortsätta vänta...