• honey1

Bf Juni 2014

Hej! Hoppas det är fler som vill följas åt från olika delar av Sverige :)

Fick reda på att jag var gravid igår, är så sjukt glad, första månaden vi "gav upp" på försökandet. 
    Har en dotter på 8 månader som kommer vara 1,5 år när nästa bebbe kommer :)

Så skriv gärna in er här så följs vi åt!       

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:54
    BF-LISTA:

EMTP - 31/5 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:57
    Honey1 - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-24 08:02
    Snuttens - 30/1 2014
    S85 - 6/6 2014
    Pronomen - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:05
    SE BORT FRÅN MIN FELSKRIVNING DÄR UPPE
    Snuttens - 30/5
    Skorpan89 - 3/6
    CherstinBovington - 3/6
    Ankanm - 4/6

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:08
    LokesMammi - 31/5 - 1/6

• Svar på tråden Bf Juni 2014
  • Ponyo

DevilsDaughter; ibland måste man låta fasaden rasa för att de ska fatta. För övrigt väger en graviditet 10 kg sägs det, med extra vatten, blod, moderkaka och bebis. Jag började grina en kväll (har en mkt förstående man men man måste likväl lätta på trycket ibland) och utbrast; jag är som det där kärnkraftverket! Min kropp jobbar på högsta nivå och det känns som om allt bara ska explodera ibland! Fast jag vilar! Jag tillverkar ju ett BARN dygnet runt!)

Det låter ju humoristiskt och kanske inte ens trovärdigt men så är det ju- alla hormoner och extrablod och gud vet vad som händer i våra kroppar påverkar ALLT!

Och känner igen det där med att inte få luft! Jag kan känna lite flimmer i ögonen och svårt att få luft när jag överanstränger mig- förutom sammandragningar o sånt. Som tur är ser alla prover bra ut men som min BM sa: du är trött nu. Och då måste du vila!

Jag tycker du ska be honom vara hemma- det är inte rätt läge att leka stålkvinnan. Även om jag vidhåller du är en riktig tigermama! Men du behöver krafterna sen också- med fyra knoddar. :)

• Ponyo

Rosii: skönt att höra jag inte är den enda som gråter varje dag :) Jag kan inte sätta på tvn utan att böla, eller som igår, kände mig lite överväldigad efter läkarbesöket och prat om min Hepatos och allt och att min man tar ledigt (semester + föräldraledigt) så han är hemma 4 månader nu med start fredag - så jag grinade i hans famn för jag var glad och trött... Lättad... Allt känns så nära nu men ändå så långt bort. Och kroppen är helt knäpp. Inte lätt :)

• DevilsDaughter

Tack Ponyo:) 
    Härligt det låter att din man är hemma så länge!
    Jag bölade som bara den igår till en tv-serie.. Kändes bra att få ut lite och det kändes som att det behövdes.. 

Det här med att vila tycker jag är SVÅRT! Jag vill inget annat än vila...Min barnmorska sa att man måste hålla igång för att förlossningen ska komma igång. Nu litar jag verkligen inte blint på det för jag vet ju att ungen kommer ändå och att man SKA vila inför en förlossning.
    MEN- konstigt nog funkar min kropp så denna gången att jag får massa förkänningar så fort jag lämnar huset, som mensvärk i mage och rygg, sammandragningar osv.. Men är jag hemma (vad jag än gör hemma) så händer ingenting. Har varit iväg på en hel del sista tiden, gått på stan, lekparken, stranden, bad- och lekgrejer med barnen, ullared osv och haft förväkar konstant.. Men så fort jag kommer innanför dörren hemma så lägger det av!? (För att man slappnar av då eller?) Och nu har jag varit hemma i två dagar utan att ha känt något alls! Så just det gör ju att jag vill åka iväg på saker för att jag inbillar mig att förlossningen startar då.. Imorgon är min man hemma och då ska vi åka till en marknad i stan och traska runt! Hoppas på att det händer nåt då!

• Ponyo

Devils Daughter: det ligger nog nåt i det! Eller liksom fifty-fifty -- jag tror att om man får vila och sova gott på natten och sen pysslar och håller igång händer nog något! Var på 3 läkar o BM-besök samma dag, blev ett jäkla traskande! Och efter det hade jag värkbonanza! Men tror man ska akta sig för att bli helt kaputt bara :) Idrottare tar lika hårt på vilan som på träningen- kanske gäller oss också :)

Och ja, tvn är underbar som få-ur-sig-lite-gråt! De här släktforskningsprogrammen och förändra-mitt-liv programmen är som knark för mig- bölar som en tok! När jag fick min dotter gick bb-programmet en unge i minuten- gissa om jag grät så snoret rann när bebisen kom ut!

• DevilsDaughter

ponyo: Jo, precis.. Vila när man känner att man behöver och däremellan försöka vara lite aktiv och röra på sig.. Dock inte det lättaste alltid..

Jag vaknade vid 2 tiden av en halvond värk/förvärk, har tills nu legat och klockat vad jag nu är ganska säker på bara var förvärkar.. De gjorde liksom ont, men inte SÅ ont.. Var i genomsnitt ca 5 minuter mellan dem, men det varierade mellan 2-7 minuter så de var ju inte regelbundna alls.. De höll i sig 30-45 sekunder, några var på 1 minut. Hade sex innan vi somnade så kan ju ha varit pga det bara.. Å sen gör ju sexet att man (eller iaf jag) blir öm i både livmodertapp och livmoder så det gjorde säkert att förvärkarna kändes mer än de skulle ha gjort annars. Gav iaf upp att försöka somna om eftersom jag blev så upprymd av det hela och sitter nu och äter frukost. Fortfarande lite sammandragningar/förvärkar men skulle inte påstå att de gör direkt ont.. 
    Grejen är den att jag fick precis en sådan här "dust" natten till BF med tredje barnet och tänkte åh va kul, den kommer på BF! Men det la av sen och sen hade jag inga mer känningar på 3 veckor och då sattes jag igång, så befarar ju att det är likadant nu:(

• rosii

Ponyo; jaa, känslig får man väl vara nu i slutet. Folk får glo bäst dom vill ;)

Devilsdaughter, eller så är det igång! Läste igår att det är vanligt att värkarbetet kan klinga av eller stanna av ett par timmar eller en dag för att sen dra igång igen. Så vi fortsätter att hålla tummarna :)

Idag har vi en jävla veckas övertid. Bf+7 blääää.... seriöst, det som skulle göra mitt midsommarfirande är att ligga på bb. Det vore det bästa alternativet känner jag. Helgen kommer lika gå så sakta, dom har lovat regn hos oss :(

(Hoppas det kommer radbryt, verkar inte vilja göra det med telefon!!)

• Cheriiie

Heeejjj! Här är en som har BF 26 juni! 7 dagar kvar! Hoppas man inte får gå på övertid. :( Lycka till alla :)

• DevilsDaughter

rosii: Ja, kan ju hoppas på att det är så! Dock gjorde värkarna jag hade ingen nytta inatt, så något riktigt värkarbete var det inte ens tal om:( Känner också att det skulle vara det bästa alternativet att få ligga på BB över midsommar! Jag är sååå REDO nu!! 

Jag la mig sen efter att jag ätit lite och när jag la mig igen så fick jag en ordentlig värk, starkare än alla de tidigare, och jag var sååå säker på att nu drar det verkligen igång, fick en sådan till, sen somnade jag och vaknade utan minsta känning vid 9-tiden. Känner fortfarande nada och tappen känns precis som innan så det var inget som påverkade alls. Otroligt besviken känner jag mig nu..

BF+2 idag.

• Sessan4
    DevilsDaughter skrev 2014-06-19 10:23:52 följande:

rosii: Ja, kan ju hoppas på att det är så! Dock gjorde värkarna jag hade ingen nytta inatt, så något riktigt värkarbete var det inte ens tal om:( Känner också att det skulle vara det bästa alternativet att få ligga på BB över midsommar! Jag är sååå REDO nu!! 

Jag la mig sen efter att jag ätit lite och när jag la mig igen så fick jag en ordentlig värk, starkare än alla de tidigare, och jag var sååå säker på att nu drar det verkligen igång, fick en sådan till, sen somnade jag och vaknade utan minsta känning vid 9-tiden. Känner fortfarande nada och tappen känns precis som innan så det var inget som påverkade alls. Otroligt besviken känner jag mig nu..

BF+2 idag.

I feel youre pain..

Känns som att jag kommer att vara gravid förevigt

Jag har inte ens förvärvar, bara bäckensmärtor!