• honey1

Bf Juni 2014

Hej! Hoppas det är fler som vill följas åt från olika delar av Sverige :)

Fick reda på att jag var gravid igår, är så sjukt glad, första månaden vi "gav upp" på försökandet. 
    Har en dotter på 8 månader som kommer vara 1,5 år när nästa bebbe kommer :)

Så skriv gärna in er här så följs vi åt!       

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:54
    BF-LISTA:

EMTP - 31/5 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:57
    Honey1 - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-24 08:02
    Snuttens - 30/1 2014
    S85 - 6/6 2014
    Pronomen - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:05
    SE BORT FRÅN MIN FELSKRIVNING DÄR UPPE
    Snuttens - 30/5
    Skorpan89 - 3/6
    CherstinBovington - 3/6
    Ankanm - 4/6

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:08
    LokesMammi - 31/5 - 1/6

• Svar på tråden Bf Juni 2014
  • Tizi

10 dagar över tiden idag..

Trodde verkligen att sd skulle leda nån vart igårkväll men natten blev lugn och det ser ut som vi blir utan en midsommarbebis.

Vakna nu på uruselt humör och vill verkligen inte fira midsommar idag!! Får väl bryta ihop lite och sen o rycka upp mig för familjens skull..

Glad midsommar på er andra!

• Sessan4
    Tizi skrev 2014-06-20 07:30:48 följande:

10 dagar över tiden idag..

Trodde verkligen att sd skulle leda nån vart igårkväll men natten blev lugn och det ser ut som vi blir utan en midsommarbebis.

Vakna nu på uruselt humör och vill verkligen inte fira midsommar idag!! Får väl bryta ihop lite och sen o rycka upp mig för familjens skull..

Glad midsommar på er andra!

Stackare, jag är på dag 3 i övertid och känner likadant.. Blir surare för varje dag som går men får väl bita ihop idag o vara trevlig!
  • rosii

Ja herregud nog är man pest & pina i humöret men det får vi faktiskt lov att vara. Bf+8 idag, drömde att slemproppen släppte i natt, hoppas det betyder nått. Har inte drömt om varken bebisen eller förlossningen alls. Fick EN förvärk tidigare, lycklig över den värken då jag inte känt något på flera dagar ;) känner mig så sjukt svullen idag. Mina vanliga 39or är ett minne blott, fick köpa mig 43or förra helgen :( även dom tofflorna känns tighta..

• DevilsDaughter

rosi: Synd, men det kan ju sätta igång utan förvarningar! Så var det för mig både första och andra graviditeten!

Jag vaknade idag utan att ha känt någonting under natten, besviken och på dåligt humör. Är yr och konstig idag också och har en del å fixa innan folket (min familj) kommer för att fira midsommar.. Men orkar verkligen inte.. 

• Ponyo

Också yr vimsig o trött idag. Förvärkar som kommer och går. Glömde nycklarna i låset till lägenheten. Helt väck m.a.o men tycker läget känns odramatiskt lugnt än trots allt.

• rosii

Bf+10, SUCK. Enda önskan jag har nu är att det startar spontant innan en igångsättning blir aktuell. Men det känns lite hopplöst måste jag säga. Ja mena, har jag gått 10 dagar över tiden har jag svårt att tro att något hinner hända innan bf+15... /sjukt sur & deppig

• Tizi
    rosii skrev 2014-06-22 08:20:14 följande:

Bf+10, SUCK. Enda önskan jag har nu är att det startar spontant innan en igångsättning blir aktuell. Men det känns lite hopplöst måste jag säga. Ja mena, har jag gått 10 dagar över tiden har jag svårt att tro att något hinner hända innan bf+15... /sjukt sur & deppig

Känner PRECIS som dig. Bf+12 idag och det händer lixom ingenting nytt.. Jag har ju sd men inga som gör direkt ont eller ökar i styrka. Så trist! Imorrn har jag sista kontrollen innan jag får tid för igångsättning. Sjuuuukt att behöva bli igångsatt med tredje barnet när de andra två startat spontant!
  • LovaViola

Imorse vaknade jag vid 04.00 av förvärkar.. Klockade dem och de var ganska jämna i längd och styrka samt att de kom ungefär tre på tio minuter. Men de var inte outhärdliga så jag ställde mig i duschen vid 06.30 och det var så skönt! Fick värkar där med. Men jag var så trött eftersom jag bara sovit två timmar under natten så när jag kom ur duschen, varm och ännu tröttare så fick jag och la mig igen! Sov och vaknade då och då av värkar men somnade om och vaknade nu för en halvtimme sen.

Har fortfarande värkar men de kommer inte lika regelbundet så nu får vi se hur detta slutar.. ;) Bf+1 idag.

• DevilsDaughter

Lova viola: Spännande! Hoppas det tar fart nu då! Bra att du kunde sova lite till så du får vila innan förslossningen!

rosii: är du garanterad igångsättning BF+15? Skönt isf att ändå ha en deadline.. Men jag förstår absolut att du vill komma igång av dig själv, det vill jag också..

BF+5 idag..

• rosii

Tizi; jag ska också på kontroll på bf+13, jag ska till bm & då skulke vi boka in tid till spec mödra. Men fifan att detta är jobbigt.

Devilsdaughter; nä, jag påbörjar överburenhetskontroll på bf+15. Bm trodde inte dom skulle låta mig gå över så mkt mer pga blodtrycket. Jo man vill ju helst att det drar igång naturligt, det är ju liksom det som är.charmen sista tiden att vänta på..