• honey1

Bf Juni 2014

Hej! Hoppas det är fler som vill följas åt från olika delar av Sverige :)

Fick reda på att jag var gravid igår, är så sjukt glad, första månaden vi "gav upp" på försökandet. 
    Har en dotter på 8 månader som kommer vara 1,5 år när nästa bebbe kommer :)

Så skriv gärna in er här så följs vi åt!       

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:54
    BF-LISTA:

EMTP - 31/5 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:57
    Honey1 - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-24 08:02
    Snuttens - 30/1 2014
    S85 - 6/6 2014
    Pronomen - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:05
    SE BORT FRÅN MIN FELSKRIVNING DÄR UPPE
    Snuttens - 30/5
    Skorpan89 - 3/6
    CherstinBovington - 3/6
    Ankanm - 4/6

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:08
    LokesMammi - 31/5 - 1/6

• Svar på tråden Bf Juni 2014
  • Tizi
    rosii skrev 2014-06-22 11:13:49 följande:

Tizi; jag ska också på kontroll på bf+13, jag ska till bm & då skulke vi boka in tid till spec mödra. Men fifan att detta är jobbigt.

Devilsdaughter; nä, jag påbörjar överburenhetskontroll på bf+15. Bm trodde inte dom skulle låta mig gå över så mkt mer pga blodtrycket. Jo man vill ju helst att det drar igång naturligt, det är ju liksom det som är.charmen sista tiden att vänta på..

Ja det känns ju pissigt (ursäkta uttrycket) att behöva bli igångsatt till sist ändå när man väntat så himla länge!! Men hellre det än riskerna som finns med att gå överburen längre. Jag läste en artikel nu att dödligheten är dubbelt så stor efter v42 än i v40!! Jättekul läsning...
  • Sessan4

Bf +5 idag.. Börjar bli jäkligt jobbigt att räkna uppåt.. Funderar på att byta taktik och räkna neråt till igångsättning istället

Big (beräknad igångsättning) 10 dagar kvar

(Försöker behålla förståndet)

• rosii

Haha förståndet har jag mist redan ;) räknar också ner till igångsättning tidigast om 5 dagar. Jag har som också tänkt att jag "slipper" igångsättning bara för att jag haft en förlossning som startat spontant (bf+9 den ggn), kanske lite dumt att tänka så men men :)

• Tizi

Nu är äntligen min lilla tjej född på bf+13!! Började få regelbundna sd från ca 21 som ökade i styrka och sen efter en halvtimme på förlossningen 00.16 var hon ute, snabbt o bra! 3460g o 51 cm lång.

• Sessan4
    Tizi skrev 2014-06-23 05:57:28 följande:

Nu är äntligen min lilla tjej född på bf+13!! Började få regelbundna sd från ca 21 som ökade i styrka och sen efter en halvtimme på förlossningen 00.16 var hon ute, snabbt o bra! 3460g o 51 cm lång.

Grattis!! Så vill jag oxå föda!! Njut nu av den lilla!!! Kram
  • rosii

Tizi; wow grattis! Du ger mig hopp, det är inte för sent än. Nu vill jag också :D

• Ponyo

Tizi grattis vad härligt!! Snyggt jobbat!

Själv vaknade jag av en ond förvärk och det spökar mer i kroppen idag men vi får väl se vart det barkar - verkar ju smyga framåt det här. Hoppas det är lugnt imorgon på dotterns födelsedag så barnen får var sin födelsedag!

• Ponyo

Tidigt imorse vaknade jag av en ond värk. Morgonen var full med värkar också. Sen dess har jag kvar förvärkar då o då men mjukare o mer sällan, men ändå spännande att det tilltagit ... Hoppas det fortsätter, vore skönt att få komma igång naturligt men annars blir det väl snart igångsättning ändå