• honey1

Bf Juni 2014

Hej! Hoppas det är fler som vill följas åt från olika delar av Sverige :)

Fick reda på att jag var gravid igår, är så sjukt glad, första månaden vi "gav upp" på försökandet. 
    Har en dotter på 8 månader som kommer vara 1,5 år när nästa bebbe kommer :)

Så skriv gärna in er här så följs vi åt!       

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:54
    BF-LISTA:

EMTP - 31/5 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:57
    Honey1 - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-24 08:02
    Snuttens - 30/1 2014
    S85 - 6/6 2014
    Pronomen - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:05
    SE BORT FRÅN MIN FELSKRIVNING DÄR UPPE
    Snuttens - 30/5
    Skorpan89 - 3/6
    CherstinBovington - 3/6
    Ankanm - 4/6

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:08
    LokesMammi - 31/5 - 1/6

• Svar på tråden Bf Juni 2014
  • DevilsDaughter

smålandsjänta: Grattis!! Undrar också hur det funkade med anknytningen. Vi väntar ju också flicka enligt ultraljud och har gått i tankarna lite hur man skulle känna om det nu blev en pojke.. Inte så att vi hellre ville ha en flicka, men man har ju ändå målat upp en bild av bebisen liksom och är inställd på att det blir en flicka.. 

• LokesMammi

Grattis till bebisen!

Håller tummen för er som gått över tiden. Jag gick 4dagar över tiden o bara dom dagarna gjorde mig gråtfärdig! =)

Undrar fortfarande vad som händ EMTP. Längesen hon skrev!

Loke 11/1-11, "lillebror" 6/6-14
  • Ponyo

Jag är eg beräknad i början av Juli men får inte gå hela tiden pga min gravidhepatos- kan bli farligt för bebis. Är i vecka 38+0 nu och har inte en aning om vad som händer.

Kroppen spökar på, läkaren tror min kropp vill få ut bebisen tidigare men jag vet ju inte om mina förvärkar gör något jobb än.

Idag fick jag en sjujäkla cliffhanger till imorgon: lämnade gallsyreprov o leverprov som vanligt på sjukhuset imorse när undersköterskan plötsligt springer efter o ropar vi glömde ett prov. Jag frågade vad för prov och hon sa ett matchningsblodprov man gör inför kejsarsnitt. Det håller fyra dagar.

Med andra ord.... Bebis måste ut inom fyra dagar?? Eller är allt ett missförstånd? Vet ju att jag ska träffa doktor, göra tul och gynundersökning imorgon, men nu börjar jag misstänka jag får stanna kvar o påbörja igångsättningen imorgon? Jisses... Lika bra ta med bb-väskan och förbereda mig mentalt så gott det går...

• Korpfan

Ponyo, jag tror det rör sig om en säkerheråtgärd bara. De skulle ha sagt något annats.

• Korpfan

Det tar några timmar ibland att få svar på de proverna så de måste ha uppdaterade tester utifall att. :)

• rosii

Bm imorgon, då är jag på +13 dagar. Ringde gråtande till henne idag om det inte går att få bara en dag tidigare överburenhetskontroll, men dom svarade inte i telefon. Seriöst jag förstår att det är semester tider men nån jävel kan väl fan svara i telefon!!! Jag har fortfarande inte fått någon tid till fredag för första kontroll. Jag är rädd att vi ska vara ute sent & kanske inte få nån tid. Jag vet inte vad jag gör om jag inte får någon tid till fredan.

• DevilsDaughter

rosii: Om de har som princip att man går på överburenhetskontroll på 42+0 så tror jag att du kommer få det, även om det är ont om plats.. Din BM lär ha räknat med att kunna boka överburenhetskontrollen när hon bokade in ditt MVCbesök imorgon.  De gör nog inte sånt på helgerna och tre extra dagar framåt har jag väldigt svårt att tro att de väntar med att kolla dig! Skulle det mot förmodan vara så så ge dig inte! Så länge ska du inte behöva vänta med att kollas!

• Sessan4

Jag kan hälsa ifrån EMTP! Hon är nog lite upptagen just nu!

Hon är hemma med sin fina son och landar i sitt nya liv som mamma till 3 fina pojkar! Eddie är jättesöt och lik sin mor!

Hon skriver säkert när hon har tid och känner sig redo