• honey1

Bf Juni 2014

Hej! Hoppas det är fler som vill följas åt från olika delar av Sverige :)

Fick reda på att jag var gravid igår, är så sjukt glad, första månaden vi "gav upp" på försökandet. 
    Har en dotter på 8 månader som kommer vara 1,5 år när nästa bebbe kommer :)

Så skriv gärna in er här så följs vi åt!       

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:54
    BF-LISTA:

EMTP - 31/5 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:57
    Honey1 - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-24 08:02
    Snuttens - 30/1 2014
    S85 - 6/6 2014
    Pronomen - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:05
    SE BORT FRÅN MIN FELSKRIVNING DÄR UPPE
    Snuttens - 30/5
    Skorpan89 - 3/6
    CherstinBovington - 3/6
    Ankanm - 4/6

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:08
    LokesMammi - 31/5 - 1/6

• Svar på tråden Bf Juni 2014
  • Sessan4
    Ponyo skrev 2014-06-26 18:16:34 följande:

Doktorn som undersökte mig igår sa jag var öppen fyra cm... Nån mer som öppnat sig? Inga värkar idag. Eftersom mina hepatosprover visat på normala nivåer så avvaktar man igångsättning än.

Var hos BM idag och hon konstaterade att tappen va mjuk o hon fick in 2 fingrar o gjorde en hinnsvepning. Hoppas det ger något nu! Har fått tid för igångsättning 2 juli annars.. Känns skönt att få ett datum i alla fall!
  • Ponyo
    Sessan4 skrev 2014-06-26 19:48:11 följande:
    Var hos BM idag och hon konstaterade att tappen va mjuk o hon fick in 2 fingrar o gjorde en hinnsvepning. Hoppas det ger något nu! Har fått tid för igångsättning 2 juli annars.. Känns skönt att få ett datum i alla fall!
    Ja skönt att ha något att förhålla sig till. Hm två fingrar, vad kan det motsvara tro? 2-3cm? Tänk att man kan gå runt lite småöppen på stan, jag var lite full i skratt när jag tänkte på det idag....
  • rosii

Härligt att ni är öppna! Jag har dock ingen aning om jag är öppen, min bm vill inte/får inte (?) Känna där inne. Kanske det är något dom gör på kontrollen imorgon. Jag kommer sova oroligt i natt, att inte veta om det sätts igång imorgon eller om dom vill avvakta 2 dar till. Hojja så ovisst.

• Ponyo
    rosii skrev 2014-06-26 21:06:44 följande:

Härligt att ni är öppna! Jag har dock ingen aning om jag är öppen, min bm vill inte/får inte (?) Känna där inne. Kanske det är något dom gör på kontrollen imorgon. Jag kommer sova oroligt i natt, att inte veta om det sätts igång imorgon eller om dom vill avvakta 2 dar till. Hojja så ovisst.

Jag hoppas det blir av snart så du får din lilla älskling i famnen snart!! :) Och får slippa ovissheten! Man blir ju inte mindre otålig när man vet att förlossningen är kanske bara timmar eller dagar bort...

Håller tummarna för alla härinne!
  • LovaViola

Skrev här i söndags.. Hade ju då haft värkar en hel dag. Åkte till förlossningen kring 19-tiden, hade då öppnat mig 4cm. Fick stanna kvar! Sen tog det 14h innan hon kom.. Var en sjukt utdragen förlossning och jag höll på att ge upp helt, hade krystvärkar i 3h innan de hjälpte till med sugklocka. Hon föddes med navelsträngen runt halsen samt benen så förmodligen var det lite varför det tog sån tid, blev som en jojo-effekt. Men hon mådde bra som tur var! Sen brast jag väldigt mycket och förlorade sen 2 liter blod. Har legat på bb tills igår (tre dagar) då vi åkte hem med en hel radda av smärtstillande samt blodtryckssänkande.

Har varit det sjukaste och läskigaste jag varit med om och samtidigt har vi fått vår underbara lilla flicka som vägde 3115g och var 50cm lång, amningen går bra och hon ökar i vikt trots min blodförlust! Jag hoppas att alla får uppleva bättre förlossningar än mig.. Och jag hoppas att jag kommer glömma en del av detta som hänt mig/oss. Lycka till alla!

• rosii

Efter överburenhetskontrollen imorse blev vi inlagda pga blodtrycket bl.a. det lät på doktorn som att när vi åker hem, så gör vi det alla 3. Men när vet vi inte. En sköterska som kollade tappen sa "den är kort men inre munnen är sluten" vad menas det? Kom inte för mig att fråga. Det är inbokat ultraljud på söndag om inte "händer" innan dess.. en dag i taget.

• Sessan4
    LovaViola skrev 2014-06-27 10:34:41 följande:

Skrev här i söndags.. Hade ju då haft värkar en hel dag. Åkte till förlossningen kring 19-tiden, hade då öppnat mig 4cm. Fick stanna kvar! Sen tog det 14h innan hon kom.. Var en sjukt utdragen förlossning och jag höll på att ge upp helt, hade krystvärkar i 3h innan de hjälpte till med sugklocka. Hon föddes med navelsträngen runt halsen samt benen så förmodligen var det lite varför det tog sån tid, blev som en jojo-effekt. Men hon mådde bra som tur var! Sen brast jag väldigt mycket och förlorade sen 2 liter blod. Har legat på bb tills igår (tre dagar) då vi åkte hem med en hel radda av smärtstillande samt blodtryckssänkande.

Har varit det sjukaste och läskigaste jag varit med om och samtidigt har vi fått vår underbara lilla flicka som vägde 3115g och var 50cm lång, amningen går bra och hon ökar i vikt trots min blodförlust! Jag hoppas att alla får uppleva bättre förlossningar än mig.. Och jag hoppas att jag kommer glömma en del av detta som hänt mig/oss. Lycka till alla!

Men oj vilken dramatisk förlossning :-0

Vila nu ordentligt och krya på dig! Äntligen har du din bebis!
  • Sessan4

Rosii.. Vilket tålamod du har!! Jag hade nog stått på mig om igångsättning, kanske bjudit på lite tårar o drama!! Hihi!!

Du är väl över 42+0 nu?

Lycka till

• rosii

Sessan4, jo jag är på 42+0, helt sjukt att gå in i vecka 43 haha.. jag lyckades inte kämpa till mig igångsättning idag :(

• Ponyo
    rosii skrev 2014-06-27 13:21:48 följande:

Sessan4, jo jag är på 42+0, helt sjukt att gå in i vecka 43 haha.. jag lyckades inte kämpa till mig igångsättning idag :(

Rosii jag känner med dig! Kanske hjälper det att höra vad min doktor berättade för mig? Om man inte är lite öppen och mogen ökar risken för att tiden går och man måste besluta om ev snitt. Jag fick höra att när man forcerar kroppen har man som en tajmer de måste ta hänsyn till om inget händer, så väntar man lite tills du börjat öppna dig lite mer i cervix så ökar möjligheten att det lyckas utan strul om jag fattade rätt :) Det kan hända mkt på kort tid nu- jag håller tummarna för dig!!!!