Inlägg från: Amalian83 |Visa alla inlägg
  • Amalian83

Bf Juni 2014

Fy tusan, är det någon mer som har jävlig huvudvärk? Min sitter bakom pannan och är där från att jag vaknar till att jag somnar. Jag vaknar om nätterna för att det gör så ont. Det är femte dagen nu. Jag har läst att det är vanligt, vilket kanske är en liten tröst, men det är verkligen deprimerande.

Nu är det tre dagar jobb kvar sen är det julledigt. Jag kan inte vänta!

• Amalian83

Wohow nyss kom första sparken, eller vad man ska kalla det. Skönt för det har varit så himla lugnt sedan de första små darrningarna för två tre veckor sedan. Sambon hann dock inte känna något, men det kommer ju förhoppningsvis fler möjligheter :)

• Amalian83
    rosii skrev 2013-12-29 01:12:31 följande:
    Åh vad härligt, kände du den utifrån också? smile1.gif Jag har lite extra kilon som ligger på magen, så de dröjer nog några veckor till innan jag känner utifrån. Men där inne känner jag ofta <3
    Ja, det var det som var så häftigt. Låg på rygg och kände stark aktivitet på vänster sida. La handen emot och fick en puff som kändes ordentligt.
  • Amalian83

Gott nytt år tjejer! Hoppas att ni har haft en trevligt kväll vad än ni har haft för er. Själv är jag på en storstadsweekend och har hängt med i festen till nu. Ligger nu helt utsliten på ett hotellrum och försöker förstå varför jag skulle vara med så länge. Det är en omställning både fysiskt och psykiskt detta :)

Många som har rul i januari. Så även vi, den 10e. Med andra ord börjar en mycket spännande månad nu. Lycka till allihop!

• Amalian83
    DevilsDaughter skrev 2014-01-03 18:40:51 följande:

När går man förresten in i andra trimestern? Fjärde barnet nu och det här med trimestrar är fortfarande ett mysterium för mig, hehe.

Trimester = tre månader. M a o gick du in i andra trimestern efter vecka 12.
  • Amalian83
    Tizi skrev 2014-01-03 21:14:36 följande:

Enligt min app går man in i andra trimestern 14+0 och tredje trimestern 28+0!

Jaha vad konstigt! Min säger 13+0 och 28+0. Men ok, Trimester och tre månader rimmar ju inte helt i sådant fall. Trimester kanske betyder tre delar. Då är första 12 fullbordade veckor, andra 16 veckor och tredje 12 veckor. Eller om din app har rätt så är det 13, 15 och 12.

Vi kan iallafall konkludera med att vi är i andra trimestern :)
  • Amalian83
    Tizi skrev 2014-01-04 09:48:43 följande:
    Såhär ser det ut i min app. Vet inte alls om det stämmer exakt men delar man 41 veckor i tre delar så verkar det rimligt. phpKjbvsy98925.jpg
    Nu har jag kollat fler källor och det står liksom olika överallt. Inte konstigt att devilsdaughter vart förvirrad trots fjärde graviditeten. Jag tänker ändå att tredje trimestern borde starta när bebisen kan klara sig utanför livmodern och det är väl vecka 24? 12 veckor embryo, 12 veckor foster och 12 veckor bebis. Men eftersom bebisen inte finns de första två veckorna så blir allt förskjutet två veckor??

Ja ja, jag blir inte klokare, men tänker tillåta mig själv att vara i tredje trimestern från vecka 26. Då är ju bebisen 24 veckor. Är otålig av mig :)
  • Amalian83

Viola är ett önskenamn för mig. det är ett släktnamn och ett av de viktigaste för mig att föra vidare. Om det blir för eller mellannamn vet jag inte dock.

Jag är dock "säker" på att det är en pojke i magen. Jag tror att jag vill veta för att inte fortsätta föreställa mig något som kanske inte är det jag tror. Klarar inte av att vara neutral märker jag. Samtidigt, det spelar mig inge som helst roll så därför borde jag ju inte ha ett behov av att veta. Har fem dagar på mig att bestämma mig.

• Amalian83

Får man bara havandeskapspengar om man har ett fysiskt jobb? Betyder det att andra blivande mammor antingen måste ta ut föräldraledigt före födseln eller tar ut semester för att spara dagar?

I Norge kan man inte välja. Alla måste gå hem tre veckor före beräknad födsel. Det kostar tre veckors föräldraledighet, men skulle du ta semester istället så försvinner ändå de tre veckorna. Detsamma om du blir sjukskriven, tror jag. Man kan så klart få gå tidigare, men då ska det vara på grund av fysisk begränsning på jobb eller sjukskrivning.

Jag tänker jobba in i det sista. Det är bara fyra månader och jag blir stressad bara av att tänka på det. Hur ska jag hinna med allt??

• Amalian83

En fråga: en känsla av stelhet i området runt svanskotan och lite nedåt övre skinkan på höger sida: är det fogarna jag känner av? Eller bäckenet? Har aldrig varit bra på inre kroppsdelar :)

Lycka till med rul imorgon! Jag har mitt på fredag. Vet inte om vi ska kolla kön än eller ej. Velar :)

Svar på tråden Bf Juni 2014