Bf Juni 2014
claire: man brukar ju kalla det spökveckorna.. När illamåendet är borta och sparkarna inte börjat komma än.. Önskar dock jag också fick känna ingenting då mitt illamående inte släppt helt än.. Snart blir det full rörelse i magen!
claire: man brukar ju kalla det spökveckorna.. När illamåendet är borta och sparkarna inte börjat komma än.. Önskar dock jag också fick känna ingenting då mitt illamående inte släppt helt än.. Snart blir det full rörelse i magen!
Rul såg bra ut här med (skönt!!!). BF 8 juni bekräftat så det betyder föräldraledigt från 16 maj. Herregud, bara fyra månaders jobb kvar av detta året!
Vi får en tjej och det känns jättekul. Jag trodde det var en pojke så därför var det skönt att vi tittade. Annars hade jag säkert fortsatt på pojkspåret. Mitt favoritsläktnamn ska få gå i arv och min gamla farmor kommer bli så glad :)
Amalian: Å va roligt! Grattsi till flickan! Skönt att gå på föräldraledighet tidigare!
Heja dig mandos mamma! Vad stark du är!!
Vi kan inte bli eniga om vilken vagn vi ska köpa. Vi tycker helt olika! Kanske får bli en till mor och en till far ;)
Åh tack för alla tips på vagn och bärsele! Mera mera!!
Kul med alla bilder! Det finns en bildtråd som hör till denna tråd också, för er som inte visste det. Där ser ni fler magar och UL bilder. BF Juni 2014 - Bildtråd
Oj jag äter fyra lingongrova till frukost varje dag och har inte tänkt på att det skulle göra mig extra tjock?? 20 kg tänker jag är helt acceptabelt. Det är där jag tror att jag kommer landa.
Ät, men se till att röra på dig också så går det bra ska du se. Jag går till och från jobbet varje dag samt är på gymmet ett par ggr per vecka. Äter som en häst, inte så mkt godis och sådant, men mycket mackor. Det är snabbt och enkelt. Hittills har jag gått upp 7 kg och jag är i vecka 21.
Ok nu var ju folk ganska ärliga så då ska jag också vara det: äter choklad varje dag....
Vi vet andranamnen, men inte förnamnet än. Sambon har kommit med fler förslag än mig. Jag testar dem i huvudet så får vi se. Han har kommit med ett förslag som sakta växer för mig. Vi är båda svenska, men kan tänka oss ett norsk-klingande namn eftersom bebisen iallafall startar livet i Norge. Det namnet som dykt upp uttalas olika på svenska och norska och av någon anledning gillar jag det :)
Angående barnvagn så köpte vi lägenhet för några dagar sedan så vår budget och ekonomi ser väldigt annorlunda ut fram till bf än innan. Min syster har erbjudit att låna ut deras Emmaljunga city cross. Vi hade egentligen inte tänkt köpa den eftersom den är lite otymplig mitt i storstan, men det är samtidigt en stabil all round vagn och det enda vi behöver köpa in är en quadrolift. Det blir en bra lösning med många sparade slantar till vi är tillbaka på banan och kan köpa en egen vagn :)