• Endrömivitt

Första kuren pergotime okt. 2013

Hej! Det blev fel årtal i förra tråden jag startade, det skulle såklart vara 2013 och inte 2014. Jag har precis fått veta att jag har PCO och jag har nu börjat med primolut nor för att utlösa blödning och därefter ska jag ta min första kur med pergotime enkel dos. Någon som är i samma sits eller liknande och vill följas åt?

• Svar på tråden Första kuren pergotime okt. 2013
  • Glimmra

Hej!
    Jag hoppar in här om jag får :)

Jag har pcos och nästan aldrig någon egen ägglossning.
    Nu har jag ätit primolut nor och är nu på mensdag 2, ska börja med enkel kur pergotime dag 5.
    Bara hoppas att det ger resultat! :)

• Endrömivitt

Längtar1985: Vad trist att det inte gick som du hoppats:( Dum fråga kanske, men hur stora ska äggen vara?

• Endrömivitt

Majken33: välkommen! Jag har precis fått veta att jag har pco och jag äter primolut nor, egentligen har jag inte jättelänge mellan mina blödningar har jag förstått eftersom en del bara har någon gång om året. Men för att vara säker på att jag inom kort kan börja med pergotime gav han mig såna tabletter ändå. Dock tror jag inte jag tar dem fler gånger om det inte tar sig direkt för den mensvärken jag har på nätterna är inte av denna värld:( så jag väntar hellre lite längre. Men menar du att det kan räcka att ta provera för att få igång även ägglossning? Trodde enbart det var för att få blödning så att man sedan kan ta pergotime?

• Endrömivitt

Glimmra: välkommen! Är det första kuren för dig? Jag är klar med primolut nor på torsdag sen blir det pergotime på 5 e blödningsdagen. Hur lång tid tog det innan du fick blödning efter att du slutat ta primolut? Har du också haft hemsk mensvärk? Jag har aldrig upplevt något liknande och då kan jag ha rejält ont av min vanliga mens.

• Glimmra

Endrömivit: Tack! Det är första kuren för den här gången, kan man säga. Åt det för några år sedan och fick äl men blev inte gravid.
    Vi fick lov att ta uppehåll över sommaren då och när det var dags att sätta igång igen så var jag var gravid! En riktig solskens historia, och nu är vår son snart 5 år.
    Sen dess så har vi försökt med ett syskon men det går inte utan hjälp.

Jag började blöda två dagar efter avslutad kur med primolut.
    Jag har lite mensvärk bara, och blöder ganska lite tycker jag.
    När jag väl annars får mens, (typ 1 gång om året) så kommer det mycket mer blod.

Hur länge har ni försökt blivit gravida?

• Längtar1985
    Endrömivitt skrev 2013-10-15 18:46:56 följande:
    Längtar1985: Vad trist att det inte gick som du hoppats:( Dum fråga kanske, men hur stora ska äggen vara?

Jag har fått höra att optimala ägg ska vara mellan 20-22 mm. @Glimmra, vi har försökt i ett år och 3 månader ungefär och detta är min andra kur pergotime
  • Glimmra

@längtar1985 Borde inte dina ägg vara bra om du hade två som var så stora?
    Det borde ju kunna fungera?
    Fick du äl förra omgången pergotime?

• Längtar1985

Ena var 18mm vilket min gyn ansåg va litet och en till på 27mm som hon ansåg vara för stort. Hon var inte så positiv men jag insisterade på att ändå få otrivelle sprutan. Jag tycker oxå att dom borde funka .. Men jag vet inte. Jag har egen ägglossning så jag får pergotime för att kontrollera ägglossningen mer och boosta dom lite

• Glimmra

Längtar1985: Jag håller tummarna för att det tar sig!
    Har era män fått kolla upp sina spermier?

Svar på tråden Första kuren pergotime okt. 2013