• Endrömivitt

Första kuren pergotime okt. 2013

Hej! Det blev fel årtal i förra tråden jag startade, det skulle såklart vara 2013 och inte 2014. Jag har precis fått veta att jag har PCO och jag har nu börjat med primolut nor för att utlösa blödning och därefter ska jag ta min första kur med pergotime enkel dos. Någon som är i samma sits eller liknande och vill följas åt?

• Svar på tråden Första kuren pergotime okt. 2013
  • Endrömivitt

Glimmra: åh vad roligt att höra om er son? Vi hade inte försökt mer 3 månader själva men eftersom jag har så oregelbunden mens så ringde jag till en privat gynmottagning för att få lite hjälp att stabilisera den och när der gjordes ett VUL så såg han direkt att det var pco. Fick dock inte så mycket information, vet inte om jag har någon egen ÄL eller så ibland. Jag har en cykel på mellan 29-40 dagar, har hört och läst att många inte har blödningar mer än någon gång per år. Vet inte om det har någon betydelse för om man har ÄL eller inte. Men hur som helst fick jag tabletter direkt så någon gång i slutet av denna månaden får vi se om jag får ÄL så vi kan försöka.

• Endrömivitt

Längtar1985: Jag har läst om andra här på familjeliv som har ägg på 11 mm och det verkar inte vara omöjligt att bli gravida ändå. Så vi håller tummarna ?

• Glimmra

Endrömivitt: Skönt att du fick tabletter direkt. Du har säkert egen äl ibland eftersom du ändå har mens så ofta.
    Håller tummarna att det blir äl sen!
    När ska du på vul?
    Jag ska dit på dag 12. Det trodde jag var lite väl tidigt, men dom vet väl vad dom gör :)

• Glimmra

Nu pepprar jag den här tråden med frågor här känns det som, men jag är på jobbet och har inget att göra för tillfället :P

Men har ni några andra problem med er PCO förutom att det behövs äl hjälp?

Jag kan tycka att mitt humör kan vara riktigt svajigt, och så har jag ganska mycket hår på benen och armarna.

• Längtar1985
    Endrömivitt skrev 2013-10-15 19:40:28 följande:
    Längtar1985: Jag har läst om andra här på familjeliv som har ägg på 11 mm och det verkar inte vara omöjligt att bli gravida ändå. Så vi håller tummarna ?

Åh vad snällt att du sa det! Blir alltid glad att få höra att hoppet kan finnas
  • Endrömivitt

Ser att när jag gör hjärtan så blir det ett frågetecken istället. Oops. Jag ska också på VUL på dag 12. Verkar vara lite olika vilken läkare man har och säkert beror det på om man har gjort flera försök. Har läst om andra som vart på flera VUL eftersom det första visade för små ägg. Men man får väl hålla på med ÄLstickor med efter antar jag. Kommer nog bli jobbigt för min man att behöva vara pressad att prestera på en viss dag. Var tom jobbigt efter tre månaders försök när vi inte visste om att jag hade pco. Nej, jag har nog egentligen inte några typiska symtom i övrigt, normal vikt, inte jättemycket hår men kanske hade haft lite finare hy utan pco. Får en och annan blämma i ansiktet trots att det var ett tag sen jag var tonåring haha. Kan tänka mig att det är jobbigt med andra symtom :(

• Glimmra

Ja det blir ju så klart jobbigt när man måste "köra" på beställning, men det är ju iaf ett trevlig sätt att umgås på ;)

• Glimmra

Jag lider inte så mycket av mina symptom, förutom att äl krånglar så mycket.

Nu har ju jag haft turen att få ett barn som jag så klart är överlycklig över!
    Men önskan att ge honom ett syskon är väldigt stor.
    Större än jag trodde det skulle vara när vi kämpade med att bli gravida första gången.

Men det är bara att vänta och se, och försöka njuta av varandra också mitt i bebisverkstaden.

• Majken33

Hej igen! 

Endrömivitt: Tack. Njae, alltså min gynekolog sa att med lite tur så kan provera/blödningen/hormonerna pusha igång kroppen så att den fattar eller kommer ihåg hur den ska göra... 

Jag har ju inte haft egen mens på 15 år när jag ätit p-piller så det är kanske inte så konstigt att det tar tid.

Efter att jag slutade med p-piller i oktober förra året fick jag INGEN mens fram till augusti i år, alltså tio månader. Och imorrn har det gått 30 dagar efter förra blödningen så jag har inga större förhoppningar om att det skulle ha funkat för det verkar inte komma någon mens spontant... 

Svar på tråden Första kuren pergotime okt. 2013