• Endrömivitt

Första kuren pergotime okt. 2013

Hej! Det blev fel årtal i förra tråden jag startade, det skulle såklart vara 2013 och inte 2014. Jag har precis fått veta att jag har PCO och jag har nu börjat med primolut nor för att utlösa blödning och därefter ska jag ta min första kur med pergotime enkel dos. Någon som är i samma sits eller liknande och vill följas åt?

• Svar på tråden Första kuren pergotime okt. 2013
  • Längtar1985
    Endrömivitt skrev 2013-10-16 08:58:02 följande:
    Zion: välkommen! Vad spännande med VUL på måndag. Jag längtar tills dess är dags för mig. Samtidigt väldigt nervöst..

Håller tummarna för dig. Det kommer att gå bra :)

Idag är jag på ÄL +4 och Cykeldag 21 efter min andra kur med pergotime. 
  • Moasmostermia

Glimmra: ja de är ju inte de roligaste precis. Har ätit pp förut men de hjälpte inget mot behåringen. Så här är de vaxning och rakning som gäller.

Kul att de blivit några i denna grupp. :D håller mina tummar och tår för er medan jag väntar på att få starta min egna beh.

• zion
    Glimmra skrev 2013-10-16 07:41:47 följande:
    Zion: Hej! Vad spännande, har du några känningar på att äl skulle vara på gång?

Ne Inga alls än men det kanske kommer. Ska börja med ägglossningstester idag och se om dom funkar denna månaden, de tidigare månaderna har det gått bergochdalbana men fick aldrig fullt utslag på testen så hoppas jag får det denna gången.
    Endrömivitt skrev 2013-10-16 08:58:02 följande:
    Zion: välkommen! Vad spännande med VUL på måndag. Jag längtar tills dess är dags för mig. Samtidigt väldigt nervöst..

När ska du på vul? :) håller med om nervositeten, det gäller att inte tänka på det, annars blir jag galen.
  • Glimmra

Riktigt spännande och nervöst med VUL.
    Jag ska på VUL 25/10, men tror inte det kommer finnas nåt moget ägg.
    Förra omgången jag åt pergotime så svarade inte jag på enkel kur, fick äta dubbelkur och det gav mer.
    Men nu ville min nya gyn börja med en enkelkur.

Men man måste ju hoppas, det kan ju bli nåt litet ägg :)
    Håller tummarna för oss alla!

• Majken33

Glimmra: Jag är ju egentligen av den inställningen att det är lättare att anpassa kosten till den vikt man vill ha än att träna bort kilon. Men träning mår man ju bra av på många andra sätt ändå.

Sådana här generella tips skulle vara att 1) Träna något du tycker är roligt, dansa, styrketräna, skidåkning eller springa? 2) Ha en morot i form av att anmäla dig till något slags lopp du ska genomföra. Det sporrar många - men passar inte alla... 3) Att inte ha för höga mål eller krav på sig själv till en början utan att öka gradvis. Det är enkelt att gå ut hårt i början när viljan och motivationen finns men så kanske det bara räcker några veckor...  4) Använd en kalender och skriv upp träning eller bocka för de dagar när du genomför det du planerat. Det blir en klapp på axeln till sig själv att man faktiskt gjort det man bestämt sig för. 

• Majken33

Hej zion! Har du också PCO/PCOS? Jag har hört att ägglossningstester inte fungerar på oss... (?) Spännande i vilket fall, lycka till! 

• Majken33

Innan jag började läsa här på familjeliv trodde jag ganska naivt att det var en enkel behandling med Pergotime och att jag troligen skulle bli gravid direkt om jag fick den medicinen... men nu börjar jag ju inse att det (tyvärr) inte funkar så. Har pratat med min sambo och vi kom överens om att jag ska ringa min gynekolog imorrn och så är det väl lika bra att sätta igång! :) *känns spännande* Tungan ute

• Glimmra

Tack Majken33 för tipsen!
    Ska försöka hitta nåt som känns kul så man blir riktigt motiverad att hålla igång med träningen.

Och visst är det lika bra att sätta igång med pergotime direkt, det kan ju ta tid. Ska bli spännande att följa din resa :)
    På fredag ska jag börja med min kur.

• zion
    Majken33 skrev 2013-10-16 19:45:42 följande:
    Hej zion! Har du också PCO/PCOS? Jag har hört att ägglossningstester inte fungerar på oss... (?) Spännande i vilket fall, lycka till! 

Hej jag har pco, jag har ingen anning om äl-test funkar på oss men kan alltid vara kul att testa! Tack :)
  • Endrömivitt

Idag tog jag sista tabletten med primolut nor, väldigt skönt att den delen är över för denna gången. Nu inväntar jag blödningen och på dag 5 börjar jag med pergotime.

Svar på tråden Första kuren pergotime okt. 2013