• Endrömivitt

Första kuren pergotime okt. 2013

Hej! Det blev fel årtal i förra tråden jag startade, det skulle såklart vara 2013 och inte 2014. Jag har precis fått veta att jag har PCO och jag har nu börjat med primolut nor för att utlösa blödning och därefter ska jag ta min första kur med pergotime enkel dos. Någon som är i samma sits eller liknande och vill följas åt?

• Svar på tråden Första kuren pergotime okt. 2013
  • Glimmra

Skönt att primoluten är klar! :)

Men visst går tiden så långsamt när man bara väntar och väntar på den där ägglossningen!

Jag börjar med pergotime i morgon :)

• Moasmostermia

Jag vill också! Haha jag bara väntar å väntar på de 31:a hela året har gått fort men att få den 31:a tar ju evigheter!

• Majken33

Vad spännande för båda er, endrömivitt och glimmra! :) 

Jag undrar, är Primolut typ samma som Provera?

Jag behöver förresten rådgivning. Jag åt en kur Provera och fick sedvanlig blödning. Sen har jag väntat och skulle se om jag kunde få "egen" mens men den kommer inte. 

Jag skulle ha frågat min läkare men det fanns ingen tid och jag skulle bli kallad under november (trots att det är privat klinik?). Men nu är jag för rastlös att bara vänta utan att göra något...  Så nu funderar jag på att äta en kur till Provera. Men när kan jag äta den? Nu direkt? Jag har ju ingen egen cykel och har inte koll på dagar och sånt. Vad tror ni? 

• AnnaStedt

Hoppar in här! Kört första kuren Pergotime utan lycka. Ska köra igång med kur nr 2 på söndag - förhoppningsvis går det bättre den gången!

• Glimmra

Jag vet inte alls vad som är skillnaden mellan primolut och provera.

Jag har endast använt mig av primolut och då fått ätit två tabletter om dagen i 10 dagar.

Så jag har ingen aning om ifall du borde ta en omgång till med provera.

Kanske är bäst att vänta tills du pratat med läkaren även fast det är SÅ himla jobbigt med all väntan.

Hej Annastedt!

Fick du äl första kuren? Håller tummarna att det lyckas nu!

• Endrömivitt

Majken33: jag vet inte vad skillnaden är, det är första gången för mig. Men för mig verkade det inte vara ett alternativ att få igång kroppen på egen hand så jag fick pergotime utskrivet direkt. Slutade med primolut i torsdags och går och väntar på att mensen ska börja. Trodde aldrig att jag skulle gå och längta efter den:)

• Glimmra

Hur går det för alla? :)

Själv är jag på dag 3 med pergotime. Har inte kännt av några biverkningar som jag läst att en del får.

• Endrömivitt

Glimmra:Jag går och väntar på att få mens, inte så ofta man gör det kanske hihi.. Den skulle komma 2-3 dagar efter att man slutat äta primolut. Idag är det dag 3 men inget än så länge. Har mensvärk till och från så jag hoppas den kommer imorgon. Skönt att du har sluppit biverkningarna, har också läst att de kan vara rätt jobbiga.

• Längtar1985
    Glimmra skrev 2013-10-20 10:00:44 följande:
    Hur går det för alla? :) Själv är jag på dag 3 med pergotime. Har inte kännt av några biverkningar som jag läst att en del får.

Jag är på cd25 idag ÄL+8 och hoppas för allt jag kan att jag inte får min mens denna månad och att jag lyckas plussa på pergotime kur nummer två trots att mina ägg inte hade optimal storlek enligt VUL.
  • Glimmra

Längtar1985: Jag håller min tumme så hårt jag kan för dig! Hoppas det lyckades! :)

Svar på tråden Första kuren pergotime okt. 2013