• Jenkis

Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014

Finns det några som precis börjat sin behandling eller som är på gång att börja snart? Vore kul om vi kunde följas åt.

Jag väntar på spraystart och kommer förmodligen få min donation efter nyår. 

• Svar på tråden Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014
  • Redan47

Jenkins, det låter betryggande. Långa resor blir det! Skönt med VUL nästa vecks!

Oyret , pluss fortfarande , vänta på ditt VUL , kom ihåg progestoron o c vitamin om du blöder. Och vila !!!! Häng i.

• Pyret77

Har inte gjort något test ännu sa göra det tidigast den 8 mars ..

Irma01 skrev 2014-03-02 17:33:54 följande:
    Pyret, sluta inte hoppas innan TD. När har du TD?

• Pyret77

Har inte gjort testet ännu 8 mars är tidigast .. Ja det är väll bara att fortsätta med medicinerna åh hoppas :)

Redan47 skrev 2014-03-02 17:42:44 följande:
    Jenkins, det låter betryggande. Långa resor blir det! Skönt med VUL nästa vecks!

Oyret , pluss fortfarande , vänta på ditt VUL , kom ihåg progestoron o c vitamin om du blöder. Och vila !!!! Häng i.

• villsågärna38
    Jenkis skrev 2014-03-02 16:46:43 följande:
    Det är bättre med blödningen. Den ebbade ut redan igår. I natt har jag haft växtvärk (antar jag) igen, men utan att blöda. Skönt! Får åka 22 mil t.o.r. om jag skall göra VUL tidigare. Det är ju kris i mitt landsting... På onsdag är det riktiga VUL:et.

Har du vulet på onsdag så förstår jag att du väntar. Men jobbigt om nåt skulle hända. Finns det ingen privat gyn med landstingsavtal heller någorlunda nära? Kram
  • Redan47

Vaginalt ultraljud och testdag . Testdag kan vara hcg prov / blodprov eller kissa sticka.

• Pyret77

Tack 😊

Redan47 skrev 2014-03-02 18:23:29 följande:
    Vaginalt ultraljud och testdag . Testdag kan vara hcg prov / blodprov eller kissa sticka.

• Malma

Hej,

Här hittade jag en söt barnbok som förklarar för små barn hur de kommit till via äggdonation. Den är tyvärr på engelska men det spelar nog inte så stor roll, den är lättläst.... Den har prisats i USA av barnpsykologer.

www.carolinanadel.com/DonorEgg/index.html

Någon annan som har tips på hur ni lägger upp eller redan har lagt upp samtalet med era barn, med närmsta familjen och omgivningen tex dagis, skola?

Tar tacksamt emot tips om annan litteratur som rör Äggdonation och barn.

Svar på tråden Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014