• Jenkis

Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014

Finns det några som precis börjat sin behandling eller som är på gång att börja snart? Vore kul om vi kunde följas åt.

Jag väntar på spraystart och kommer förmodligen få min donation efter nyår. 

• Svar på tråden Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014
  • villsågärna38
    NinaCamilla skrev 2014-03-10 20:31:38 följande:
    Hcg 3470 alltså dubblat sedan i fredags. Hoppas att det duger till Serum och Penny nu kan jag andas igen! Kram

Men det är ju jättebra!! Det är bara precis i början det ska dubbleras varje dag fick jag lära mig då vi testade. När det gått nån vecka så låter det som ett jättebra värde Kram
  • Zinfandel

Juliette: IL är en svensk produkt :) som i allra högsta grad är en medicin som mest används till prematura, anorektiker och cancer. Det krävs en ingång i armvecket som jag inte tycker man ska laborera med själv omman inte är sjuksköterskeutbildad, det är alltså inte samma sak som att ge en subkutan eller intramuskulär injektion. En del anser att den även ska blandas med na och det ska ges under minst en timme. Var noggrann med om du tål soja och äggvita eller ej!

• Juliette F
    Zinfandel skrev 2014-03-10 22:30:32 följande:
    Juliette: IL är en svensk produkt :) som i allra högsta grad är en medicin som mest används till prematura, anorektiker och cancer. Det krävs en ingång i armvecket som jag inte tycker man ska laborera med själv omman inte är sjuksköterskeutbildad, det är alltså inte samma sak som att ge en subkutan eller intramuskulär injektion. En del anser att den även ska blandas med na och det ska ges under minst en timme. Var noggrann med om du tål soja och äggvita eller ej!

Nu har jag suttit X antal timmar o läst i Greklandtråden - inser att IL inte är någon barnlek, och inte funkar att ge sig själv.. Skäms Jag tål både ägg och soja, och ska diskutera bl a immunologi med Penny efter att hon sett mitt hälsoformulär, samt de mängder av blodprover jag gjort bara i år.

Finns det bra belägg för att IL verkligen ger fler plus? Dum fråga kanske, men såg att det kostade 3000 kr per behandling, så man vill ju veta...jag vet ju inte ens om jag har riktiga immunproblem - är sjuk (förkyld, influensa) i bland, har mensvärk, ryggont då och då osv.

Men embryor implanterar inte i mig, vilket Serum tror berott på ureaplasman. Har iofs en autoimmun sjukdom, men har hittat en amerikansk läkare som är övertygad om att ureaplasma är orsaken till många autoimmuna sjukdomar - om inte alla. Man blir heeelt snurrig av all info.... Förvånad Vad är hönan och vad är ägget? Hur hittar man ut ur denna labyrint o fram till plusset?Obestämd

Har varit såå trött idag, så jag har inte orkat fylla i formuläret till Serum som lovatSkäms. Vi har börjat med vår hästkur antibiotika ikväll, 25 + 40 dagar, och jag leter runt efter oregano-olja att beställa hem. Höga förväntningar på att allt detta ska ge resultat!! Solig
  • Zinfandel

Atentråden är väl bästa belägget ;) men såklart är det ingen mirakelmedicin som funkar på alla. Finns mååånga studier i ämnet. Det verkar obalanserande på immunförsvaret och innehåller fetter som är essentiella för reproduktion. Jag betalar 165 kr/påse och min vc sätter det gratis så det är inte alla som betalar så dyrt. Ureaplasma & immunologi kan hänga ihop så jag tror det är ett vettigt spår att fortsätta på.

• Redan47

Zinfandel; nyfiken är jag på hur du bar dig åt med VC ? Beställde du tid för ett medhavd dropp- alltså vad säger man?

Fick idag motstånd från en orovtagare att ta infektionssjukdomar på mannen inför ÄD- då en läk på fertilitetsklinik, som man trodde var remitterande, säger nej jag tillåter inga ÄD över 45år. Så då bistår inte hon med remisser el recept. Nu fick vi igenom det ändå, då jag belyste att vi betalar ju er så vad har hon med det att göra- när jag kan göra prover via werlab...? ( Men inte i Vår stad ) jSg tycker det är obehagligt denna subjektivitet - att en gynläk personligen kan få hindra oss ....likaså hjälpa oss. Har jag inte rätt att göra vad jag vill med mig i min kropp. Vad ät det för överförmyndarfadoner?

• NinaCamilla

Tackar för länken! Jag blöder nu rejält klarrött och Penny säger ingen hurraa innan vi har sett en hinnasäck. Ringer idag till sjukhuset om jag ska vara orolig eller inte.

• villsågärna38
    NinaCamilla skrev 2014-03-11 06:27:13 följande:
    Tackar för länken! Jag blöder nu rejält klarrött och Penny säger ingen hurraa innan vi har sett en hinnasäck. Ringer idag till sjukhuset om jag ska vara orolig eller inte.

Usch va jobbigt! Bra att du ringer. Hoppas du får göra ett vul redan idag. Behöver inte vara kört för att du blöder rött. Håller tummarna! Kram
Svar på tråden Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014