• Jenkis

Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014

Finns det några som precis börjat sin behandling eller som är på gång att börja snart? Vore kul om vi kunde följas åt.

Jag väntar på spraystart och kommer förmodligen få min donation efter nyår. 

• Svar på tråden Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014
  • villsågärna38
    NinaCamilla skrev 2014-03-11 19:44:31 följande:
    Jag ringde till sjukhuset och skulle avvakta till ultra imorgon eftersom jag inte har ont. Jag blöder mer ikväll och verkligen vill inte förlora alla 3! Alla säger dock att lite blodbad kan man få men vet inte vad är normalt heller. Aldrig varit gravid i mina 42-år! Svårt att ta progesteron när det rinner ut. Njaa, sambon är positiv men jag mindre positiv. Imorgon hoppas jag att vi vet mer. Det blir nog en sömnlös natt.

Usch va jobbigt men bra att du inte har ont. Jag blödde till och från i ett par veckors tid med dottern. Både brunt och rött. Behöver inte alls vara kört. Det är mkt vanligare med blödningar när man gör ÄD också. Bra att ha i åtanke. Håller tummarna inför imorgon!! Kram
  • Juliette F
    NinaCamilla skrev 2014-03-11 19:44:31 följande:
    Jag ringde till sjukhuset och skulle avvakta till ultra imorgon eftersom jag inte har ont. Jag blöder mer ikväll och verkligen vill inte förlora alla 3! Alla säger dock att lite blodbad kan man få men vet inte vad är normalt heller. Aldrig varit gravid i mina 42-år! Svårt att ta progesteron när det rinner ut. Njaa, sambon är positiv men jag mindre positiv. Imorgon hoppas jag att vi vet mer. Det blir nog en sömnlös natt.

Angående progesteron: Om det är vaggisar så kan du ta dem oralt eller analt också. Det sa dom på min klinik. Hoppas det går bra för dig!
  • lelle75

Nina Camilla, stort lycka till på UL imorgon. Jag tänker på dig, vet precis hur det är att pendla mellan hopp och förtvivlan!

Idag har jag plussat för tredje gången efter ÅD så nu börjar min dramatiska resa, hmm vi får väl hoppas att den inte blir så dramatisk denna gång, känner verkligen igen mig i det du berättar NinaCamilla.

Jag har haft två missfall tidigare pga av för lågt progesteron. Dessvärre var mitt progesteron för lågt idag och jag måste öka på dosen ytterligare.

Är det ngn av er som tar progesteron endast oralt, vilket sort i sådana fall och hur mycket tar ni varje dag? Eller hur får ni ert upptag av progesteron? Har ni kollat era prog.värden?

• villsågärna38
    lelle75 skrev 2014-03-11 21:36:24 följande:
    Nina Camilla, stort lycka till på UL imorgon. Jag tänker på dig, vet precis hur det är att pendla mellan hopp och förtvivlan! Idag har jag plussat för tredje gången efter ÅD så nu börjar min dramatiska resa, hmm vi får väl hoppas att den inte blir så dramatisk denna gång, känner verkligen igen mig i det du berättar NinaCamilla. Jag har haft två missfall tidigare pga av för lågt progesteron. Dessvärre var mitt progesteron för lågt idag och jag måste öka på dosen ytterligare. Är det ngn av er som tar progesteron endast oralt, vilket sort i sådana fall och hur mycket tar ni varje dag? Eller hur får ni ert upptag av progesteron? Har ni kollat era prog.värden?

Jag vet en tjej som var i liknande sits som dig. Progesteron vaggisar analt fick till slut upp hennes värde. Tar du även cortison och blodförtunnande? Kram
  • NinaCamilla

Lelle75: Grattis till plusset. Min klinik ville att jag tog progesteron värden vid hcg-värden och hörde att det var okej, 31 och 21. Jag tar utrogestan vaginatorer som jag köpte från Grekland. Försökte fråga om crinone som har hemma här men kliniken gillar bättre utrogestan som kan ta både oralt och vaginalt. Jag hoppas att din pluss går nu hela vägen! Kolla progesteron värde oxå. Kram

• lelle75
    villsågärna38 skrev 2014-03-11 21:47:15 följande:

Jag vet en tjej som var i liknande sits som dig. Progesteron vaggisar analt fick till slut upp hennes värde. Tar du även cortison och blodförtunnande? Kram
    Tack snälla :) Jag tar dem rektalt men det verkar inte hjälpa, eller kanske gick jag på toa för snabbt imorse efter att jag tagit den, hoppas bara att det var tillfälligt lågt. Så du vet ngn mer som tog det rekalt, eller är det kanske mig som du har läst om tidigare? Jag tar även kortison och fragmin. Kram
  • villsågärna38
    lelle75 skrev 2014-03-11 21:56:05 följande:
    Tack snälla :) Jag tar dem rektalt men det verkar inte hjälpa, eller kanske gick jag på toa för snabbt imorse efter att jag tagit den, hoppas bara att det var tillfälligt lågt. Så du vet ngn mer som tog det rekalt, eller är det kanske mig som du har läst om tidigare? Jag tar även kortison och fragmin. Kram

Nä det är en väninna till mig Har tagit det rektalt ibland jag med om jag varit på språng. Testat Lutinus annars? Kram
  • lelle75
    NinaCamilla skrev 2014-03-11 21:51:50 följande:
    Lelle75: Grattis till plusset. Min klinik ville att jag tog progesteron värden vid hcg-värden och hörde att det var okej, 31 och 21. Jag tar utrogestan vaginatorer som jag köpte från Grekland. Försökte fråga om crinone som har hemma här men kliniken gillar bättre utrogestan som kan ta både oralt och vaginalt. Jag hoppas att din pluss går nu hela vägen! Kolla progesteron värde oxå. Kram
    Tack så mycket NinaCamiila! :)

Hade du 31 ng och 21 ng i progesteron, i sådana fall var det bra? I Sverige mäter man oftast i nmol och då ska man ligga minst på 60 nmol, just när man gör ÅD.

Här kan du räkna om ditt värde, kolla så att du ligger rätt. Det tog mig två ÄD innan jag förstod att min klinik hade andra enheter som de mäter i.

www.endmemo.com/medical/unitconvert/Progesterone.php

Mitt värde har legat vid 80-95 vid två tillfällen, vid insättning och förra veckan men idag gick det ner till 35 nmol, inte bra alls. Så man kan ta utrogestan oralt, kan man få det i sverige?
  • Redan47

Grattis lelle!!! Visst är det svårt att ropa hej...., men nog ska du unna dig glädjen av ett plus! Det är början på nästa fas!

Jag har knaprat utrogest 800mg efter transfer- kommer upp i 300-500 progestoron värdet. Kommer nog inte ta så mycket om jag förstod Aten nästa gång. För jag blir ju trött seg som kola. Och kroppen svara på medicin och så högt behöver det inte vara.

Svar på tråden Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014