• Jenkis

Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014

Finns det några som precis börjat sin behandling eller som är på gång att börja snart? Vore kul om vi kunde följas åt.

Jag väntar på spraystart och kommer förmodligen få min donation efter nyår. 

• Svar på tråden Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014
  • lelle75
    Redan47 skrev 2014-03-11 22:38:14 följande:
    Grattis lelle!!! Visst är det svårt att ropa hej...., men nog ska du unna dig glädjen av ett plus! Det är början på nästa fas!

Jag har knaprat utrogest 800mg efter transfer- kommer upp i 300-500 progestoron värdet. Kommer nog inte ta så mycket om jag förstod Aten nästa gång. För jag blir ju trött seg som kola. Och kroppen svara på medicin och så högt behöver det inte vara.
    Tack Redan :) ja precis, man vet ju hur det har gått de andra gångerna.. så man kan inte vara glad fullt ut ännu.

Vet du om man kan få tag på utrogest i sverige? Hur många mg finns det i varje tablett?
    Oj, vilka härliga progvärden du hade :) om jag ändå kunde absorbera det där progesteronet..

Kan ngn rekommendera progesteron som man kan ta oralt som finns i sverige, gärna med en hög dos i :)
  • lelle75
    villsågärna38 skrev 2014-03-11 21:59:30 följande:

Nä det är en väninna till mig Har tagit det rektalt ibland jag med om jag varit på språng. Testat Lutinus annars? Kram
    Japp, 12 lutinus tabletter vaginalt förra gången, funkade inte alls på mig, det var först på slutet, några dagar innan missfall som jag började med prog MIC rektalt och då sköt värdet i höjden :)
  • lelle75
    lelle75 skrev 2014-03-11 22:46:00 följande:
    Japp, 12 lutinus tabletter vaginalt förra gången, funkade inte alls på mig, det var först på slutet, några dagar innan missfall som jag började med prog MIC rektalt och då sköt värdet i höjden :)
    Alltså 12 lutinus om dagen..
  • villsågärna38
    lelle75 skrev 2014-03-11 22:46:00 följande:

Aha, ja då är det nog det bästa för dig!! Håller tummarna!! Kram
  • lelle75
    villsågärna38 skrev 2014-03-11 22:47:00 följande:

Aha, ja då är det nog det bästa för dig!! Håller tummarna!! Kram
    Tack snälla, kram!
  • NinaCamilla

Tackar Lelle, kanske mina progesteron värden har varit för långt. Jag tänkte inte alls på det och gav endast 31 och 21 till kliniken. Jag har blödigt rejält nu i natt och grav.symptom avtagit så att jag har inte så mycket hopp på UL idag.

• Frk Röd

lelle75: grattis till plus!! Hur mycket cortison tar du och när började du med det!
    Utrogest finns bara som licenspreparat i Sverige.

• NinaCamilla

Lelle: Jag tittade precis på mina värden och de är nmol och då har dem skjunkit från 31 till 21 i 2 dagars mellanrum. Borde värden vara 60 vid ÄD? Min egen gyn här i Sverige tyckte inte om att skriva remiss till progesteron men jag förstår nu varför det är viktig för kliniken. Kanske har jag inte fått tillräcklig med progesteron. Utrosgestan har jag köpt från Grekland och har funkat utmärkt. Crinone och mic har jag provat förut men ingen annan klinik har brytt om progesteron-värden än den grekiska kliniken. Om det är så viktig, varför får man ingen info?

• Irma01

Hej tjejer,

Lelle75 grattis, även om jag förstår precis att du har svårt att glädjas helt med tanke på dina tidigare erfarenheter. Håller alla tummar att det går vägen!

NinaCamilla, tänker på dig och håller tummarna hårt att UL visar ett (eller flera) tickande hjärta.

• Fruhn

Hälsningar, gratulationer och pepp från en äggdonationsmamma hemma på föräldraledighet. Tänker på er och håller tummarna mellan blöjbytena :)
    Kram

Svar på tråden Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014