• Jenkis

Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014

Finns det några som precis börjat sin behandling eller som är på gång att börja snart? Vore kul om vi kunde följas åt.

Jag väntar på spraystart och kommer förmodligen få min donation efter nyår. 

• Svar på tråden Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014
  • swede

NinaCamilla, åh vad jag blir ledsen att höra vad du går igenom. Massor med styrkekramar till dig! Och du...NinaCamilla...ge inte upp! Jag ska tänka på dig massor och hoppas verkligen att du får behålla äggstocken nu...den ska nog gå! Massor med kramar till dig och var stark!

• Frk Röd

Så himla jobbigt för dig NinaCamilla. Ta hand om dig så gott det går. Styrkekram

• lelle75
    NinaCamilla skrev 2014-03-17 16:50:40 följande:
    Jag har endometrios och de tog bort vänster äggstocken pga.inflammation på den. Jag har endast höger kvar men nu ryker äggledaren - hoppas jag bara den och inte äggstocken. Det har jag sagt till läkaren iaf. Så mycket otur på hela resan vägen och börjar tappa hoppet om ett barn.
    Inte ge upp nu, du blev ju trots allt gravid så det kan du säkerligen bli igen :) Tänker på dig att du ska behöva gå igenom allt det här jobbiga, önskar dig all lycka på alla sätt! Kram
  • NinaCamilla

MrsCecilia: Tackar för glada nyheter och grattis! Du ger mig hopp.

Tackar alla för styrkekramar! Jag är jätte nervös inför operation även om det här blir min 4 op. Hoppas att det blir bra och de tar bort embryon som har hamnat fel utan stora skador.

• villsågärna38

Det kommer säkert att gå jättebra NinaCamilla men förstår att du är nervös. Blir det idag? Kan MrsCecilia så kan du med!! Du vet ju nu att du kan bli gravid. Det är ju ett jättesteg framåt. Kram

• Redan47

Ninacamilla : beundrar ditt mod o styrka. Jag tror inte man blir mer van, mindre orolig ju fler op. Man behöver göra. Jag skulle nog bli mer rädd. Jag gjorde en liten op borttagning av cellförändringar, undersökning innan och fram till op. Gjorde mig rädd orolig att lägga upp mig i en gyn stol. Varje gång nu behöver kG lägga ner mycket energi på att slappna av, för nu är det som livmodern spänner sig autom så jag behöver försöka tänka mig att släppa musklerna.

Du kommer snart vara oå banan igen med ett nytt ÄD försök! Ha målet med dig! Kram

• Redan47

Ninacamilla : beundrar ditt mod o styrka. Jag tror inte man blir mer van, mindre orolig ju fler op. Man behöver göra. Jag skulle nog bli mer rädd. Jag gjorde en liten op borttagning av cellförändringar, undersökning innan och fram till op. Gjorde mig rädd orolig att lägga upp mig i en gyn stol. Varje gång nu behöver kG lägga ner mycket energi på att slappna av, för nu är det som livmodern spänner sig autom så jag behöver försöka tänka mig att släppa musklerna.

Du kommer snart vara oå banan igen med ett nytt ÄD försök! Ha målet med dig! Kram

• Jenkis
    NinaCamilla skrev 2014-03-17 16:50:40 följande:
    Jag har endometrios och de tog bort vänster äggstocken pga.inflammation på den. Jag har endast höger kvar men nu ryker äggledaren - hoppas jag bara den och inte äggstocken. Det har jag sagt till läkaren iaf. Så mycket otur på hela resan vägen och börjar tappa hoppet om ett barn.
    Så kändes det för mig med efter vår resa i somras... Inga ägg i frysen, leta rätt på donator, åldern emot mig. Som en lodrät bergvägg framför mig...

Men så efter några månader och försöka ta ett steg i taget, så kom hoppet igen! Det är helt ok att känna att det är hopplöst! Förmodligen vänder det när du har fått tillbaka din vardag igen.

Du är både stark, tuff och modig! Men ibland behöver man vara svag. Helt OK!
  • callimero

Håller tummarna för dig NinaCamilla, hoppas det går så bra som det bara kan nu. Kram på dig.

Svar på tråden Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014