Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014
Finns det några som precis börjat sin behandling eller som är på gång att börja snart? Vore kul om vi kunde följas åt.
Jag väntar på spraystart och kommer förmodligen få min donation efter nyår.
Finns det några som precis börjat sin behandling eller som är på gång att börja snart? Vore kul om vi kunde följas åt.
Jag väntar på spraystart och kommer förmodligen få min donation efter nyår.
NinaCamilla, tänker på dig och hoppas att allt går bra nu med operation.
Visst är det så att trots allt vi måste kämpa mot, alla svårigheter, hinder osv så hittar man en styrka hos sig själv som man inte trodde att man hade.
Som andra har skrivit, du vet nu att du kan bli gravid, det är ett stort steg framåt!
Under alla våra försök som misslyckades gång på gång tänkte jag att det var min immunförsvar som spökade och att det aldrig skulle gå vägen, jag hade ju haft en immunförsvar sjukdom så det var tyvärr det jag trodde.
Sedan gjorde vi en till ÄD, och jag börjar blöda innan TD. Trots det så tog jag testet, och det var +. Jag fick missfall men i den sorgen kunde jag se att detvar inte som jag hade trott, den hade fastnat... Det tog dock nästan 1 år för mig att hitta orken och modet igen men till slut så... Visst allt kan fortfarande hända, menb så långtharvi aldrig kommit.
Håller tummarna för dig. Kram
Idag är en mycket bra dag, fick besked om att min ureaplasma är borta och att mitt progesteron är mycket högt. Fick ingen exakt siffra, bara att det var större än 125 nmol, så nu kan jag nog sänka mitt enorma intag igen och sluta oroa mig för detta, nu finns det inget som kan stoppa mig :) Mitt hcg ökar som det ska, dubbleras var 48 timme, det känns som om att det är våran tur nu för vi har haft en förfärlig otur med både det ena och det andra..
ANGÅENDE PROGESTERON MIC 400 MG.
Har kontaktat läkemedelsföretaget som har berättat att man fortfarande kan få tag i detta. Du ber bara läkaren att skriva extempore på receptet. Sedan lämnar man in receptet på apoteket som beställer in det och det tar ngn vecka innan de får in det, det blir även med förmån så det går på högkostnadsskyddet. Detta enligt info från APL, hoppas att den stämmer. Om ngn prövar så uppdatera gärna mig om det funkar.
Kom ihåg alla att se till att få ert progesteron testat vid några tillfällen efter transfer och att det ska ligga på minst ca 60-65 nmol eller 20 ng. Om du har lågt progesteron, pröva att ta progesteron MIC 400 mg rektalt (i stjärten), det var det enda som funkade för mig, jag tog inte upp progesteronet vaginalt.
Lelle, vad skönt att allt ser bra ut ☺ försök slappna av och njuta av graviditeten nu 😊
Lelle: Jag tackar för att du skrev nmol och ng och förklarade. Tyvärr blev det en dyr läxa och för sent för mig. Skönt att dina värden är nu i ordning. Försök slappna av även om det är svårt! Nu måste det gå vidare. Tackar för all pepptalk. Det behövs när alla nära och kära är nervösa inför operation och jag med. Kram!
Graviditeten sitter antingen i ledaren eller äggstocken. Väntar på operation och i värsta fall blir jag av allt. Njaa ur äggdonation synvinkeln behöver jag bara livmoder men det känns. Nu väntar jag att operationsbord blir ledig åt mig.
Stooooor kram NinaCamilla och lycka till
Ninacamilla; usch det verkar nervigt ändå. Och hur länge ska du behöva vänta då!!! Syns det inte på UL var det sitter ?
Min dag i Aten: omvälvande, intressant . Inga klamydia bakterier eller ureaplasma!!! Aquascan mycket bra! Så hyst - läggs på hyllan. Istället förbereds jag för ET - mycket snart. Medicinering påbörjad. VUL på fredag igen sedan får vi se vad den visar för utveckling på slemhinnan. Penny satsar gärna på denna i naturlig cykel. Ägg ligger o väntar cd8. Dvs ägglossning på gång. ÄD - ja.
Heja Redan, det låter mycket bra! :) Kör så det ryker!
Nä men fy NinaCamilla!! Tänker på dig! Kram