Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014
Finns det några som precis börjat sin behandling eller som är på gång att börja snart? Vore kul om vi kunde följas åt.
Jag väntar på spraystart och kommer förmodligen få min donation efter nyår.
Finns det några som precis börjat sin behandling eller som är på gång att börja snart? Vore kul om vi kunde följas åt.
Jag väntar på spraystart och kommer förmodligen få min donation efter nyår.
Tackar alla för peppningen. Faran är inte över än. Bukgraviditeten är 0,1% chans så att vi får se hur det här slutar. Uppföljning på måndag och mer cellgifter. Hcg stiger. Kram
NinaCamilla, kan man köpa utrogestan, clexanne mm på apotek i Aten utan recept eller måste man få recept från kliniken? Förra gången jag åkte från Aten så var det inga problem i säkerhetkontrollen med handbagaget fullt av sprutor och medicin, men man vet ju aldrig hur det blir nästa gång. Hur har du gjort? har du tagit medicinen i handbagaget eller ha du checkat in allt i resväska?
Frk Röd: Jag köpte allt från kliniken med inköpspris och de skrev ett intyg till säkerhetskontroll. Ingen tittade på den dock men jag informerade att jag hade medicin. Gick hur smidigt som helst. Jag vet inte om recept men i Grekland brukar det gå utan nästan allt. Utrogestan ska du köpa massor om man behöver ta 4-6 per dag.
Hur har det gått för dig NinaCamilla? Hoppas att du slipper operation. Tänker på dig! Kram
Det går inte bra. Titthålsoperation är gjort men de kunde inte ta bort grav som sitter i bukhålen. De ger mig cellgifter nu men Hcg stiger fortfarande. Läkare skakar sitt huvud och säger: Jag vet inte vad ska vi göra! Vi får diskutera. Grekiska läkare säger att de måste göra magnetröntgen och kolla vad den sitter men det får jag inte. Hon vill oxå att de ska göra laproskopi men läkarna här hävdar att de inte kan. Det känns att jag förbli barnlös resten av mitt liv om de börjar rota och öppna min buk. Imorn ringer jag patientombud och försöker komma till en annan sjukhus. Tanken att det finns något i mig som växer i buken ger mig dödsångest. Hjälpen inte att läkaren vet ingenting! Hoppas att någon annan har glada nyheter här... Vill ha drömmen levande.
Nina: Åk till Grekland eller någonanna stans där du kan få detta gjort. Så får du göra upp med FK efter. Enlgt EU , vill jag minnas du kan ta vård var du vill i EU. Skicka faktura därefter. Ditt liv din hälsa är ditt ansvar. Du behöver lita på dig själv, lyssna på dig själv och på vad din kropp säger. Även om det skulle kännas svårt rent ekonomiskt i nuläget, så kommer det ordna sig också, med tiden. DU kommer levande ur detta! Jag förstår din vanmakt, känslan att vara i andras händer, som ska vara utbildade och experter, men inte känna tillit. ÅK!!! Ta vård där den finns! Detta kan inte vänta hur länge som helst. Du far också illa av cellgiftsbehandling.
God nyhet, jag åker till aten igen på fredag för en transfer redan på lördag!!! Ja herregud vad allt gick fort. Jag råkar ju helt plötsligt ha en cykel som passar med en donator och slemhinnan svarade till slut på den vaginala "östrogenduschen". P tror på teorin att min slemhinna är bidragande plus att de tidigare( detta har jag räknat ut utifrån hennes dialog) transfer gjorts för sent, implantations fönstret har varit stängt! NU idag ägglossar båda jag och donator...blactocyt på lördag! Detta är de goda nyheter jag kan sprida idag. Detta blir mitt 4e försök. Så vi valde bort hysto i nuläget, och gör det med ett snitt om detta inte skulle gå vägen denna gång. Vi hade lång överläggning. Jag har blivit en fena på clexane sprutorna, tar 2ggr/dag. senaste 2 ggr inte ett märke! hihi, midwife sa på ett sätt, penny på ett annat, då gick jag in på nätet o kolla vad clexane sa....det blev en medel väg mellan alla 3 sätt.
Redan: Lycka till nu och njut varma värmen i Grekland. Jag kan rekommendera akupunktur i samband med ET som kostar 100 européns är värd varje eur. Kram