• Jenkis

Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014

Finns det några som precis börjat sin behandling eller som är på gång att börja snart? Vore kul om vi kunde följas åt.

Jag väntar på spraystart och kommer förmodligen få min donation efter nyår. 

• Svar på tråden Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014
  • villsågärna38
    Redan47 skrev 2014-03-19 14:40:04 följande:
    Ninacamilla; usch det verkar nervigt ändå. Och hur länge ska du behöva vänta då!!! Syns det inte på UL var det sitter ? Min dag i Aten: omvälvande, intressant . Inga klamydia bakterier eller ureaplasma!!! Aquascan mycket bra! Så hyst - läggs på hyllan. Istället förbereds jag för ET - mycket snart. Medicinering påbörjad. VUL på fredag igen sedan får vi se vad den visar för utveckling på slemhinnan. Penny satsar gärna på denna i naturlig cykel. Ägg ligger o väntar cd8. Dvs ägglossning på gång. ÄD - ja.

Oh va spännande!! Här händer det saker Heja!! Hoppas det går bra nästa vecka. Kram
  • NinaCamilla

Redan: vad skönt att allting rullar på och att ni är i goda händer. Jag är så lycklig för er och hoppas på att det går helaaaa vägen.

• NinaCamilla

Operation är gjort men det är jätte dåligt att fick inte träffa någon läkare utan fick tjuvlyssna hur hade det gått till. Tydligen raggarn sitter så tokigt till att de inte kunde operera helt utan använde cellgift. Vet inte om jag har något kvar i höger sida utan måste vänta tills imorn. Cellgift skulle vi undvika sa kliniken i Grekland och nu hoppas jag att vi pratar om några månader och inte år. Vi har inte tid för sånt skit. Nu fastar jag pga. Blödningsrisk och operationsrunda 2 om det blir illa. Hoppas på att jag slipper op nr2.

• Redan47

Nina: va F... Op gjord men ändå är du inte klar!!!! Att inte få prata m läk direkt utan överhöra är fan inte ok. Vi är inte människor bara en enhet på vägen. Hade du sagt att du inte ville bli behandlad med cellgift? Vad innebär det för dug i praktiken?

Sitter illa... Usch vad du behöver gå igenom. Det är nog bara sim jag hör dig oxå, se framåt för att orka gå igenom det du gör nu med sinnet i behåll.

Ja, det känns mycket bra att bli så sedd och tagen oå allvar. Och verkligen påverka resan.

Imorgon mer info och Sedan på fredag beslut om nästa vecka eller ej! Spännande ja verkligen.

• NinaCamilla

Sjukaste är att jag fick välja mellan pest eller kolera; cellgiftsbehandling och 50% chans att bli av med det ELLER operation och 100% chans och jag valde operation och fick BÅDA! Annars hade jag valt cellgifter eftersom det slutade ändå så. Cellgifter måste ut från kroppen och vi pratar om 3-4 mån paus men eftersom Penny ville absolut inte ha cellgifter, finns det säkert en anledning till det.

• Redan47

Det låter fan ursäkta jag svär men detta är väl ändå inte etiskt??? Anmäla till patient ombudet. Inte för att det hjälper dig. Men du valde ju innan . Och de fattar beslut som du vill påverka. Det är ju likt förbannat inte klart!!! Din behandling alltså. Tänker på dig, och ger lite energi på distans.

• NinaCamilla

Samma sjukhus har jag anmält till Patientnämnden i höstas när de vägrade behandla min endometrios med orden " många endopatienter behövs inga behandlingar" så att jag tror inte att jag kommer vidare. Jag får lyssna läkarens motivering imorn och kolla sen vad jag vill göra. Synd bara att det va inte samma läkare som opererade mig som vet om vår historia.

Svar på tråden Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014