Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014
Finns det några som precis börjat sin behandling eller som är på gång att börja snart? Vore kul om vi kunde följas åt.
Jag väntar på spraystart och kommer förmodligen få min donation efter nyår.
Finns det några som precis börjat sin behandling eller som är på gång att börja snart? Vore kul om vi kunde följas åt.
Jag väntar på spraystart och kommer förmodligen få min donation efter nyår.
Få X i 2%? Jag borde gå och köpa triss-lotto. Jag slipper operation på måndag eftersom mitt Hcg har sjunkit från 4700 till 4300. Jag hoppas att det blöder ut nu och inga andra åtgärder behövs. På måndag är en ny Hcg-mätning. Jag fick tips om medicin Reladium som skulle hindra och funderar nu att be det till nästa gång. Det här är inte roligt alls. Sjukskriven hela nästa vecka och har smärtor fr h-te.
Skönt att du slipper operation NinaCamilla. Förhoppningsvis så dröjer det då inte så länge innan du är återhämtad och kan åka till Aten igen och få insatt nya toppenembryon.
Ninac : jag åker nästa vecka till Aten. Undrar om du vet vilken Metro station som ligger närmast serum, jag bor vid syntagma. Har du andra tips att tänka på?
Redan: Megaro Moussikis är närmast men det är oxå jätte billigt att åka med taxi om du gör hysto eller nått. Köp mycket mediciner och Serum säljer dem på inköpspris utan påslag. Utrogestan prednisolon clexane etc. Ta med dig kylväska om du får några sprutor med dig. Jag borde ha köpt mer inser jag nu speciellt utrogestan. Hoppas att du får all hjälp nu!
Den biologiska tillgängligheten av progesteron givet via olika administreringsvägar har tidigare utretts. Utredningens generella konklusion är att absorbtionen av progesteron från vagina och rektum varierar mycket mellan olika patienter och att intramuskulära injektioner är det säkraste administreringssättet när det gäller biologisk tillgänglighet[1].
I en mindre studie som avsåg att studera biologisk tillgänglighet och effekt på endometrieslemhinna efter intramuskulär och vaginal tillförsel med en ny experimentell beredningsform, ej kommersiellt tillgänglig i Sverige. Man konstaterar att intramuskulär administering ger högre plasmakoncentrationer av progesteron medan båda sätten att tillföra progesteron ger tillräckliga effekter på endometrieslemhinna för att kunna genomföra in vitro fertilisering (IVF)[2].
Det finns idag ej tillräcklig dokumentation som stöd för att övergå från intramuskulär till vaginal tillförsel av progesteron vid genomförande av IVF.
Villsågärna: Otrolig nog erbjöd sjukhuset ingenting för smärtstillande men tack och liv att jag har endo och har en låda med starkare. Citodon kan jag inte ta men Naproxen och alvedon kombo med värmekudde. Andra dagen olidliga smärtor men hoppas på att imorn blir bättre och att på måndag Hcg är ännu mer nere.